یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طرح پرسش نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزرا بیانگر پاسخگویی قوه مجریه و‌امید خانه ملت به دولت است.
به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی روز پنجشنبه در نشست اعضای بسیج اساتید مراکز آموزش عالی استان لرستان افزود: دوره قبل، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سه ماه نخست شروع دولت ۵۵ سؤال از دولتمردان پرسیده بودند در حالیکه در سه ماهه اول دولت کنونی ۲۵۷ سؤال توسط نمایندگان مردم مطرح شده است.
وی ادامه داد: این رشد چند برابری سؤالات نشان می‌دهد نمایندگان دولت را از خود می‌دانند، توقع و انتظار دارند و سؤال می‌کنند چون می‌دانند نتیجه دارد.
وی تصریح کرد: نمایندگان سخنگوی مردم هستند و مطالبات آن‌ها را بیان می‌کنند اما باید شرایط موجود کشور و ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید بدهی‌های گذشته دولت را در نظر گرفت.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر مطالبه‌گری بر مبنای وضع موجود افزود: اکنون مسوولان کشور همه در جبهه انقلاب، از نیرو‌های ولایی و در خط رهبری هستند و فرصت مغتنمی برای خدمت فراهم شده است.
حسینی گفت: در این شرایط مردم هم بیش از گذشته انتظار دارند و باید کار جهادی و انقلابی را در دستور کار داشت.
وی ادامه داد: در این مدت کوتاه فعالیت دولت سیزدهم گام‌های مؤثری برداشته شده، اقدامات خوبی در دست اقدام است و ارتباط با جهان و کشور‌های همسایه روند مطلوبی دارد.
وی اضافه کرد: برخی در گذشته اذعان می‌کردند نیرو‌های انقلابی زبان دیپلماسی و روش مذاکره با دنیا را بلد نیستند اما اکنون جمهوری اسلامی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های عضویت دایم دارد، خط گاز ترکمنستان مشکلات مناطق شمالی کشور را حل کرده و مذاکرات هسته‌ای هم با عزت در حال پیگیری است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه روابط با ترکیه نیز رو به تقویت است اظهار داشت: برای انجام کار مؤثر و بزرگ در دولت به هم افزایی و پرهیز از اقدام جزیره‌ای نیاز داریم.
حسینی با اشاره به توجه ویژه دولت به نظرات دانشگاهیان بیان کرد: دولت شنوای سخنان این قشر است و سعی می‌کند در تصمیمات خود از آن‌ها استفاده نماید.
وی با تأکید بر کمک فکری اساتید دانشگاه به تدوین و اجرای طرح‌های توسعه‌ای دولت گفت: توقع داریم بسیج اساتید سند تحول را با دقت مطالعه، بخش مربوط به خود را آنالیز و برای اجرا به کشور کمک کنند.
وی گفت: گاهی اسناد بسیار خوبی در کشور داریم ولی اثر بخش نیست که در این خصوص همیشه مسوولان مقصر نیستند بلکه اساتید باید نظر کارشناسی دهند و خود را در توسعه پایدار کشور سهیم بدانند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تحول با وجود افراد معتقد به آن محقق می‌شود بیان کرد: شاید قبل از این چندان به راهکار‌های اساتید و نخبگان توجه نمی‌شد اما اکنون دولت مصمم است از این افراد استفاده کند و اهتمام و توجه ویژه‌ای به نظرات کارشناسی دانشگاهیان و صاحبنظران دارد.
حسینی همچنین افزود: دولت تقویت و گسترش شبکه ملی اطلاعات را به جد در دستور کار دارد و در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار خاصی برای این مهم در نظر گرفته است.



دانشگاهیان ارتباط خود را با نمایندگان مجلس ارتقا دهند

 نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاهیان ارتباط خود را با نمایندگان خانه ملت ارتقا دهند تا اقدامات منشا اثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس گودرزی روز پنجشنبه در نشست اساتید بسیجی دانشگاه با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: دانشگاهیان باید ارتباط خود را با مسوولان و نمایندگان نزدیک کنند تا منشا اثر در جامعه باشد چراکه تعامل بین دانشگاهیان و مدیران اثر بخش است.

وی اظهار داشت: دانشگاهیان باید مسائل مهم کشور را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرضه کنند تا تصمیم گیری صحیح انجام شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاهیان بودجه ۱۴۰۱ را بررسی و با کار کارشناسی بیان کنند تا در مجلس از نظرات آنان استفاده شود.

رییس دانشگاه لرستان نیز با بیان اینکه دانشگاهیان باید در جامعه حضور داشته باشند  گفت: دانشگاه باید نهضت گفتمان سازی را برای ورود به مسائل جامعه و صنعت فراهم کند.

علی نظری اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید با دانشگاهیان ارتباط داشته باشند و هیات های اندیشه ورز را تشکیل دهند.

وی بیان کرد: تنها راه نجات جامعه استفاده از اساتید و دانشگاهیان برای رفع مشکلات است.

داریوش جاوید رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز گفت: این واحد دانشگاهی آمادگی دارد کتاب های تالیف نویسندگان، علما و بزرگان این شهرستان را جمع آوری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در ادامه جلسه تعدادی از اساتید دانشگاه نقطه نظرات خود را در حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کردند.

در پایان نیز از تعدادی از اساتید پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد تجلیل شد.

 

 

تحقیقات دانشگاهی باید نیاز محور باشد

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت در سند تحول تاکید دارد تحقیقات دانشگاهی نیاز محور، مزیت محور و اولویت محور باشد.

سید محمد حسینی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح چهار طرح عمرانی و خدماتی دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: دانشگاه فرصت آفرین و جامعه محور بسیار ارزشمند است و اساتید باید پیشگام و طلایه دار این مسیر باشند.

وی اظهار داشت: دانشگاهیان و اساتید باید نشان دهنده مسیر، پیش بینی کننده مسایل و ارائه کننده راهکار در محورهای مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشند.

وی تصریح کرد: اساتیدی که انسان ساز و تربیت گر نسل آینده هستند باید تحقیقات خود را با این اولویت ها در کشاورزی، علوم فنی و مهندسی و به ویژه علوم انسانی انجام و راهکار دهند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به موفقیت های هسته ای ایران توسط دانشمندان بومی گفت: برخی دسترسی ایران به انرژی هسته ای را جدی نمی گرفتند اما مردان و شهدای هسته ای همت و تلاش کردند، بررسی، همفکری و مطالعه داشتند و به نتیجه های بزرگی دست یافتند.

حسینی افزود: این افراد در عین گمنامی بدون جنجال و هیاهو کار کردند و مردم هم پس از شهادت، به عظمت آنها پی بردند و تکریم کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: هرکه توانمندی بیشتری دارد مسوولیت و رسالت سنگین تری هم بر عهده دارد که شخصیت های دانشگاهی در این راستا جزو افراد موثر هستند.

حسینی همچنین احداث یادمان شهدای گمنام دانشگاه آیت الله بروجردی را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: شهدا جزو پارسایان و متقین بودند و اکنون در بهشت در زمره ابرار هستند که انتظار می رود دانشجویان و اساتید با میثاق با آنها حافظ دستاوردهای انقلاب و اسلام باشند.

وی تاکید کرد: در هر رشته علمی، فنی و مهندسی موضوع فرهنگ و هنر باید شکوفا شود و استعدادها به فعلیت برسد تا جوانان هنر خود را در مسیر منطقی و دینی به نمایش بگذارند.

وی اظهار داشت: عزم دولت هم در حمایت از فعالیت های علمی، فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط در جامعه راسخ است چراکه رخوت و رکود در دولت مردمی معنا ندارد.

حسینی بیان کرد: هنر بومی جوانان را بیمه می کند و وقتی کشور پذیرای هنر آنان باشد، با ایمان و انگیزه بیشتری به کشور خود خدمت می کنند.

یادمان شهدای گمنام، سرای دانشجویی نرگس، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و زمین چمن مصنوعی فوتسال دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) روز پنجشنبه با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا یادمان شهدای گمنام، سرای دانشجویی نرگس با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به مساحت یکهزار متر مربع و با گنجایش ۸۰ هزار عنوان کتاب، و زمین چمن مصنوعی فوتسال به مساحت یکهزار و ۵۸۰ متر مربع با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور افتتاح شدند.

 

دانشگاه آیت الله بروجردی زیرساخت داشتن یک دانشکده دیگر را دارد

رئیس دانشگاه آیت اله بروجردی(ره) گفت: دانشگاه آیت اله بروجردی(ره) هم اکنون دارای سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه است که زیر ساختهای لازم برای اضافه شدن یک دانشکده دیگر را نیز دارد.

حسن مروتی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه های دانشگاه با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور  افزود: دانشگاه باید به درد محیط اطرافش بخورد، اگر سالی ۱۰ هزار پایان نامه در کشور داریم باید ۱۰ هزار مشکل از کشور حل شود.

وی اظهار داشت: ۸۰۹ برنامه فرهنگی مختلف توسط تشکل های دانشجویی در دانشگاه در طول سه سال برگزار شده است.

مروتی افزود: در بروجرد یک مرکز رشد و نوآوری نیاز داریم که مقدمات کار انجام شده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه هم اکنون سه دانشکده دارد که با اضافه شدن یک دانشکده دیگر  ۲۲ رشته کارشناسی، ۱۷ رشته کارشناسی ارشد، سه رشته دکتری در دانشگاه خواهیم داشت.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان نیز در این جلسه گفت: لرستان در زمان جنگ منشا اثر در دوران دفاع مقدس بوده است.

محمود ثمینی افزود: لرستان نیاز به توجه ویژه دارد، لرستان در کریدور شمال به جنوب  در تمام مسائل استراتژیک می تواند موثر باشد.

وی اظهار داشت: دانشگاه آیت اله بروجردی (ره) منشا خیر و برکت برای لرستان و شهرستان بروجرد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیین افتتاح چهار پروژه های دانشگاه آیت اله بروجردی(ره)، یادمان شهدا، سرای دانشجویی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و زمین چمن مصنوعی فوتسال با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد.

 

 چهار طرح عمرانی و خدماتی در دانشگاه آیت الله بروجردی افتتاح شد

یادمان شهدای گمنام، سرای دانشجویی نرگس، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و زمین چمن مصنوعی فوتسال دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) روز پنجشنبه با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی در حاشیه بهره برداری از این طرح ها به خبرنگار ایرنا  گفت: یادمان شهدای گمنام، سرای دانشجویی نرگس با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به مساحت یکهزار متر مربع و با گنجایش ۸۰ هزار عنوان کتاب، و زمین چمن مصنوعی فوتسال به مساحت یکهزار و ۵۸۰ متر مربع با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور افتتاح شدند.

وی اظهار داشت: همچنین معاون پارلمانی رییس جمهور از نمایشگاه تقاضا محور هفته پژوهش در دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی در سفر به بروجرد کتابخانه باهنر این شهرستان را افتتاح و در مراسم بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی نیز شرکت کرد.

بازدید از زمین منطقه فیال مربوط به دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) و جلسه با اساتید بسیجی دانشگاه‌های شهرستان بروجرد از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون پارلمانی رییس‌جمهور به این شهرستان است.

 

 


علامه شهیدی مصداق پیوند عمیق حوزه و دانشگاه است

علامه سید جعفر شهیدی از اندیشمندان بزرگ و متفکری بود که مصداق پیوند عمیق حوزه و دانشگاه است.

سید محمد حسینی روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت علامه سید جعفر شهیدی با اشاره به تقارن برپایی همایش بزرگداشت علامه شهیدی در آستانه ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: عده ای برای تفرقه بین علوم حوزوی و دانشگاه تلاش می کرده اند در صورتیکه علامه شهیدی مصداق بارز پیوند عمیق میان این دو است.

وی اظهار داشت: گوشه گوشه کشور اندیشمندان و نخبگانی دارد که می توان با ایجاد و راه اندازی مراکزی خاص، این افراد را به عنوان الگو معرفی کرد.

وی بیان کرد: در مناطقی که فرزانگان و اندیشمندان بیشتری دارند مراکزی ایجاد و علاوه بر معرفی زندگی این افراد در راستای ارائه آثار، تالیفات، ترجمه ها و تفسیرهای انجام شده توسط آنان اقدام کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه فرهنگ ایرانی و اسلامی وامدار و مدیون علامه دکتر شهیدی در تفاسیر علمی و دینی است افزود: این علامه بزرگ  عمر خود را در مسیر نشر فضایل و مکارم اخلاقی، تبیین تاریخ اسلام و ترجمه نهج البلاغه صرف کرد.

حسینی با اشاره به تسلط مرحوم علامه شهیدی به زبان عرب و ادبیات فارسی گفت: تکریم بزرگان توصیه دینی و تاکید مقام معظم رهبری است، بنابراین باید مراسم در شان برای معرفی آنان به نسل جوان برگزار شود چراکه آثار ارزشمند آنها میراث بزرگی است که به جای گذاشتند .

وی ادامه داد: آثار ماندگار علامه شهیدی در  مورد امامان علی(ع) حسین(ع)، صادق(ع) و فاطمه زهرا و حضرت زینب (س) از این اندیشمند بزرگ یک چهره ماندگار به جا گذاشت و این عنوان برای او اغراق و مبالغه نیست.

معاون پارلمانی رییس جمهور تصریح کرد: علامه شهیدی یک متفکر، اندیشمند، مترجم ،مورخ، نویسنده و فرهنگ نویس بود که به ندرت از فضایل و کمالات خود می گفت و در صورت ضرور برای تشویق دانشجویان به سختکوشی های زندگی شخصیش اشاره می کرد.

حسینی افزود: این علامه بزرگوار علم، ادب و تواضعی داشت که موجب محبوبیت وی نزد همه اقشار شده بود و وجود وی  به دانشگاه معنویت می داد.

وی همچنین گفت: بروجرد شخصیت های فراونی دارد و هنرمندان باید در خصوص زندگی این افراد اثرسازی کنند تا جوانان با این شخصیت های بی نظیر آشنا شوند.

حسینی افزود: برخی اندیشمندان بزرگ کشور در حالی برای جوانان ناشناخته هستند که بسیاری از کشورها در حالیکه اسطوره ندارند به افسانه ها تمسک و برای جوانان خود قهرمان خلق می کنند.

وی اظهار داشت: چنانچه در این راستا کم کاری کنیم جوانان از فرهنگ های دیگر الگو می گیرند بنابراین باتوجه به اینکه هنر جذابیت دارد باید با استفاده از آن افرادی مانند علامه شهیدی را به نسل کنونی معرفی کرد.

حسینی با اشاره به وجود آیات و روایات فراوان در خصوص عالمان افزود: عالمان، خداشناس و در حال کسب دانش هستند در غیر اینصورت نمی شود واژه عالم را به آنان اطلاق کرد.

سیدجعفر شهیدی متولد سال ۱۲۹۷ در بروجرد ، رییس میسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام بود.

شهیدی از شاگردان برجسته علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود و در سال ۱۳۴۰ دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی و تاریخ دریافت کرد، او همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیر نظر سید حسین طباطبائی بروجردی و سید ابوالقاسم خویی تحصیل کرد و درجه اجتهاد داشت.

شهیدی یه جز همکاری در تدوین فرهنگ معین و لغت‌نامه دهخدا، چهار عنوان ترجمه، سه عنوان تصحیح و تعداد زیادی تالیف دارد که شماری از کتاب‌های وی به زبان‌های بیگانه ترجمه شدند و جایزه دریافت کردند.

علامه شهیدی که سال ۸۶ درگذشت، خانه خود را به شهرداری اهدا کردند تا در آنجا کتابخانه ای درست شود.

 

منبع: ایرنا



نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا