یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کانون، بازوی مشورتی دستگاه‌های اجرایی است.
 به گزارش روابط عمومی کانون، حجت والیزاده در این دیدار که صبح امروز چهارشنبه 15 دی در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید اظهار داشت: کانون یک تشکل تخصصی چند وجهی است و اعضای آن کارشناسانی هستند که در همه رشته‌ها و تخصص‌ها مشغول فعالیت هستند.

 وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کارشناس کانون هستند تصریح کرد: کانون، بازوی مشورتی دستگاه‌های اجرایی است.

 والیزاده با اشاره به نقش و جایگاه علوم پزشکی در سلامت جامعه بیان داشت: اهمیت این نقش بخصوص بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از گذشته نمود پیدا کرده و علیرغم همه کمبودها خوشبختانه کادر درمان به خوبی از پس مدیریت و کنترل آن برآمده است که جای تقدیر دارد.

رییس تشکل کارشناسی رسمی دادگستری لرستان عنوان داشت: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند امور کارشناسی را از طریق کانون انجام دهند که متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود که برخی دستگاه‌ها اقدام به ارجاع کار به صورت مستقیم به کارشناس می‌کنند که شائبه‌انگیز است و احتمال ایجاد مفسده وجود دارد.

 حجت والیزاده با اشاره به آسیب‌های این شکل اجرا تصریح کرد: انتظار داریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی به واحدهای تابعه دستور دهند که همه‌ی امور کارشناسی از طریق مکاتبه مستقیم با کانون ارجاع شوند.



تمایل داریم در همه حیطه‌ها با کانون تعامل داشته باشیم

 رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم در این دیدار با اشاره به توان و تخصص کارشناسان کانون اظهار داشت: تمایل داریم علاوه بر بحث کارشناسی، در سایر زمینه‌ها هم با کانون تعامل داشته باشیم.

دکتر بهرام دلفان بیکاری را بزرگترین مشکل استان دانست و گفت: متاسفانه مانع اصلی تولید و اشتغال، ساختارهای پیچیده دولتی است.

وی افزود: در همین راستا علوم پزشکی با توجه به تولید محصولات سلامت‌محور تلاش نموده در راستای بهبود کسب و کارها فرایند مجوزها را تسهیل نماید.

دلفان تصریح کرد: در همین زمینه خرید محصولات تولیدی استان را در دستور کار قرار داده‌ایم و انتظار داریم در این زمینه تولیدکنندگان داخل استان نیز همکاری لازم را داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عدم ماندگاری متخصصان در استان را از جمله چالش‌های استان دانست و تصریح کرد: برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته تا به واسطه آن‌ها شرایط را برای ماندگاری متخصصان فراهم نماییم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا