یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجلس نمایندگان يا همان پارلمان يكي از ركن‌هاي اساسي نظام‌‌هاي مبتني بر دموكراسي و یکی از جلوه‌های بارز مشارکت شهروندان در انتخاب‌هاي معقولانه؛ راهبردي براي پيشرفت لرستان/ از دغدغه خدمت تا وسوسه قدرتنظام‌های مردم‌سالارانه انتخاب نمایندگانی جهت مشارکت و سهیم شدن در قدرت به وکالت از آنان می‌باشد.
جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد نظام مردم‌سالاری دینی و مدلی منحصر به فرد از تلفیق ارزش‌های اسلامی و مردمی نیز همواره به پدیده انتخابات به جدیت نگریسته و جایگاه خاصی را برای این موضوع و حضور آحاد جامعه در فرایندهای انتخاباتی در نظر گرفته است.
مجلس شورای اسلامی یکی از قوای مهم و به عنوان نهاد قانون‌گذاری کشور، منزلت خاصی داشته و راه‌یابی نمایندگان اندیشمند، مدیر، متعهد و بادانش به آن می‌تواند زمینه‌ساز ترقی و راه‌گشای بسیاری ازمشکلات کلان و خرد کشور و به تبع آن، استان لرستان باشد.
یکی از مشکلات اساسی و آسیب‌های عمده دراین زمینه، عدم شناخت و درک صحیح ازنتیجه انتخاب‌های شایسته و تاثیرگذاری آن بر لایه‌های مختلف اجتماع و در کل پیشرفت یا پسرفت جامعه از سوی رای‌دهندگان خواهد بود. درک صحیح از مطلب فوق و پذیرفتن این موضوع و ترجیح منافع عمومی بر منافع فردی تک تک افرادی که قادر به حضور در پای صندوق‌های جمع‌آوری آرا هستند، می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی در همه جوانب گردد.
انتخاب آگاهانه انتخابی است که از روی منطق و با تکیه بر عنصر عقلانیت و شناخت خصیصه‌های موثر کاندیداها از قبیل میزان تخصص و سواد، سوابق مدیریتی و تجربه، قدرت بیان، نوع شخصیت، قدرت نفوذ و تاثیرگذاری، شناخت دردها و معضلات بزرگ و کوچک و ... صورت‌پذیرد و در آن رفتارهای ضد عقلانی و منطق‌گریز نظیر تکیه بر تعصب و گرایشات قومی- قبیله‌ای، گروه‌بندی‌های ناصحیح و اولویت دادن منافع فردی و گروهی در آن به حداقل برسد تا نمایندگانی به کرسی سبز مجلس شورای اسلامی راه یابند که لیاقت دفاع از حقوق شهروندان را داشته و به مثابه سربازی فداکار در راه دست‌یابی به توسعه کشور و در راستای آن حوزه متبوع‌شان از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.
ردای زیبنده مجلس شایسته کسانی است که دغدغه خدمت را بیش‌تر از وسوسه قدرت در ذهن خویش داشته باشند و در راه تعالی مصطفي حسنوندسرزمین‌شان که میراث خون شهیدان و جوانان این مرز و بوم است، تمامی تلاش خود را معطوف دارند.
اميد است با انتخاب‌های مدبرانه و مبتنی بر معیارهای عقلانی از سوی شهروندان عزیز لرستاني، نمایندگانی را روانه مجلس دهم نماییم که دین خود را به این دیار مظلوم و محروم به خوبی ادا نموده و عملاً در مسیر پیشرفت و توسعه استان لرستان گام بردارند.

مصطفی  حسنوند
کارشناس ارشد علوم سیاسی
 
از همين نويسنده بخوانيد:
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا