یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انجام اقدامات محافظت از اطلاعات خود در زمان آنلاین بودن کار مهم و هوشمندانه‌ای است، اما همه‌چیز در زمان آنلاین بودن در برابر هکرها آسیب‌پذیر است.
 
اقدامات اساسی که برای محافظت از اطلاعات باید انجام بدهیم:
 
۱- تمام رمزهای عبور خود را تغییر داده و این کار را در یک بازه زمانی مشخص تکرار کنید (هر مدت‌زمان کوتاهی نسبت به تغییر رمزهای عبور خود اقدام کنید).
۲- از رمز عبور یکسان برای همه برنامه‌های خود استفاده نکنید.
 
۳- داده‌های خود را رمزگذاری کنید. بیشتر سایت‌هایی که خرید و فروش می‌کنند و یا به اطلاعات شخصی نیاز دارند، از نرم‌افزار رمزگذاری استفاده می‌کنند. برای اطمینان از ارسال اطلاعات از طریق کانال رمزگذاری شده، به دنبال نماد قفل باشید.
 
۴- سایتی را که استفاده می‌کنید از جعلی نبودن آن مطمئن شوید، کلاه‌برداران از آدرس (دامنه) که مشابه آدرس وب سراچه‌های معتبر بانک‌ها، فروشگاه‌ها و ... هست استفاده می‌کنند و تفاوت آدرس‌های جعلی با آدرس‌های معتبر تنها در یک حرف می‌باشد. سایت‌های جعلی از نظر شکل ظاهری خیلی مشابه سایت‌های معتبر و اصلی هستند.
 
۵- مواظب کلاه‌برداری فیشینگ باشید. کلاه‌برداری فیشینگ زمانی است که افراد کلاه‌بردار با استفاده از هویت‌های جعلی برای دستیابی به اطلاعات شخصی شما تلاش می‌کنند و از شما درخواست انتقال و پرداخت پول را دارند. پس قبل از ارسال اطلاعات خود در زمان آنلاین بودن باید هویت فرد مقابل را به‌خوبی بشناسید.
 
۶- در حال حاضر یکی از کلاه‌برداری‌های رایج تماس‌های تلفنی و ارسال پیامک‌های جعلی است که شما را برنده قرعه‌کشی و مسابقات معرفی می‌کند و اگر امروز پرداختی را ارائه ندهید، جایزه را از دست دادید.
 
۷- یکی دیگر از کلاهبرداری‌ها ایمیل‌های جعلی است که برای شما ارسال می‌شود. به عنوان نمونه شما را برنده جایزه بزرگی معرفی می‌کند و به شما می‌گوید که شما زمان مشخصی برای ارسال اطلاعات خود دارید و یا هزینه‌ای را برای ارسال جایزه یا شرکت در قرعه‌کشی پرداخت کنید. آن‌ها سپس برای تأیید هویت نیاز دارند که نام کاربری و رمز عبور خود را ارائه دهید. ایمیل که از منبع معتبری سرچشمه نگرفته است و تنها برای دسترسی به‌حساب شما می‌باشد، این یک کلاه‌برداری فیشینگ است. (آدرس ایمیل و منبع اصلی را بررسی کنید).
 
۸- از Wi-Fi عمومی استفاده نکنید. اگر باید از Wi-Fi عمومی استفاده کنید، از ارائه اطلاعات شخصی خود از قبیل نام کاربری و رمزهای ورود و ... جدا خودداری نمایید.
 
۹- مراقب باشید که چه مقداری از اطلاعات خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید. حساب‌ رسانه‌های اجتماعی خود را به صورت خصوصی تنظیم کنید تا فقط افرادی که در لیست مخاطبین خود دارید بتوانند آنچه را که به اشتراک می‌گذارید مشاهده کنند.
 
۱۰- با گذاشتن رمز عبور بر روی تلفن همراه و کامپیوتر شخصی‌تان امنیت خود را بالا ببرید.
 
 پلیس فتا

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا