یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری که در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته و به مصادیقی از آن اشاره شد از جمله موضوعات‌امید بخشی است که در شرایط حاضر بسیار مهم هستند.
به گزارش یافته، فرهاد زیویار در جلسه با سعید رازانی بازرس کل استان که در محل استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه رئیس جمهوری سال‌های متمادی مسئولیت سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه را به عهده داشته لذا زمینه برای همکاری هر چه بیشتر قوه قضائیه و قوه مجریه فراهم شده است.
وی تأکید کرد: این موضوع می‌تواند بسیاری از امور را تسهیل کند و ما آمادگی داریم که از نظرات سازمان بازرسی در زمینه‌های مختلف برای پیشبرد امور استفاده کنیم.
استاندار لرستان بیان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری که در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته و به مصادیقی از آن اشاره شد از جمله موضوعات‌امید بخشی است که در شرایط حاضر بسیار مهم هستند.
زیویار گفت: همچنین موضوع پیشگیری از بروز تخلفات و کمک به دستگاه‌های اجرایی جهت انجام وظایف محوله و ارائه مشورت و راهنمایی به آن‌ها، از جمله موضوعات بسیار مهمی است که می‌تواند در زمینه انجام وظایف محوله به ما کمک کنند و ضرورت دارد با تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌های نظارتی با مجموعه استانداری لرستان جهت حل مشکلات و چالش‌های پیش رو اقدامات اساسی انجام شود.
 
گزارش جامع بازرسی کل لرستان در قالب " هدیه به دولت" تقدیم استاندار شد
 
سعید رازانی بازرس کل لرستان هم در جلسه با استاندار با اشاره به رویکرد سازمان بازرسی بیان کرد: سازمان بازرسی کل کشور مطابق اصل ۱۷۴ قانون اساسی وظیفه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات در دستگاه‌های دولتی زیر نظر رئیس قوه قضاییه را بر عهده دارد.
وی در ادامه گزارش جامع بازرسی کل استان در قالب " هدیه به دولت " تقدیم استاندار لرستان کرد و افزود: این گزارش شامل آسیب‌ها و چالش‌های استان به همراه راهکار‌های رفع آن‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: گزارش هدیه به دولت شامل مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلاتی است که در حوزه استان وجود دارد و به راهکار‌های پیشنهادی هر حوزه برای رفع این چالش‌ها و مشکلات پرداخته شده است.
رازانی با اشاره به برخی اقدامات مؤثر این بازرسی کل در سال جاری (سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها) افزود: بازرسی کل استان، نظارت بر دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه را به عهده دارد و با توجه به گستردگی دستگاه‌های اجرایی و تعداد محدود پرسنل، بر این اساس هر ساله برنامه‌های مصوب مشخص می‌شود که از کدام دستگاه‌های اجرایی و حول چه موضوعات و محور‌هایی بازرسی به عمل‌آوریم و در پایان هر سال برنامه‌های سال آینده مشخص می‌شود.
بازرس کل لرستان اضافه کرد: علاوه بر بازرسی‌های مستمر، بازرسی موردی و فوق‌العاده نیز حسب گزارش‌های واصله انجام می‌شود.
وی ادامه داد: پس از اتمام بازرسی نیز گزارش اصلی که حاوی روند بازرسی و نتایج حاصل از آن و پیشنهاد‌هایی که برای بهبود فرآیند و رفع اشکالات ضروری است ارائه می‌شود. همچنین در کنار گزارش اصلی ممکن است گزارش اختصاصی تعقیب کیفری و یا اداری نیز تنظیم و به مراجع ذیصلاح ارسال شود.
 
شناسایی منافذ فرار مالیاتی و بازگشت میلیارد‌ها تومان مالیات به سازمان امور مالیاتی
رازانی با بیان اینکه از طریق اجرای بازرسی‌های برنامه‌ای مانند بازرسی امور مالیاتی (ماده ۱۶۹) منافذ فرار مالیاتی شناسایی و مراتب به دستگاه‌های اجرایی و سازمان امور مالیاتی استان اعلام شده و از این طریق موجب شده که میلیارد‌ها تومان مالیات به نفع دولت شناسایی و زمینه واریز آن‌ها به حساب سازمان امور مالیاتی فراهم شود.
بازرس کل لرستان عنوان کرد: همچنین از طریق نظارت بر انجام مناقصه‌ها و قرارداد‌ها از تضییع حقوق دولت جلوگیری شده است از جمله در پروژه احداث پل بلل‌وند با نظارت بموقع بازرسی کل این امر صورت گرفت.
وی گفت: در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید نیز با پیگیری‌های مستمر این بازرسی کل مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی با بانک‌ها مرتفع و بسیاری از تقاضا‌هایی که در سامانه ستاد تسهیل باقی مانده بود با پیگیری همکاران بازرسی تعیین تکلیف شده‌اند.
رازانی گفت: با توجه به گستردگی دستگاه‌های اجرایی و تعداد محدود پرسنل، بر این اساس هر ساله بر اساس برنامه‌های مصوب مشخص می‌شود که از کدام دستگاه‌های اجرایی و حول چه موضوعات و محور‌هایی بازرسی بعمل‌آوریم و در پایان هر سال برنامه‌های سال آینده مشخص می‌شود.
وی افزود: علاوه بر بازرسی‌های مستمر، بازرسی موردی و فوق‌العاده نیز حسب گزارش‌های واصله انجام می‌شود. پس از اتمام بازرسی نیز گزارش اصلی که حاوی روند بازرسی و نتایج حاصل از آن و پیشنهاد‌هایی که برای بهبود فرآیند و رفع اشکالات ضروری است ارائه می‌شود. همچنین در کنار گزارش اصلی ممکن است گزارش اختصاصی تعقیب کیفری و یا اداری نیز تنظیم و به مراجع ذیصلاح ارسال شود.
رازانی در ادامه افزود: از طریق اجرای بازرسی‌های برنامه‌ای مانند بازرسی امور مالیاتی (ماده ۱۶۹) منافذ فرار مالیاتی شناسایی و مراتب به دستگاه‌های اجرایی و سازمان امور مالیاتی استان اعلام شده و از این طریق موجب شده که میلیارد‌ها تومان مالیات به نفع دولت شناسایی و زمینه واریز آن‌ها به حساب سازمان امور مالیاتی فراهم شود. همچنین از طریق نظارت بر انجام مناقصه‌ها و قرارداد‌ها از تضییع حقوق دولت جلوگیری شده است از جمله در پروژه احداث پل بللوند با نظارت بموقع بازرسی کل این امر صورت گرفت.
بازرس کل لرستان گفت: در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید نیز با پیگیری‌های مستمر این بازرسی کل مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی با بانک‌ها مرتفع و بسیاری از تقاضا‌هایی که در سامانه ستاد تسهیل باقی مانده بود با پیگیری همکاران بازرسی تعیین تکلیف شده‌اند.
در ادامه این دیدار معاون نظارت و بازرسی استان گفت: ما وظایف نظارتی را با جدیت انجام می‌دهیم و هدف ما این است که کمک حال دولت باشیم.
مصطفی کریمی عنوان کرد: در سازمان بازرسی کل کشور نیز دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری را داریم که بسیار مؤثر واقع شده و با توجه به ظرفیتی که وجود دارد مجموعه این فعالیت‌ها به حرمت خون شهدای گرانقدر مثمر ثمر باشد و انتظار ما از استاندار استان این است که به مشکلات اشتغال، تولید، صنعت استان با توجه به جغرافیا و پتانسیل‌های استان از جمله گردشگری توجه ویژه‌ای داشته باشد.


  منبع: ایسنا

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا