یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست، منتظمی گفت: تداوم بارش برف و کاهش دما در طی چند روز آینده احتمالاً شاهد نزدیک شدن گونه‌های جانوری وحشی به حریم روستاها و مراکز انسانی برای تأمین غذا خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، شهاب‌الدین منتظمی افزود: بارش گسترده برف و کولاک و کاهش شدید دما در بخش‌های وسیعی از کشور، به‌ویژه در غرب کشور سطح وسیعی از زیستگاه‌های طبیعی از برف پوشیده شده است.
وی با بیان این که تداوم بارش برف و کاهش دما در طی چند روز آینده احتمالاً شاهد نزدیک شدن گونه‌های جانوری وحشی به حریم روستاها و مراکز انسانی برای تأمین غذا خواهیم بود، گفت: با نزدیک شدن گونه‌های جانوری به مناطق مسکونی با افزایش احتمال تعارض بین انسان و حیات‌وحش همراه خواهد بود.
وی تصریح کرد: هرگونه غذادهی به گونه‌های جانوری به‌ویژه گوشت‌خواران، علفخواران وحشی و همچنین پرندگان مهاجر آبزی ممنوع است و فقط در مواقع خاص با هماهنگی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها و با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در مناطق مربوط انجام شود.
 مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست، اظهار داشت: از تمامی شهروندان و طبیعت دوستان خواستاریم در صورت مشاهده هرگونه حضور حیوانات وحشی و یا بیمار و تلف‌شده در طبیعت، موارد را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط‌بانی و ادارات محیط زیست استان‌ها گزارش کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا