معاون زیربنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در حدفاصل محور ریلی دورود تا اندیمشک طرح برقی کردن قطارها را مدنظر داریم تا شاهد افزایش ظرفیت در این بخش از محور ریلی راهآهن جنوب باشیم.
به گزارش یافته؛ یزدانی امروز درباره بازسازی محور راهآهن جنوب در جمع خبرنگاران اظهار کرد، گفت: از چهار بلاکی که در محور دورود به اندیمشک در برنامهریزی بازسازی قرار گرفته بود، یک بلاک به اتمام رسیده و بلاک دوم نیز در این مسیر در حال اتمام است و امیدواریم در دو مسدودی جدیدی که در این محور رخ خواهد داد، این بلاک نیز به اتمام برسد و مورد بهرهبرداری قرار بگیرد.
او افزود: دو بلاک دیگری که در این محور وجود دارد، یکی در بخش راهآهن لرستان قرار دارد و یکی نیز در اداره کل راهآهن زاگرس است.
او تصریح کرد: در این زمینه برنامهریزی کردهایم تا بتوانیم این بلاکها را نیز مورد بازسازی قرار دهیم. هر دو بلاک از اهمیت و سختی خاص خود برخوردارند و امیدواریم با توجه به برنامهریزیهای انجامشده بتوانیم تا پایان سال جاری نیز این دو بلاک را به اتمام برسانیم و در محدوده درود تا اندیمشک شاهد مسدودی مسیر بهمنظور بازسازی نباشیم.
یزدانی عنوان کرد: به دلیل شکستگیهای ریلی پیاپی که در مسیر رخ میداد، در بسیاری از نقاط مجبور به کاهش سرعت بودیم و به صورت موقت از سرعت پایین استفاده کنیم اما با بازسازی که صورت گرفت در این مسیر شاهد آن خواهیم بود که دیگر چنین مسئلهای وجود نداشته باشد و این امر از جمله مزایای بازسازی محور جنوب است.
او ادامه داد: بازسازی مسیر باعث میشود تا دیگر شکستگی ریلی نداشته باشیم و بتوانیم در کل مسیر با یک سرعت مناسب حرکت کنیم و شاهد کاهش سرعت در نقاط خاصی از محور نباشیم. همچنین بحث ارتقای ایمنی یکی دیگر از مسائلی است که با بازسازی محور شاهد آن خواهیم بود.
معاون زیربنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ساخت راهآهن هزینههای بسیار بالایی دارد و در کشور ایران نیز نسبت به سایر کشورها، پروژه ساخت راهآهن از هزینه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در مسیر تهران به سمت اهواز و سربندر، در حد فاصل قم تا اندیمشک یک خطه است و باید برای افزایش این ظرفیت در محدوده خوزستان، حلقه مفقوده قم – درود - اندیمشک را نیز افزایش ظرفیت دهیم.
یزدانی خاطرنشان کرد: در حد فاصل درود تا اندیمشک طرح برقی کردن قطارها را مد نظر داریم تا شاهد افزایش ظرفیت در این بخش از محور ریلی راهآهن جنوب باشیم. همچنین حد فاصل قم تا درود را نیز در برنامه داریم تا دوخطه کنیم و برای دوخطه کردن این مسیر طولانی حتما باید از منابع فاینانس استفاده کنیم./ ایسنا