یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس هیأت دوومیدانی لرستان گفت: ورزش دوومیدانی مظلوم واقع‌شده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سیاوش سپهوند عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورزش دوومیدانی اغلب نادیده گرفته‌شده است و شاید بخشی از آن قطع ارتباط با خبرنگاران بوده است.
وی با بیان اینکه این رشته ورزشی سابقه 50 ساله در استان دارد، افزود: در این رشته عناوین آسیایی متعددی را کسب و قهرمانان زیادی را پرورش داده‌ایم.
رئیس هیأت دوومیدانی لرستان با اشاره به برنامه‌های این هیأت، اظهار داشت: جذب اسپانسرهای مناسب، استعدادیابی، بالا بردن دانش مربیان، تکمیل ظرفیت‌های زیرساخت، پیگیری برگزاری مسابقات، حضور در مسابقات بین‌المللی بخصوص آسیایی ازجمله برنامه‌های این هیأت است.
سپهوند به برگزاری مسابقات قهرمانی در سطوح مختلف استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تست پزشکی سلامت بدنی و روانی از ورزشکارانمان راداریم و با انتخاب مربیان خوب و برگزاری اردوها سعی در پرورش ورزشکاران این رشته ورزشی راداریم.
وی با بیان اینکه ورزشکاران دوومیدانی قبلاً فقط در خرم‌آباد و بروجرد فعالیت داشتند، اظهار داشت: اما اکنون تمامی شهرها و حتی بخش‌ها در حوزه دوومیدانی فعال هستند.
رئیس هیأت دوومیدانی لرستان گفت: به‌طور مثال هیأت شهرستان الشتر توانسته در حوزه غرب کشور 3 مدال کسب کند و این در صورتی است که ما ورزشکار دوومیدانی در این شهرستان نداشتیم.
سپهوند تصریح کرد: به‌صورت ماهانه مبالغی را به‌حساب شهرستان‌ها به‌اندازه توان و به‌صورت عادلانه واریزی می‌کنیم تا بتوانند امورات جاریه هیأت را انجام دهند.
توجه به مشکلات داوران و مربیان
وی همچنین بابیان اینکه ما منبع دولتی نداریم که به داوران و مربیان حقوق بدهیم، افزود: اما حداقل‌ها برای آمدورفت و البسه آن‌ها مبالغی را در نظر گرفته‌ایم.
رئیس هیأت دوومیدانی لرستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 2 مدرسه فعال آقایان و بانوان در شهرستان خرم‌آباد و بروجرد داریم که در خرم‌آباد تعداد 40 ورزشکار پسر و 40 ورزشکار دختر فعال هستند.
سپهوند افزود: در شهرستان بروجرد هم تعداد 30 پسر و 30 دختر ورزشکار دوومیدانی فعالیت دارند.
وی همچنین با اشاره به تعداد ورزشکاران دوومیدانی در استان، اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد 410 ورزشکار دوومیدانی داریم که 260 نفر آن‌ها آقایان هستند و 150 نفر دیگر را هم بانوان تشکیل می‌دهند.
رئیس هیأت دوومیدانی لرستان به کسب مدال‌های رنگارنگ توسط ورزشکاران دوومیدانی اشاره کرد و گفت: از سوم اردیبهشت نوجوانان قهرمانی کشور 4 مدال را کسب کرده‌اند و جوانان هم در تهران قهرمانی کشور موفق به کسب 4 مدال شدند.
سپهوند افزود: در مسابقات نونهالان و پیشتازان منطقه‌ای موفق به کسب 7 مدال در مردادماه سال جاری شدیم و در کل تعداد 23 مدال طی سال 97 کسب کرده‌ایم.
وی همچنین به جشنواره استعدادیابی دختر لر که در تیرماه سال جاری برگزارشده اشاره کرد گفت: تعداد 100 نفر استعدادیابی شده‌اند که 50 نفر آن‌ها غربال شد و در 26 مردادماه در خرم‌آباد برای این تعداد 3 تست مختلف اجرا کردیم.
رئیس هیأت دوومیدانی لرستان بیان داشت: مرحله دوم جشنواره استعدادیابی در شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا