یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: با توجه به وضعیت منابع طبیعی استان و بارندگی‌های مناسب امسال باید از هم اکنون ظرفیت دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و سایر ظرفیت‌های استانی برای مدیریت آتش سوزی‌ها و جلوگیری از وقوع حوادث در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش یافته، ابوطالب شفقت سی‌ام اردیبهشت در جلسه‌ی ستاد مدیریت بحران استان عنوان کرد: مدیریت کارآمد در زمان وقوع بحران خسارات را به حداقل می‌رساند که این مستلزم استفاده از ظرفیت‌های موجود و نوآوری داشتن در مدیریت حوادث است.
وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت منابع طبیعی استان و بارندگی‌های مناسب امسال باید از هم اکنون ظرفیت دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و سایر ظرفیت‌های استانی برای مدیریت آتش سوزی‌ها و جلوگیری از وقوع حوادث در دستور کار قرار گیرد.
استاندار با تأکید بر اینکه باید نگاه خود را در عمل نسبت به مسائل عوض کنیم افزود: اگرچه باید تأمین تجهیزات ضروری است اما مسأله مهم استفاده از ظرفیت‌های موجود و نوآوری در افکار است تا از حوادث جلوگیری و آن‌ها را مدیریت کنیم.
شفقت با اشاره به لزوم ساماندهی درست ظرفیت‌ها و جلوگیری از گسترش حادثه و مدیریت آن عنوان کرد: باید حادثه دفاع مقدس را الگویی برای فرماندهی حوادث قرار دهیم که فرماندهان و مسوولان در خط مقدم و جلوتر بوده و رزمندگان را فرا می‌خواندند بنابراین نگاه مدیریت بر حادثه و اداره آن باید عوض شود.

بیشتر بخوانید:

خطاب به استاندار لرستان: خطر آتش‌سوزی در کمین جنگل‌های لرستان است



وی ابراز کرد: همیشه در جلسات به دنبال تجهیزات هستیم که البته فراهم کردن منابع و تجهیزات امری ضروری است اما در هنگام حوادث مدیریت صحیحی با امکانات اولیه و موجود داشته باشند.
استاندار تصریح کرد: مسوولان استانی موظف به تأمین امکانات هستند و مدیران شهرستانی باید همین امکانات موجود را با مدیریت درست منابع انسانی بکار گیرند تا حوادث مدیریت شوند.
شفقت ادامه داد: لازم است فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران یک کانون‌اندیشه ورزی را راه‌اندازی کنند چون حوادث هیچ تغییر نکرده‌اند بلکه نوع مدیریت ما نیاز به تغییر دارد.
وی اظهار کرد: باید از ظرفیت گروه‌های مردم نهاد به عنوان حافظان محیط زیست استفاده شود
استاندار تأکید کرد: توسعه فرهنگ بومی در مبارزه با حوادث را باید به دانشجویان و دانش‌آموزان و نسل آینده آموزش دهیم.
شفقت گفت: مصوبات یادآوری و تأکیدی بر اقدامات عادی است و باید رویکردی نوآورانه در برخورد با مسائل داشت.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا