یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان که ۱۱ اسفند ماه  1402 و 21 اردیبهشت 1403 در ۷ حوزه انتخابیه برگزار شد، شش نماینده مجلس یازدهم در لرستان از بهارستان جاماندند.



به گزارش یافته، انتخابات دوره دوازدهم مجلس در لرستان در ۷ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۹ نماینده مجلس برگزار شد که شش نماینده مجلس یازدهم در لرستان از حضور در بهارستان جاماندند.





در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی از بین  محمدرضا ملک‌شاهی، رضا سپه‌وند، قدرت‌الله ایمانی و هادی هاشمی‌نیا که رای راهی دور دوم انتخابات شده بودند، «هادی هاشمی نیا» با ۴۹ هزار و ۶۶۲ رأی و «رضا سپهوند» با ۴۵ هزار و ۹۳۴ رأی راهی مجلس دوازدهم شدند.  مرتضی محمودوند ومهرداد ویس‌کرمی نماینگان دوره قبل مرکز استان بودند که به ترتیب در دور اول انتخابات با ۷۲۰۰ و ۴۱۵۹ رای در ردیف ۱۴ و ۲۳ جدول شمارش آرا قرار گرفتند و نتوانستند به مجلس دوازدهم راه یابند.
اما در در حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان عباس گودرزی و فاطمه مقصودی نمایندگان این حوزه در مجلس یازدهم موفق شدند با کسب بیشترین آرا راهی مجلس دوازدهم شوند. این دو به ترتیب با ۲۷،۱۴۰ رای و ۱۷،۳۴۳ رای کسب کردند. گودرزی  سومین حضورش را در مجلس تجربه خواهد کرد.
در حوزه انتخابیه الیگودرز محمد خدابخشی نماینده دوره یازدهم نتوانست صلاحیت لازم برای کاندیدا شدن در مجلس دوازدهم را کسب کند. در این حوزه حمیدرضا( بهنام) گودرزی با ۲۲،۸۷۵ رای به بهارستان راه یافت.
در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان نیز محمدرضا مبلغی نماینده دوره یازدهم موفق به کسب حداکثر آرا برای حضور در مجلس دوازدهم نشد و با  ۴ هزار و ۸۳۹ رای در رده ششم جدول شمارش آرا قرار گرفت. در این حوزه علی امامی راد با ۳۳،۲۴۲ رای منتخب مردم در مجلس دوازدهم است. او سابقه حضور در دوره های چهارم، ششم و هفتم مجلس را در کارنامه دارد.
در حوزه انتخابیه دلفان و سلسله نیز محمدحسین محمدی با ۴۳،۴۴۵ رای به عنوان نماینده مردم راهی بهارستان شد. یحیی ابراهیمی نماینده دوره یازدهم در رقابتی نزدیک با 35137 رأی در این حوزه نفر دوم شد و از حضور دوباره در خانه ملت بازماند.
در حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان، سید حمیدرضا کاظمی موفق به حضوری سه‌باره در مجلس شد. وی نماینده فعلی و دوره دهم مردم این حوزه در مجلس شورای اسلامی است . کاظمی با ۲۳,۱۸۲ رای راهی خانه ملت شد.
در حوزه انتخابیه دورود و ازنا حسن گودرزی نماینده فعلی مردم این حوزه برای ورود به مجلس دوازدهم ناکام بود و با ۱۳ هزار و ۲۷ رأی در جدول شمارش آرا دوم شد . در این حوزه روح الله لک علی‌آبادی با کسب  ۱۸ هزار و ۹۳۱ رأی راهی مجلس شد.
🔹دور اول دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای روز جمعه ۱۱ اسفندماه و دور دوم نیز ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شد.


بیشتر بخوانید:

نمايندگان‌ لرستان در مجلس شوراي اسلامي (دوره اول تا دوازدهم)

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا