یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر جمعیت هلال‌احمر استان لرستان گفت: حال تمامی کوهنوردان قزوینی که روز دوشنبه به قله کول جنو صعود کرده بودند خوب است و تمامی ۶ نفر گروه توسط تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر به سلامت وارد شهرستان ازنا شدند.
به گزارش یافته، صارم رضایی با اعلام این خبر گفت: ظهر روز دوشنبه مورخ ١۴٠٠/١٠/۶ یک تیم ۶ نفره متشکل از دو نفر خانم و چهار نفر آقا از استان قزوین وارد شهرستان ازنا شده و به قصد یک صعود دو روزه به قله کول جنو از روستای کمندان به سمت پناهگاه حرکت می‌کنند.
رضایی گفت: این تیم ۶ نفره ساعت ٢٠ روز دوشنبه به پناهگاه کول جنو رسیده و شب را در همان پناهگاه تا صبح سپری می‌کنند و صبح روز سه‌شنبه اقدام به صعود می‌نمایند.
با توجه به حجم بالای برف و عدم انتخاب مسیر اصلی صعود شرایط سخت و دشواری پیش رو می‌بینند به‌طوری که در تاریکی شب به قله می‌رسند.
وی گفت: تیم کوهنوردی به دلایل فوق و تحلیل نیروی بدنی هردو خانم همراه تیم مجبور می‌شوند با استفاده از تجهیزات همراه در نزدیکی قله بیواک (حفر حفره‌های برفی جهت سرپناه) کنند و جهت نجات جان اعضای گروه تقاضای امدادرسانی می‌کنند.
رضایی اظهار کرد: ساعت ١:١۶ بامداد روز چهارشنبه  هشتم دی 1400 طی تماس تلفنی با جمعیت هلال‌احمر شهرستان ازنا مبنی بر گرفتار شدن در مسیر برگشت بالای شصت خدا بلافاصله جمعیت هلال‌احمر دو تیم امداد و نجات کوهستان خود را فراخوان و با تجهیزات کامل به محل حادثه که شرایط جوی بسیار ناپایدار با برف و کولاک داشت اعزام کرد.
وی گفت: تیم‌های پیشرو ساعت ٩:٣٠ صبح پس از هفت ساعت تلاش از راه زمینی که بسیار سخت و مشقت‌بار بود با تجهیزات فنی و تجربه بالا به کوهنوردان قزوینی رسیده پس از ریکاوری و یک استراحت کوتاه به سمت پایین‌دست اشترانکوه انتقال دادند.
رضایی در ادامه یادآور شد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی و قابل‌تغییر و هرلحظه ممکن بود شرایط جوی تغییر کند یک تیم امداد و نجات کوهستان از جمعیت هلال‌احمر شهرستان الیگودرز نیز در پناهگاه کول جنو مستقر شده بودند تا در صورت نیاز به کمک و پشتیبانی به تیم پیشرو ملحق شوند.
وی در پایان ضمن تشکر ویژه از اعضای تیم‌های امدادی گفت: خوشبختانه با کمک امدادگران پر توان و زحمت‌کش جمعیت هلال‌احمر شهرستان ازنا تمامی نفرات پس از ١٧ ساعت تلاش و زحمت ساعت ١٧ به‌سلامت وارد شهرستان ازنا شدند.

سرچشمه خبر: روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان لرستان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا