یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروز شنبه بیستم شهریور ۱۴۰۱ هجری خورشیدی، هشتم ذی الحجه ۱۴۴۴ هجری قمری و دهم سپتامبر ۲۰۲۲میلادی است. ۰۴ سال پیش در چنین روزی، بانك ملی ایران در تهران به طور رسمی كار خود را آغازكرد.
مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:
 
20 شهریور 1365
عملیات انصار الحسین(ع) در هورالعظیم در غرب استان خوزستان به وسیله سپاه پاسداران آغاز شد و رزمندگان اسلام در این عملیات، ضربه ها و خسارت های سنگینی را به دشمن بعثی وارد كردند.
 
20 شهریور 1360
آیت الله سید اسدالله مدنی امام جمعه تبریز بر اثر انفجار بمب در محراب نماز جمعه به مقام شهادت نایل آمد. منافقان در این عملیات تروریستی همچنین 17 تن از مردم بی دفاع این شهر را نیز به شهادت رساندند.
 
20 شهریور 1358
برپایه تصویب هیات‌وزیران نام بندر پهلوی از شهرستان های استان گیلان به بندر انزلی تغییر كرد.
 
20 شهریور 1351
امام خمینی(ره) در پیامی با برشمردن جنایت های رژیم پهلوی، همگان را به صبر و استقامت و طلاب و روحانیان را به هدایت و روشنگری مردم فراخواندند و از جوانان خواستند در سربازخانه ها با فراگیری فنون نظامی، آمادگی لازم را برای برچیدن بساط ظلم كسب كنند.
 
20 شهریور 1344
امیرعباس هویدا نخست وزیر وقت، هنگام بازگشت از تركیه گفت: تهران و آنكارا درباره جنگ میان هند و پاكستان از كشور پاكستان حمایت می كنند.
 
20 شهریور 1341
برپایه مصوبه هیات وزیران و بنا به پیشنهاد وزارت دارایی، از یكم مهر ضرابخانه شاهنشاهی منحل و امور مربوط به آن به بانك مركزی ایران واگذار می شود.
 
20 شهریور 1340
شماری از دانشجویان ایرانی مقیم آلمان در دانشگاه كلن تظاهراتی را به صورت نشسته برگزار كردند. آنها با شعارهای خود خواهان آزادی ملت ایران بودند و بیان می كردند تا ترور، اختناق و مجازات شدید در ایران وجود دارد به مبارزه خود علیه رژیم پهلوی ادامه می دهند.
 
20 شهریور 1330
هنری گریدی سفیر آمریكا در تهران استعفا كرد و لویی هندرسن جایگزین وی شد.
 
20 شهریور 1316
دوره یازدهم مجلس شورای ملی آغاز به كار كرد، در این مجلس 93 قانون و لایحه به تصویب رسید و تا 27 شهریور 1318 برقرار بود.
 
20 شهریور 1307
بانك ملی ایران در تهران به طور رسمی كار خود را آغازكرد. قانون تاسیس بانك ملی ایران در 14 اردیبهشت 1306 به تصویب مجلس و اساسنامه این بانك در 14 تیر 1307 خورشیدی به تصویب كمیسیون مالیه مجلس رسید.
 
20 شهریور 1302
حشمت السلطنه كارگزار خوزستان در گزارشی به وجود وبا در خرمشهر، آبادان و بصره اشاره كرد و یادآور شد كه این بیماری به شهرهای اهواز و مسجد سلیمان نیز سرایت كرده است.
 
20 شهریور 1300
ساختمان سفارت شوروی در تهران آتش گرفت. ماموران در ابتدا با خارج كردن اشیا و وسیله های مهم، از پیشروی آتش به اتاق های دیگر سفارت جلوگیری كردند. در این ارتباط چند تن دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند.
برگرفته از: روزشمار تاریخ معاصر ایران(جلد 1و 3)
آرشیو خبری، خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا