یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس راه استان گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارش باران، برف و مه صبحگاهی در نقاط مختلف لرستان، رانندگان با احتیاط کامل رانندگی کنند.
به گزارش یافته، سرهنگ “محمدزارعی”  روز چعارشنبه در جمع رسانه‌ها اظهار داشت: حوادث مختلف رانندگی ناشی از لغزنده بودن جاده‌ها در هنگام بارش نزولات آسمانی هر ساله صدمات جانی و خسارت‌های مالی فراوانی برجا می‌گذارد.
رئیس پلیس راه استان لرستان تصریح کرد: لغزندگی و مه جاده‌ها یکی از عوامل مهم حوادث رانندگی است و رانندگان برای پیشگیری از حوادث ناگوار، ضمن حرکت با سرعت مطمئنه از توقف و شتاب ناگهانی بپرهیزند، رانندگی در هوای بارانی دقت و احتیاط بیشتری را می‌طلبد و با سرعت مطمئنه در همه شرایط می‌توانید کنترل خودرو را در اختیار داشته باشید
وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده نشان دهنده آن است که خطای عامل انسانی در اثر عدم رعایت قوانین و مقررات ترافیکی مانند سرعت غیر مجاز و غیر مطمئن، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی در هنگام رانندگی از علل اصلی بروز تصادفات در جاده‌های لغزنده است.
سرهنگ زارعی تصریح کرد: رانندگی در جاده لغزنده و کنترل خودرو شرایط نامناسبی برای راننده و خودرو ایجاد می‌کند، نگه داشتن خودرو در شرایط خوب فنی و سرویس به موقع، احتمال حادثه را در هنگام رانندگی کاهش می‌دهد.
رئیس پلیس راه استان ادامه داد: موقع رانندگی در جاده به خصوص در گردنه‌ها و ارتفاعات، اگر با بارش باران یا برف و یا یخ زدگی روبرو شدید، باید دو مؤلفه ” سرعت مطمئنه” و ” فاصله طولی مناسب” را رعایت کنیم. انتخاب لاستیک مناسب بسیار مهم است. کشش بین لاستیک و جاده تعیین می‌کند که خودرو چه طور حرکت کرده که این موضوع برای ایمنی رانندگی ضروری است و لازم است از لاستیک سالم و مناسب که دارای آج کافی باشد استفاده شود.
وی در ادامه افزود: همچنین باید اطمینان حاصل شود برف پاکن‌های شیشه جلو سالم بوده و اگر کهنه و فرسوده شده‌اند، آن‌ها را تعویض و بخاری و گرمکن‌های شیشه خودرو را نیز کنترل تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شود.
سرهنگ محمدزارعی یادآوری کرد: وجود جعبه ویژه رانندگی در فصول بارش سال به کنترل شرایط اضطراری کمک می‌کند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا