یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز سوم خرداد 61 کسی نبود که لبخند شادی و سرور بر لب نداشته باشد و شور پیروزی تمام وجودش را فرا نگرفته باشد، کسی نبود که اشک اشتیاق از دیدگانش جاری نباشد و خداوند متعال را شکرگزار نباشد، چرا که چنین روزی فتحی عظیم نصیب لشگریان توحید شده بود و آن فتح «خرمشهر» است.
سوم خرداد روزی که ایران غرق در شادی و سرور شد. به دنبال این پیروزی بود که خاک‌ریزهای دشمنان یکی پس از دیگری به تصرف قوای اسلام درآمده و فرماندهان مزدور عراقی در اوج وحشت و هراس پی‌درپی فرمان عقب‌نشینی صادر می‌کردند.
هر ملتی در طول تاریخ خود گردنه‌های متعددی را پشت سر می‌گذارد، سخت‌ترین این گردنه‌ها که در عین حال عبور از آن‌ها بسیار غرورآفرین ارزشمند است، دفاع از استقلال، تمامیت سرزمین، شرف و به‌ویژه اندیشه‌ها و باورهای ملت‌هاست، واقعه افتخارآفرین سوم خرداد فتح خرمشهر متعلق به همه نسل‌ها است و فرهنگ بسیجی بود که این افتخار را آفرید.
آزادسازی خرمشهر روز سوم خرداد خورشیدی به عنوان مهم‌ترین هدف بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران با عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران باز پس گیری خرمشهر برآورده شد.
پس از آزادسازی خرمشهر رزمندگان ایرانی در اولین اقدام خود پس از آزادسازی شهر در مسجد جامع خرمشهر نماز اقامه کردند، خبر پیروزی به سرعت در شهرها پخش شد و مردم سراسر ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند و شادی و پخش شیرینی پرداختند.
امام خمینی (ره) در این خصوص فرمودند: این‌جانب از فرزندان اسلام و قوای مسلحی که دست قدرت حق از آستین آنان بیرون آمده و کشور امام زمان (عج) را از چنگ گرگان آدم‌خوار به خصوص آمریکا بیرون آوردند و از همه زحمتکشان تشکر می‌کنم.
« این فتح عظیم و بزرگ بر تمام ایرانیان عزیز مبارک »


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا