یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یک متهم در لرستان که بابت نگهداری مشروبات الکلی دست ساز به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری، ۱۰ ضربه شلاق تعزیری و پرداخت ۲۲۶ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال جزای نقدی محکوم شده بود مقرر شد در رای جایگزین ۱۰۰ اصله درخت بکارد و نگهداری کند.
به گزارش یافته، "میلاد علی پور" دادرس دادگاه عمومی بخش بیرانشهر خرم آباد یک متهم را به کاشت ۱۰۰ اصله درخت و ۲ سال نگهداری و مراقبت از آن‌ها محکوم کرد.
براساس این گزارش این متهم فاقد سابقه کیفری است و به جرم نگهداری مشروبات الکلی صنعتی و دست ساز به ارزش ۴۵ میلیارد و ۳۷۵ هزار ریال دستگیر شده بود.
وی افزود: متهم نامبرده بابت نگهداری مشروبات الکلی دست ساز به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری، ۱۰ ضربه شلاق تعزیری و پرداخت ۲۲۶ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال جزای نقدی محکوم شده بود.
شایان ذکر است با توجه به سیاست فردی کردن مجازات‌ها توسط قوه قضاییه تصریح کرد: با توجه به اصل تناسب و گزینش مجازات کیفری در راستای فرآیند حق و نظر به وجود مواردی همچون حسن سابقه، نداشتن سابقه کیفری، مد نظر قرار دادن مجازات متناسب با حال متهم و در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی در زمینه حبس زدایی و توجه به عدالت کیفری، دادگاه، مجازات حبس تعزیری و شلاق محکوم نامبرده را به مدت ۲ سال تعلیق مراقبتی کرده است.
در این راستا با توجه به طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت طی چهار سال در کشور، محکوم علیه به عنوان سفیر سبز نسبت به خرید و کاشت ۱۰۰ اصله درخت جهت درختکاری برای منابع طبیعی و با نظارت اداره مربوطه محکوم شده است.
به گزارش روابط عمومی دادگستری لرستان: محکوم نامبرده موظف است ظرف یک ماه از ابلاغ قاضی اجرای احکام کیفری، گواهی مربوطه را ارائه نماید.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا