یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه در استان یک‌هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است، گفت: ۸۳۲ شعبه اخذ رای استان شهری و ۸۰۶ شعبه روستایی است.
به گزارش یافته، احسان یاوری امروز صبح در نشست با خبرنگاران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به انجام ۲ انتخابات سنگین و استهلاک نیرو‌ها که فرآیند انتخابات را سخت می‌کرد، افزود: با روحیه جهادی به جا مانده از رئیس جمهور فقید و اقدامی مهم در کمتر از یک ماه کشور به سوی برگزاری انتخابات پیشرفت و تمامی دستگاه‌های کشور شرایط برگزاری به نحو احسن انتخابات را فراهم کردند.
وی با اشاره به مشارکت مردم مورد تأکید مقام معظم رهبری است، گفت: سخنرانی دیروز‌ایشان حجت را بر همگان تمام کرد و انتظار می‌رود مردم به ندای رهبری لبیک گفته و شاهد حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای باشیم.
استاندار لرستان بیان کرد: ۲۵ هزار نفر نیروی اجرایی، امنیتی و انتظامی، هیأت نظارت و بازرسی برای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان پیش‌بینی شده و چینش‌ها بر سر صندوق‌ها نیز به بهترین نحو ممکن انجام شده است.
یاوری با اشاره به اینکه در استان یکهزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که یکهزار و ۲۰ شعبه از این مجموع ثابت و مابقی سیار، ۸۳۲ شعبه شهری و ۸۰۶ شعبه نیز روستایی است، گفت: بیشترین شعب اخذ رای با ۳۵۷ مورد متعلق به خرم‌آباد و کمترین شعبه هم با ۴۰ شعبه مربوط به معمولان است.
وی با اشاره به تشکیل هیأت‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها، افزود: ۳۶ هیأت اجرایی در استان شکل گرفته که ۱۲ هیأت در شهرستان‌ها و مابقی در بخش‌ها بوده است.
رئیس ستاد انتخابات لرستان بیان کرد: تمام افرادی که مؤثر در اجرا هستند آموزش‌های لازم حضوری و غیرحضوری را دیده و امکانات اجرایی برای برگزاری انتخابات با همکاری همه دستگاه‌ها فراهم شده است.
به گفته یاوری تمهیدات لازم برای تأمین امنیت انتخابات توسط دستگاه گ‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی‌اندیشیده شده و تاکنون نیز مسأله خاصی در استان مشاهده نشده است.
وی گفت: به منظور اطمینان مردم و نامزد‌ها بر سر هر صندوق نیز یک نفر نماینده نامزد‌ها حاضر خواهد بود و در این راستا ستاد‌های مرکزی نامزد‌ها مسولان استانی را به وزارت کشور اعلام و متعاقباً به استان معرفی و مسوولان شهرستانی نیز مشخص شده‌اند.
به گفته رئیس ستاد انتخابات لرستان اگر تعداد نامزد‌ها ۶ و کمتر از ۶ باشد به ازای هر صندوق یک نماینده در هر صندوق ثابت یا سیار، شهری یا روستایی حضور خواهد داشت.
یاوری افزود: اخذ رای در تمام کشور به صورت دستی اما احراز هویت همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک است که البته دستگاه‌ها به روز‌رسانی و در سطح شهرستان‌ها نیز توزیع و آموزش‌های لازم به کاربران داده شده است.
وی گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی پوشش برخط شعب حدود ۹۸ درصد بود اما در این انتخابات بالای ۹۹ درصد پوشش به صورت برخط خواهد بود که اقدام خوبی از دولت سیزدهم است.
رئیس ستاد انتخابات لرستان افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۱۰ هزار مشارکت، کمتر از ۲ درصد استعلام‌ها یعنی حدود چهارهزار نفر غیر برخط(آفلاین) بود و در این انتخابات نیز حدود یک درصد غیر برخط خواهد بود که ناشی از توسعه زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم بوده است.
یاوری با اشاره به اینکه توسعه فیبرنوری اقدام بسیار بزرگی است که در دولت سیزدهم انجام شده، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ پوشش کاملی در شهر‌ها تا درب منازل خواهیم داشت که اقدام بزرگی در شبکه ارتباطی کشور بود.
وی همچنین با اشاره به مدارکی که رای‌دهندگان می‌توانند همراه داشته باشند، گفت: تمامی رای‌دهندگان باید ۱۸ سال تمام داشته و تنها یک بار با ارایه کارت ملی یا شناسنامه می‌توانند رای دهند.
رئیس ستاد انتخابات لرستان اظهار کرد: شمارش آرا به صورت دستی و با حضور اعضای صندوق خواهد بود و پس از پایان رای‌گیری به صورت هماهنگ انجام خواهد شد و صندوق‌های سیار نیز بعد از اعلام پایان رای‌گیری شمارش می‌شود.
یاوری عنوان کرد: در این انتخابات به هیچ وجه در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام نتیجه نخواهیم داشت و اعلام‌ها از طریق وزارت کشور به صورت متمرکز خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور فقید مظهر مردمداری، خدمت‌گزاری، اخلاص، پاکدستی، خویشتن داری، اخلاق و روحیه جهادی بود، گفت: شهید جمهور ترازی از مدیر اسلامی را ترسیم کرد که ملاک مدیریت در نظام اسلامی خواهد بود و همه مسوولان باید به رئیس جمهور شهید تاسی کنند.


جلسه هماهنگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مخابرات منطقه لرستان

با حضور مدیران مخابرات منطقه لرستان جلسه هماهنگی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل سالن جلسات مخابرات منطقه برگزار شد.

نبی اله شمسی فر مدیر مخابرات منطقه ، معاون  ، مدیران و روسای ادارات مخابرات منطقه لرستان پیرامون ایجاد بستر ارتباطی پایدار برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بررسی کردند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان در این نشست با بررسی وضعیت شبکه‌های ارتباطی استان بر امادگی تمام پرسنل حوزه های فنی در روز انتخابات در راستای پایداری شبکه و جلوگیری از هرگونه قطعی و اختلال در شبکه مخابراتی تاکید کرد و افزودند :  باید با استفاده از توان فنی همکارن در روز انتخابات آمادگی لازم را برای برگزاری این رویداد مهم داشته باشیم .

وی افزود : پروژه اتصال استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به شبکه فیبرنوری توسط مخابرات به عنوان اپراتور اصلی کشور به صورت کامل در استان در حال  انجام است و انشاءالله همچون انتخابات گذشته ارتباط پایداری در زیرساخت‌های ارتباطات مخابراتی خواهیم داشت.

در این جلسه مدیران و روسای ادارات با گزارش فعالیت‌ها و عملکرد ارتباطی هر حوزه، برقراری ارتباط و زیرساخت‌های مخابراتی در نقاط تعریف شده از سوی ستاد انتخابات استان و مناطق تحت پوشش، لزوم پایداری شبکه برق و تامین پوشش مسیرهای ارتباطی توسط گشت فیبر نوری با نظارت اداره حراست مخابرات استان در ایام انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از جمله مواردی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است به دلیل اهمیت و نقش اساسی تامین ارتباطات شعب اخذ رای استان، دکتر نبی اله شمسی فر با تشکیل کمیته انتخابات مخابرات منطقه لرستان ، و مشخص نمودن وظایف هر کدام از اعضاء کمیته انتخابات، ابراز امیدواری کرد همچون انتخابات گذشته بتوانیم پوشش ارتباطی مناسب و امنیت پایدار شبکه را جهت حضور پرشور مردم در شعب اخذ رای حفظ نماییم.

ایشان در پایان از تلاش تمامی همکاران این مجموعه در راستای ارائه خدمات لازم به مردم شهرستان و ایجاد زیرساخت های مخابراتی لازم به منظور پایداری شبکه در روز انتخابات قدردانی نمود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا