یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: تلفات حوادث رانندگی در لرستان ۱.۵ درصد افزایش یافته است.
به گزارش روز شنبه یافته، محمدرضا فارسی نژاد گفت: تلفات حوادث رانندگی استان طی ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱.۵ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۳۵۰ نفر به دلیل تصادفات در استان جان خود را از دست دادند که این تعداد ۴۷ نفر درون شهری ، ۲۶۵ نفر برون شهری ، ۳۷ نفر جاده روستایی و یک نفر سایر راهها است.
فارسی‌نژاد یادآور شد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۳۴۵ نفر بود، ۱.۵ درصد افزایش یافته است.
این مقام مسئول با اشاره به آمار مصدومین ناشی از تصادفات در استان گفت همچنین در ۹ ماهه امسال ۷ هزار و ۱۳۵ مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد ۵ هزار و ۳۵۱ نفر مرد و یک هزار و ۷۸۴ نفر زن بوده‌اند.
این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که آمار مراجعین تصادفات به پزشکی قانونی ۶ هزار و ۲۳۶ نفر شامل (۴ هزار و ۷۶۸ نفر مرد و یک هزارو ۴۶۸ نفر زن) بود، ۱۴ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان در پایان ضمن توصیه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در خصوص روند تشکیل پرونده مراجعین ناشی از تصادف گفت: آسیب دیدگان بعد از انجام اقدامات درمانی باید از نزدیکترین کلانتری محل وقوع حادثه، نامه معرفی به پزشکی قانونی را اخذ و بعد از مراجعه و تشکیل پرونده توسط کارشناسان پزشکی قانونی معاینه می شوند. در پزشکی قانونی بر حسب نوع صدمات برای آسیب دیدگان زمانی برای معاینه مجدد تعیین می شود و لازم است جهت جلوگیری از اطاله دادرسی حتماً در تاریخ تعیین شده مراجعه کنند.
وی یادآور شد که زمان معاینه مجدد یا طول درمان در تعیین دیه و ارش صدمات نقشی ندارد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا