یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای احداث، تجهیز و راه‌اندازی بخش PICU مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان امام خمینی (ره) بروجرد ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گزارش یافته، دکتر سیاوش بیرانوند در آیین افتتاح بخش PICU، مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان امام خمینی (ره) بروجرد اظهار کرد: ظرفیت بستری این بخش ۶ تخت است که ۵۰ میلیارد تومان برای احداث، تجهیز و راه‌اندازی آن با کمک خیرین هزینه شد.
وی افزود: ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در لرستان با *افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه کودکان بیمارستان امام(ره) بروجرد به ۱۲* تخت می‌رسد و بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد نیز یک بخش PICU مراقبت‌های ویژه کودکان با ۶ تخت فعال دارد که به کودکان نیازمند خدمات درمانی ارائه می‌نماید.
دکتر بیرانوند اضافه کرد: ۳۰ درصد بخش درمان شهرستان به شهر‌های اطراف نیز خدمات درمانی ارائه می‌دهد که در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی لرستان زیرساخت‌های لازم در نظر گرفته شده است.
معاون درمان دانشگاه در خصوص کمبود پزشک فوق تخصص در بروجرد گفت: تلاش می‌کنیم *مشکل فوق تخصص کودکان و نوزادان و فوق تخصص غدد و نورولوژی* در شهرستان مرتفع شود.
بیرانوند گفت: آموزشی شدن درمان در بیمارستان‌های بروجرد بین ۵۰ تا ۷۰ درصد خدمات درمانی را افزایش خواهد داد. *
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: خیرین سلامت در شهرستان بروجرد نقطه قوت کمک به سیستم بهداشت و درمان هستند.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت بروجرد گفت: با همت خیرین به زودی بخش روانپزشکی با ۳۲ تخت افتتاح خواهد شد و اتاق مخصوص *دستگاه سنگ شکن* نیز در بیمارستان آیت الله بروجردی(ره) توسط خیرین آماده شده و منتظر دستگاه سنگ شکن است و همچنین، مرکز *پرتو درمانی و شیمی درمانی* نیز با کمک خیرین در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در جوار بیمارستان آیت الله بروجردی(ره) احداث خواهد شد.
گفتنی است: بخش PICU مراقبت‌های ویژه کودکان یک ماه تا ۱۴ ساله با حضور گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس و دکتر سیاوش بیرانوند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان و جمعی از مسئولین شبکه بهداشت و درمان بروجرد در بیمارستان امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسید.

NICU مخفف جمله انگلیسی «بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان» است. این بخش مسوول پذیرش و مراقبت ویژه از نوزادان نارس یا نوزادان پرخطر و بیمار است. همچنین تامین نیازهای نوزاد، پیشگیری از عفونت، تغذیه مناسب، امکان دسترسی آسان و سریع به ابزار و تجهیزات تخصصی در این بخش فراهم است. نوزادان نارس به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارند، از این رو در دستگاه‌های مخصوص انکوباتور نگهداری می‌شوند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا