یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار بروجرد گفت: عده‌ای با اعتراضات نابجا؛ سعی در ایجاد تفرقه در بین اعضای شورای اسلامی شهر و سلب اعتماد مردم از نهاد شهرداری را دارند.
به گزارش یافته؛ «رحیم جافری» در دیدار صمیمی با مجموعه یگان آموزشی شهید سلیمانی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان که به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت پذیرفته بود، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این انقلاب ما که حاصل دسترنج شهدای عزیز است جز در سایه وحدت به پیروزی نمی‌رسید.
شهردار بروجرد در ادامه گفت: از روزهای ابتدایی که ما در خدمت شهر بودیم با کسانی که سالیان سال شهرداری در انحصارشان بود مقابله کردیم، سنگ‌اندازی کردند، هجمه‌های زیادی وارد کردند و ما بحمدالله با همیاری و همکاری همه مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کردیم.
جافری افزود: ظرف مدت ۲۰ سال گذشته، شهرداری نه‌تنها برنامه‌ای برای توسعه نداشته، بلکه داشته‌های خود را نیز حفظ نکرده است.
وی «وجود نیروهای مازاد»، «بدهی‌های گزاف به ارگان‌های مختلف»، «بدهی ۴۳ میلیارد تومانی به اداره دارایی»، «عدم واریز حق بیمه کارگران به اداره تامین اجتماعی» را از جمله مشکلات شهرداری در سنوات گذشته برشمرد که سبب تجمعات و نگرانی‌های روزافزون کارگران و عدم پویایی و فعالیت شهرداری شده بود.
شهردار بروجرد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر جلب رضایت مردم اظهار داشت: شهرداری در سنوات گذشته ضمن اخذ عوارض؛ خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه نمی‌داد.
جافری افزود: تعدادی از کارگران در ابتدای کار در محلِ کاری که برای آن‌ها تعریف شده بود حاضر نمی‌شدند و دست به تجمعات می‌زدند و در شهرداری نیروهایی به‌عنوان شرکتی استخدام شده بودند که شهرداری هم حقوق این افراد را باید می‌داد و همه حقوق کارکنان خود را و عملاً شهرداری برای انجام یک کار، دو بار هزینه می‌کرد، ما به این مسئله خاتمه دادیم.
شهردار بروجرد با بیان آنکه در گذشته انگیزه کارکنان به علت پرداخت مزایای کاری مشابه و عدم رعایت عدالت در پرداخت اضافه‌کار و تعطیل کار از بین رفته بود، گفت: در طی ۱۸ ماهه گذشته سعی شده تا با انجام شفاف‌سازی و ارتقاء سیستم‌های نرم‌افزاری، این مشکلات مرتفع شوند.
جافری در ادامه با اشاره به وجود واسطه‌ها در شهرداری در سنوات گذشته گفت: عده‌ای مشخص با باج‌خواهی، تعیین میزان عوارض و دیگر کارهای غیرقانونی، شهرداری را از مسیر صحیح خود خارج کرده بودند.
وی با اشاره به «پرداخت حقوق معوق کارکنان» و «عودت اموال شهرداری از دیگر ادارات، از جمله: ملک ساختمان سابق راهنمایی و رانندگی و اداره پست»، گفت: شهرداری می‌خواهد کار کند، اعضای شورای اسلامی شهر نیز همراه ما هستند، اما عده‌ای از بیرون با اعتراضات نابجا سعی در ایجاد تفرقه در بین اعضای شورای اسلامی شهر و سلب اعتماد مردم از نهاد شهرداری را دارند. شهرداری تندیس درست می‌کند، معترض هستند، المان ساخته می‌شود، معترض هستند، کارهای عمرانی انجام می‌دهیم، معترض هستند و غیره.
جافری ناامیدی را برای جامعه؛ سمی مهلک توصیف کرد و افزود: هرکس بذر ناامیدی را در بین مردم بکارد قطعاً در صف دشمن قرار دارد.
شهردار بروجرد با بیان آنکه هیچ‌کس حق استفاده خصوصی از پیاده‌رو را ندارد، گفت: بانک‌ها برای عابر بانک‌های خود چندین پله در پیاده‌رو احداث و پیاده‌روها را اشغال کرده بودند، این در حالی است که حتی جانبازان عزیز، معلولین و سالمندان نیز نمی‌توانند از این عابر بانک‌ها استفاده کنند. در جلسه مناسب‌سازی برای ناتوانان جسمی-حرکتی، تصمیم بر جمع‌آوری این پله‌ها گرفته شد و شهرداری پس از صدور اخطار به بانک‌ها و عدم اقدام مقتضی توسط آن‌ها، راساً نسبت به حذف موارد سد معبر اقدام نمود، حال بعضی‌ها که خود ادعای فرماندهی مجموعه‌های انقلابی را دارند، در فضاهای مجازی به کارگزاران نظام پیام می‌دهند: حماقت یا خدمت؟
وی طرح عناوینی همچون «شورای انقلابی و غیرانقلابی» را از دیگر مصادیق ایجاد تفرقه در بین اعضای شورای شهر عنوان کرد و افزود: عامل طرح نیمه‌تمام هشت‌بهشت چه کسی بوده است؟ آن موقع مگر همین افراد در شهر نبودند، چرا اعتراض نکردند؟ مگر شورای شهر نبود، چرا اعتراض نکردند؟ چرا در جابجایی کارکنان، می‌خواهند دخالت کنند؟
شهردار بروجرد، قانون جمهوری اسلامی را برگرفته از شرع مقدس دانست که به تائید فقهای شورای نگهبان رسیده است و اظهار داشت: کجای دنیا وسط بلوار حسینیه می‌سازند؟ آن‌هم بدون داشتن پروانه و مجوزهای لازم. این فعلی غیرقانونی است.
به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری بروجرد؛ احداث باغ‌موزه دفاع مقدس، لزوم تعامل بین شهردار و اعضای شورای شهر و رسیدگی به مناطق حاشیه‌ای شهر از دیگر سرفصل‌های موردبحث و تبادل‌نظر در این جلسه بود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا