یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شد.
به گزارش یافته، بنا بر اعلام قبلی ستاد انتخابات کشور؛ فرآیند اخذ رأی ا زرأی دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۴/۸ در شعب اخذ رای سراسر کشور انجام می‌پذیرد؛ لذا به استناد ماده «۳۶» قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد یعنی «متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن» می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت نمایند.
یادآور می‌گردد، رای دهندگان خارج از کشور که مدارک شناسایی فوق را به همراه ندارند، می‌توانند با ارائه گذرنامه‌ معتبر خود نیز رأی دهند.
همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.
طبق اعلام وزارت کشور، ۱۰ خرداد، ثبت‌نام نامزد‌های ریاست جمهوری آغاز شد و پس از طی مراحل قانونی در نهایت مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد نهایی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌روند.
 
 

نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

آقای مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- شناسه نامزد ۲۲

آقای مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- شناسه نامزد ۳۳

آقای سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- شناسه نامزد۴۴

آقای محمدباقر قالیباف- فرزند حسین- شناسه نامزد  ۷۷




 

یک هزار و ۶۳۸ شعبه رای برای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه در استان یک‌هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است، گفت: ۸۳۲ شعبه اخذ رای استان شهری و ۸۰۶ شعبه روستایی است.

احسان یاوری امروز صبح بیان کرد: ۲۵ هزار نفر نیروی اجرایی، امنیتی و انتظامی، هیأت نظارت و بازرسی برای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان پیش‌بینی شده و چینش‌ها بر سر صندوق‌ها نیز به بهترین نحو ممکن انجام شده است.

یاوری با اشاره به اینکه در استان یکهزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که یکهزار و ۲۰ شعبه از این مجموع ثابت و مابقی سیار، ۸۳۲ شعبه شهری و ۸۰۶ شعبه نیز روستایی است، گفت: بیشترین شعب اخذ رای با ۳۵۷ مورد متعلق به خرم‌آباد و کمترین شعبه هم با ۴۰ شعبه مربوط به معمولان است.

وی با اشاره به تشکیل هیأت‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها، افزود: ۳۶ هیأت اجرایی در استان شکل گرفته که ۱۲ هیأت در شهرستان‌ها و مابقی در بخش‌ها بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی رای خود را به صندوق انداخت
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز همزمان با آغاز رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رأس ساعت ۸ صبح با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) رای خود را در صندوق رای انداختند.

 

مشارکت بالای مردم لرستان در ساعات ابتدایی رای گیری

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی لرستان گفت: طبق رصدهای انجام شده تا این لحظه مشارکت مردم استان در انتخابات بالا بوده است.

احسان یاوری هشتم تیرماه در ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه  ۱۶۳۸ شعبه اخذ رای در استان مشغول فعالیت هستند، گفت:  ۲۵ هزار نفر شامل نیروهای اجرایی، نظارت، امنیتی و بازرسی در ۱۶۳۸ شعبه کار اخذ رای را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این که کار اخذ رای از ساعت ۸ صبح امروز در لرستان شروع شده است، گفت:  تا جایی که رصد کرده‌ایم تا این لحظه مشکل خاصی وجود ندارد و انتخابات با نظم، آرامش و امنیت در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که از شهرستان‌ها ارسال شده مشارکت خیلی خوبی را شاهد هستیم و انتظار داریم که مردم استان با مشارکت بالا حماسه دیگری را خلق کنند.

یاوری گفت: ۹۹ و درصد استعلام‌ها در شعب اخذ رای برخط است، در انتخابات مجلس ۹۸ و نیم درصد استعلام‌ها برخط بوده است.



تکذیب اعلام نتایج صندوق‌های خارج از کشور
مسئول برگزاری انتخابات خارج از کشور اخبار منتشر شده مبنی بر شمارش آرای صندوق‌های خارج از کشور را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا محمودی مسئول برگزاری انتخابات خارج از کشور درخصوص برخی آمار منتشر شده از صندوق‌های خارج از ایران اظهار داشت: تاکنون رای گیری در هیچ یک از شعب اخذ رای در خارج از کشور به پایان نرسیده و ایرانیان مقیم کماکان در حال مشارکت در انتخابات هستند.
وی افزود: اخبار منتشر شده از نتایج برخی شعب خارج از کشور صحت نداشته و در این کشور‌ها کماکان چندین ساعت به پایان رای گیری زمان باقی است.
محمودی گفت: به محض پایان رای گیری در هر شعبه خارج از کشور نتایج به ستاد انتخابات خارج از کشور و متعاقبا به وزارت کشور اعلام خواهد شد.
 
 🔸اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد انتخابات کشور
به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی، مجریان و اعضای محترم شعب اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری می رساند، بر اساس ماده «۱۰» قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر مخفی بودن آراء رأی دهندگان، تصویربرداری از آراء و انتشار آن ممنوع می باشد.

در صورت مراجعه به شعب طی ساعات پایانی صف‌های طولانی ایجاد خواهد شد

 استاندار لرستان گفت: مردم برای رای دادن  به عنوان یک عمل خیر سبقت بگیرند.

ابوطالب شفقت هشتم تیرماه در حاشیه بازدید از شعب اخذ رای در شعبه ی 23 شهر خرم آباد با اشاره به این که تمهیدات لازم برای اخذ رای در تمام شعب فراهم شده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مردم در انجام این عمل خیر سبقت بگیرند چراکه در صورت مراجعه به شعب طی ساعات پایانی صف‌های طولانی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده جمعیت قابل توجهی در شعب اخذ رای حاضر شده است.

 استاندار لرستان با بیان اینکه تاکنون حضور مردم استان و شهر خرم‌آباد در شعب قابل قبول بوده است، گفت: امیدواریم ملت همیشه در صحنه با حضور پرشور خود حماسه دیگری خلق کنند.

گفتنی است استاندار لرستان در ساعات ابتدای شروع فرآیند رأی گیری از مرکز مانیتورینگ استان بازدید و روند آنتن دهی مناطق و شعب مختلف اخذ رأی را بررسی کرد.

 

شرایط رأی‌گیری از افراد دارای شناسنامه قدیمی

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۲ از هماهنگی‌های صورت گرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان‌های سراسر کشور برای تسهیل در امر رای گیری افراد دارای شناسنامه قدیمی خبر داد.

با عنایت به هماهنگی‌های صورت پذیرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان‌های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رای دهندگان، مسئولین شعب اخذ رای می‌توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت نموده و اقدام به اخذ رای از وی نمایند.

پایداری شبکه ارتباطی شعب اخذ رای استان لرستان

اکیپ های فنی در سطح مخابرات منطقه لرستان به منظور حفظ پایداری شبکه در محل کار حضور دارند.

نبی اله شمسی فر مدیر مخابرات منطقه لرستان  در حاشیه بازدید از مراکز فنی و شیفت گفت: با تلاش شبانه روزی مجموعه مدیران و کارکنان حوزه های مختلف مخابرات در سراسر استان ، اخذ رای در اکثر شعب اخذ رأی  تاکنون بدون هیچ مشکل ارتباطی در حال انجام هست.

 وی در این زمینه افزود : این تیم ها، پایداری شبکه مخابرات را در بخش های فیبرنوری، موبایل، پاور و تغذیه نیرو، شبکه کابل، مایکرویو، سوییچ، دیتا و نقلیه محافظت می کند.

وی با بیان اینکه اکنون ارتباط مخابراتی تمامی شعب اخذ رای برقرار و پایدار است افزود: مهندسان و متخصصیان مخابرات تا پایان انتخابات ریاست جمهوری در محل کار حضور خواهند داشت.

وی ضمن دعوت از کارکنان مخابرات منطقه جهت مشارکت حداکثری  در انتخابات ریاست جمهوری،  از تلاشهای تمامی حوزه های مختلف مخابرات منطقه جهت پایداری شبکه در روز انتخابات قدردانی نمود.


انتشار نتایج انتخابات در فضای مجازی تخلف است

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه تنها منابع مجاز و رسمی برای اعلام نتایج وزارت کشور است، گفت: انتشار نتایج انتخابات در فضای مجازی تخلف انتخاباتی است و از مردم می‌خواهیم که به این موضوع دامن نزنند.

 به گزارش یافته، احسان یاوری در ستاد انتخابات چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری لرستان با اشاره به حماسه حضور و اهتمام مردم لرستان پای صندوق رای، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم که مردم قبل از پایان زمان قانونی رای گیری پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: اگر چه بعد از ساعت ۶ هم طبق قانون وزیر کشور این اختیار را دارد که زمان رای گیری را  تمدید کند، اما با توجه به ازدحام جمعیت در ساعات پایانی انتظار داریم که مردم زودتر رای خود را به صندوق‌ها بیاندازند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به اینکه تنها منابع مجاز و رسمی برای اعلام نتایج وزارت کشور است،گفت: انتشار نتایج انتخابات در فضای مجازی تخلف انتخاباتی است و قطعا با افرادی که اقدام به انتشار آمار رای گیری کنند برخورد می‌شود.

یاوری تأکید کرد: فعالان عرصه رسانه استان در راستای حفظ آرامش روانی جامعه از انتشار هر گونه آمار در خصوص نتایج انتخابات خودداری کند.

وی در خصوص پایان رای گیری در روستاها و صندوق‌های سیار هم توضیح داد: به فرمانداران تاکید کرده‌ایم که تا  قبل از اتمام رای گیری به هیچ وجه آرا شمارش نشود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان در خصوص وضعیت تعرفه‌ها گفت: توزیع تعرفه‌ها در شعب اخذ رای استان بر اساس سابقه انتخابات گذشته است و تا این لحظه هم برای تامین تعرفه‌ها مشکلی نداریم.



خبر ساعت 18: زمان اخذ رای تا ساعت ۲۰ تمدید شد

با موافقت احمد وحیدی وزیر کشور، زمان اخذ رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲ ساعت، یعنی تا ساعت ۲۰ تمدید شد.


شناسایی دو عامل شایعه پراکنی انتخاباتی در فضای مجازی لرستان

 فرمانده انتظامی لرستان گفت: ۲ نفر به دلیل شایعه پراکنی انتخاباتی و نشر مطالب غیرواقع در فضای مجازی استان شناسایی و بازخواست شدند.

به گزارش ایرنا، سردار یحیی الهی عصر جمعه با حضور در ستاد انتخابات لرستان افزود: اخبار فضای مجازی در مورد شمارش زودهنگام و نتایج آرا غیر رسمی است و رصد می‌شود که در این خصوص تاکنون ۲ نفر شناسایی و بازخواست شده‌اند.

وی با تأکید بر برخورد با این افراد برابر قانون و مقررات تصریح کرد: روند برگزاری انتخابات در لرستان خوب و مشارکت چشمگیر بوده است و در تأمین امنیت مشکلی نداشته‌ایم.

فرمانده ادامه داد: چهار هزار و ۸۷۶ نفر از مجموعه نیرو‌های انتظامی برای تأمین امنیت صندوق‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری لرستان تا پایان انتخابات در آماده باش کامل هستند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد مربوط به مجموعه انتظامی استان و مابقی از سایر مناطق کشور هستند.

به گفته سردار الهی تاکنون دستگیری در خصوص جرایم انتخاباتی در استان نداشته‌ایم.


خبر ساعت 20: اخذ رای انتخابات ریاست جمهور تا ساعت ۲۲ تمدید شد
ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۴ اعلام کرد: زمان اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور تا ساعت ۲۲/۰۰ جمعه شب تمدید شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، سخنگوی ستاد انتخابات اطلاعیه شماره ۲۳ را به این شرح قرائت کرد:
بسمه تعالی
ضمن تشکر از حضور ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی و تقدیر از کلیه دست اندرکاران برگزاری انتخابات در حوزه های انتخابیه سراسر کشور، با عنایت به تماس های دریافتی مبنی بر درخواست تمدید مجدد مدت زمان اخذ رای، با موافقت وزیر محترم کشور اخذ رای به مدت دو ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۲/۰۰ (۱۰ شب) در شعب اخذ رای سراسر کشور تمدید می گردد.

  تکمیلی:

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۲۵ اعلام کرد، زمان اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران تا ساعت ۲۴ ادامه می یابد.




در این پست تا انتهای انتخابات اخبار مربوطه منتشر خواهد شد






.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا