یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

  استاندار لرستان بر هماهنگی مسئولین برگزاری انتخابات در تمامی فرآیندها تاکید کرد.
به گزارش یافته، ابوطالب شفقت چهارم تیرماه در جلسه ی ستاد انتخابات استان با حضور مسئولین ستادی و فرمانداران به صورت وبیناری، عنوان کرد: هماهنگی در انجام فرآیندها و مستندسازی اقدامات دو موضوع اساسی برگزار کنندگان است که باید مدنظر قرار گیرند.
وی ادامه داد: فرمانداران و نمایندگان فرمانداران، متولیان نظارت و امنیت مسئولینی هستند که در برگزاری انتخابات باید هماهنگ، شفاف و مستند عمل کنند.
استاندار اظهار کرد: مشارکت بالا و برگزاری سالم و شفاف مهم ترین وظایف مسئولین برگزاری در روز انتخابات هستند.
شفقت با اشاره به این که تمامی ما منصوبین دولت شهید رئیسی هستیم و در قبال حفظ اعتبار آن مسئولیم، تصریح کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آخرین اقدام دولت سیزدهم است که برای حفظ  اعتبار آن باید با تمام توان تلاش کنیم.
 
آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و ۳۴۴ نقطه در جهان 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه "ستاد انتخابات کشور تمامی تمهیدات لازم را انجام داده است"، تاکید کرد، از هم اکنون برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر ایران و ۳۴۴ نقطه از جهان آمادگی کامل داریم.
محسن اسلامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه ۸ تیر ماه راس ساعت ۸ صبح در داخل و خارج از کشور به مدت ده ساعت آغاز می شود که این زمان با تشخیص وزیر کشور می تواند تمدید شود.
وی افزود: برخلاف انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که رای گیری با ۵ مدرک قابل انجام بود، در این انتخابات تنها شناسنامه و کارت ملی در اخذ رای قابل پذیرش است و در ۳۴۴ شعبه اخذ رای خارج از کشور نیز رای گیری تنها با گذرنامه قابل انجام است.
اسلامی در عین حال گفت که توصیه ستاد انتخابات کشور، شرکت با کارت ملی در انتخابات است.
وی با اظهار اینکه "در این انتخابات با توجه به محدودیت های که در قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، رای گیری تنها با تعرفه های کاغذی انجام خواهد شد"، گفت در این دوره، احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی خواهد بود.
 
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به دوره تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد ، تبلیغات انتخاباتی از ساعت ۸ صبح پنجشنبه هفتم تیرماه به پایان می رسد.
اسلامی از نکات مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در چهار راهبرد اصلی ایشان در خصوص انتخابات را بحث سلامت انتخابات دانست و گفت، نکته مهم این است که با توجه به حضور بین ۵ تا ۷ نفر اعضای اجرایی در شعب اخذ رای، نمایندگان فرماندار، هیئت نظارت، مأمورین فراجا و نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و پیچیدگی مراحل اخذ و ثبت رای ، سلامت انتخابات در بالاترین میزان خواهد بود.
وی همچنین یادآور شد که نامزدهای انتخابات نیز می توانند در هر شعبه یک نماینده داشته باشند و در فرایند شمارش آرا نیز می توانند حضور یابند.
اسلامی در خصوص حضور صدا و سیما در شعب اخذ رای گفت، همانند انتخابات مجلس، می توانند در برخی شعب اخذ رای بدون خدشه دار شدن مشخصه مخفی بودن رای افراد حضور داشته باشند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور در تشریح فرآیند رای گیری در روز هشتم تیرماه نیز گفت صورت جلسه شعب ثبت تمامی فرایندها را ثبت خواهند کرد؛ بطوری که صندوق شعب باید حتما با حضور مسئولان بست بخورد و پلمپ شود و شماره بست ها مکتوب شود.
وی افزود: داده ها در سامانه دستگاه احراز هویت قرار می گیرد و سپس به سامانه جامع مستقر در فرمانداری منتقل می شود. این داده ها با نظارت هیئت نظارت انطباق داده می شود و پس از تایید فرمانداری به سمت وزارت کشور سرازیر می شوند. این فرایند تجمیع در سامانه جامع انتخابات قابل مشاهده است. این سامانه مجموع تجمیع های متعددی است که از فرمانداری ها صادر می شود.
اسلامی با اعلام اینکه بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم در برگزاری این انتخابات فعالیت خواهند داشت، گفت که عوامل اجرایی شعب انتخابات نهایی شده است و همه این همکاران آموزش لازم را دیده اند.
وی در خصوص تعداد شعب در سراسر کشور گفت : تعداد کل شعب ۵۸۶۴۰ است که از این تعداد، ۳۴۵۲۲ شهری، ۲۴۱۱۸ روستایی، ۴۳۴۲۵ ثابت و  ۱۵۲۱۵ شعبه سیار می باشد. 
اسلامی ، در خصوص تفاوت انتخابات ریاست جمهوری با مجلس شورای اسلامی نیز گفت در انتخابات مجلس، اکثریت مطلق آرای صحیح ملاک بود، اما در انتخابات ریاست جمهوری اکثریت مطلق کل آرای ماخوذه ملاک است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم نیز گفت: اگر انتخابات به مرحله دوم بکشد تاریخ آن ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ خواهد بود و متولدین قبل از ۱۳۸۵/۰۴/۱۵ می‌توانند در آن شرکت کنند.
وی در پایان تاکید کرد که هر یک از نامزدهای انتخابات دو نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور خواهند داشت.
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا