یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئيس پليس آگاهي انتظامي استان به شيوه و شگرد کلاهبرداري پرداخت.
به گزارش یافته از خبرگزاري پليس، سرهنگ عبدالرضا رخشان رئيس پليس آگاهي فرمانده انتظامي استان به شيوه و شگرد کلاهبرداري پرداخت.
۱/دريافت پيامک هاي تبليغاتي و فريب دهنده تحت اين مضمون که شما "برنده جايزه همراه اول و يا ايرانسل و سفر به عتبات عاليات " شده ايد، به باجه هاي عابر بانک مراجعه ننماييد. کلاهبرداران پس از فريب سوژه هاي خود و کشاندن آن ها به باجه عابر بانک، با هدايت تلفني فرد تماس گيرنده اقدامات بانكي انجام و از اين طريق موجودي حساب مخاطب به حساب هاي غيرانتقال و اقدام به کلاهبرداري مي نمايند.
 
۲/ کلاهبرداري از طريق فروش مجازي لوازم خانگي و ارسال يک کالا با ارزش ريالي پايين براي مخاطب، با اين شگرد اعتماد مخاطب را جلب و پس از مدتي مجددا ارسال پيامک براي مخاطب دال بر برنده شدن در قرعه کشي خودرو برنده شده. با اين ترفند وجه بالايي  تحت تحويل وحمل و انتقال خودرواز وي کلاهبرداري مي نمايد.
 
۳/ سندسازي براي املاک شهروندان به ويژه املاکي  که مالک آن ها در خارج از کشور يا در استان هاي ديگر سکونت دارند، که متهمان از عدم حضور مالکين سوء استفاده نموده، با جازني، جعل مدارک هويتي و اسناد مالکيتي، چند نفر را تحت عنوان مالک به دفاتر اسناد رسمي معرفي و موفق به فروش املاک مي گردند.
 
۴/ کلاهبرداري از طريق آگهي فروش اجناس و املاک و غيره از طريق فضاي مجازي و سايت هاي ديوار، شيپور، که پس از واريز وجه به حساب بانکي نامعلوم توسط خريدار تحت بيعانه فرد آگهي دهنده گوشي خود را خاموش مي نمايد و آگهي ساختگي بوده.
 
۵/کلاهبرداري تحت عنوان کاريابي و استخدام و واگذاري تسهيلات بانکي و غيره .در آگهي ها با وعده هاي واهي.
6- فروش مال غير از طريق جعل مبايعه نامه و مدارک شناسايي با پيشنهاد قيمت پايين.
 
📌راهکارهاي پيشگيرانه:
 
۱/اطلاع رساني و آموزش شهروندان و کارکنان دستگاه هاي دولتي در خصوص شيوه هاي جديد کلاهبرداري و جعل اسناد و مدارک از طريق رسانه هاي گروهي.
 
۲/ رسمي شدن معاملات کالا، اجناس و املاک در سامانه ها و دفاتر دولتي و آگاه نمودن فردصاحب امتياز و يا طرفين معامله از طريق ارسال پيامک به خط همراه مختص فرد و اعتبار زدايي از اسناد عادي.
 
۳/ دريافت تسهيلات بانکي - کسب شغل- مدارک تحصيلي - سرمايه گذاري- مشارکت فعاليت اقتصادي -خريد املاک. خودرو وغيره از طريق مجاري رسمي و قانوني تا در صورت بروز مشکل تحت حمايت قانوني قرارگيرند.
 
۴/ راهکارهاي پيشگيرانه درخصوص فروش مال غير، ساده انگاري، عجله، اعتماد بيجا، طمع ورزي و عدم بررسي دقيق موضوع توسط شکات در خريد مال غير بسيار تأثير گذار بوده است. بمنظور پيشگيري از جعل(دستبردگي،الحاق،الصاق و غيره)در مندرجات مبايعه نامه ها مي بايست ترتيبي اتخاذ گردد تا مشاورين املاک مکلف به ثبت آن ها در سامانه ثبت املاک و مستغلات کشور وزارت صمت باشند و با مشاورين املاک تنظيم کننده اسناد دست نويس برخورد صنفي و قانوني شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا