یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: توقف بلند مدت کارخانه سیمان شهرستان دورود، برای تعویض قطعات فرسوده الکتروفیلتر‌های فاز ۳ در اول تیرماه انجام خواهد شد.
به گزارش یافته، علی سالاروند روز جمعه در این خصوص گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، تعمیرات اساسی الکتروفیلتر فاز ۳ کارخانه سیمان شهرستان دورود در دستور کار قرار گرفت.
سالاروند افزود: این کارخانه طی دو سال گذشته به علت عدم تعمیرات الکتروفیلتر‌های فاز ۳ در ادوار گذشته، ضمن ایجاد آلودگی، باعث نگرانی همشهریان دورودی شده بود لذا با پیگیری‌های مستمر قضایی و... ، آلودگی شدید و دائمی این کارخانه در ابتدای امر، به آلودگی‌های مقطعی تبدیل شد اما همچنان شرایط ایدآل نبود لذا با ادامه پیگیری‌های طی سال گذشته و اوایل سال جاری، قطعات مورد نیاز خریداری شد و با توقف حدود یک‌ماهه (در اول تیر ماه) این امر مهم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان ضمن اعلام رسیدن کامل قطعات جایگزین و اعلام زمان توقف این کارخانه برای تعمیرات اساسی الکتروفیلتر‌ها، ابراز‌امیدواری کرد که با این تعمیرات اساسی، آلودگی فاز ۳ کارخانه سیمان بطور کامل برطرف خواهد شد و در آخر بر لزوم پیگیری اجرای فاز ۴ کارخانه و خروج کامل این صنعت از محدود شهری دورود مطابق ماده ۱۴ قانون هوای پاک و بخصوص بر مسئولیت‌پذیری مدیران این کارخانه برای ایجاد فیلتراسیون هیبرید به منظور رفع همیشگی و بدون برگشت آلودگی این کارخانه بعنوان قدیمی‌ترین صنعت استان لرستان تأکید نمود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا