یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه شهرهای استان از جمله شهر خرم آباد نیازمند شورای شهری است که به اندازه چندین دوره کار عمرانی و فرهنگی انجام دهد افزود: کسانی باشند که ایجاد تحول کنند، تحولی که در سخنان مقام معظم رهبری با تشکل‌های دانشجویان مورد تاکید قرار گرفت.





به گزارش یافته، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی در خطبه اول نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به آیه ۱۱ سوره یس إِنَّمَا تُنْذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّكْرَ وَخَشِيَ الرَّحْمَٰنَ بِالْغَيْبِ ۖ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ كَرِيمٍ و سفارش همگان به تقوای الهی و عمل به دستورات و واجبات الهی، اظهار داشت: در آیه ۱۱ سوره یس تاکید شده که انزار الهی در کسی تاثیر دارد که آمادگی برای تبعیت از ذکر و پیروی از قرآن داشته باشد.
وی با تاکید بر قلبی که آمادگی و استعداد داشته باشد و در خشیت الهی را بپذیرد گفت: انسان هم گوش شنوا و هم دل بیدار باید داشته باشد، انسان باید آمادگی برای پذیرش سخن حق را داشته باشد، افرادی که لجوج هستند و بر لجاجت اصرار می ورزند، گوش شنوا ندارند و تنگ نظر هستند و آماده شنیدن سخن منطقی نیستند.
نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: اما کسی که گوش شنوا داشته باشد، کسی که آمادگی برای شنیدن سخن حق داشته باشد از فرامین الهی تبعیت می کند.
حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه کسی که خدا را ناظر می داند به معنای خشیت از خداوند در نهان است گفت: کسی که بیت المال در اختیارش است، امضای طلایی دارد، می تواند تبعیض ایجاد کند و ... دادگاه الهی را در روز قیامت به یاد دارد، می داند که در قیامت مورد محاسبه قرار می گیرد.
وی بیان داشت: این فرد از درون با خدا ارتباط دارد، تقوای درونی دارد، دادگاه الهی را در عالم غیب در نظر دارد و در این راستا این فرد مورد آمرزش و پاداش پر ارزش قرار می گیرد.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امید است که با تبعیت از قرآن، تدبیر در قرآن، معرفت و آگاهی نسبت به آیات قرآنی به جایی برسیم که هم از فرامین الهی تبعیت کنیم و هم آن خشیت و خوف ناشی از بزرگی خداوند همیشه در وجود ما باشد و به مغفرت و اجر کریم برسیم.
  شاهرخی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: آموزه‌های ائمه اطهار شایسته است در دانشکده‌های علوم تربیتی، روانشناسی، جامعه شناسی و حوزه‌های علمیه به صورت مفصل مورد تبیین قرار بگیرند و به طور مشروح روی این مفاهیم و آموزه‌ها تجزیه و تحلیل صورت گیرد.
وی گفت: ما بیشتر به سراغ آموزه‌هایی می‌رویم که از دیگران به ما رسیده ولی وقتی وصیت نامه امام علی (ع) به امام حسن (ع) را بررسی می‌کنیم می بینیم انواع آموزه‌ها، راههای سبک زندگی و موفقیت در دنیا و آخرت در آن وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این آموزه‌ها باید در فرصت‌ها و جلسات زیادی و در قالب واحدهای دانشگاهی مورد بررسی قرار بگیرند گفت: امام علی (ع) در این خطبه می‌فرمایند که بدان تو برای آن جهان آفریده شده‌ای نه برای این جهان و نیستی، در راهی هستی که پایانش آخرت است، مرگ پنجه بر تو خواهد افکند پس بترس از آنکه مرگ تو را در یابد در حالتی که ناخوش و به سمت معصیت و گناه متمایل شده‌ای، مرگ آنچنان به سراغ تو بیاید که فرصت توبه پیدا نکنی و خویشتن را تباه کنی.
حجت الاسلام شاهرخی، گفت: ایشان در فراز دیگری می‌فرماید که چون برادرت خودش را از تو جدا کرد تو با او پیوند برقرار کن، اگر این امر محقق شود ما شاهد این همه حجم پرونده در دادگاه‌ها نیستیم و در صلح، صفا و صمیمیت به سر خواهیم برد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت شهید محمد بروجردی فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهداء در اول خرداد ماه، روز دوم خرداد ماه عملیات حاج عمران و روز سوم خرداد ماه آزادسازی خرمشهر که یاد و خاطره بیش از ۵۰۰ شهید که مربوط به دو عملیات هستند و سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، لشکر۸۴ ارتش، یگان های رزمی و دیگر رزمندگان سلحشوری که در سراسر ایران که در این دو عملیات حضور داشتند گرامی داشته.
وی گفت: در این رابطه مراسم‌های خوبی در استان برگزار و از ستاد برگزاری این مراسم تشکر و قدردانی می‌کنیم، جا دارد در سال‌های بعد این مراسم‌ها با کمیت و کیفیت بیشتری برگزار شوند.
نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به سالروز جنگ احد، شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: شهادت این دو برای ما آموزه‌هایی دارد و تنها یک رویداد و اتفاق تاریخی نیست. حضرت حمزه دو و یا چهار سال قبل از عام الفیل متولد شدند و در ۱۵ شوال در جنگ احد به درجه رفیع شهادت رسیدند. منزلت، مقام و جایگاه والایی داشتند، همچنین روز ۱۵ شوال وفات حضرت عبدالعظیم حسنی است، حضرت عبدالعظیم حسنی نیز عالمی مجاهد و پرهیزگار بودند.
حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه باید به ابعاد شخصیتی اینها در جامعه پرداخته شود بیان داشت: امیدوارم که منزلت و مقام والای این بزرگان را درک کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز دومین سال انتخابات مجلس شورای اسلامی سخنان مبسوط و مهمی را ایراد فرمودند و نقشه راه نمایندگان مجلس را برشمردند تصریح کرد: ایشان ارزیابی خوبی از عملکرد یک ساله مجلس داشتند و بر انقلابی ماندن مجلس و مسئولان تاکید کردند، فرمودند که بعضی‌ها انقلابی می آیند اما انقلابی باقی نمی‌مانند.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ایشان برخی از آسیب‌هایی که ممکن است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسیر آنها باشند را برشمردند افزود: مقام معظم رهبری بر ضرورت پرهیز از سپردن مسئولیت‌های شهری و استانی به افراد مورد نظر خویش، قوم، جناح، باند و حزب تاکید کردند و آن را به عنوان یک آسیب مطرح کردند.
حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: این امر فراگیر است و تا حدودی در لرستان طی دوره‌های مختلف به آن گرفتار بوده و از آن آسیب دیده است، بنابراین باید این توصیه مقام معظم رهبری سرلوحه دلدادگان به نظام اسلامی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: رعایت اولویت‌ها و توجه به تحقق و اقدام عملی در راستای شعار سال که تولید و حمایت از تولید و پشتیبانی‌هاست.
وی گفت: جمهوری اسلامی نوعی از حکومت است که بر این اساس بوده که مناسبات حاکمیت با مردم و مردم با حاکمیت بر اساس کتاب، سنت و دستورات اسلامی است، مردم در انتخابات حضور پیدا می‌کنند تا افرادی را انتخاب و مناسبت حاکمیت با مردم و مردم با حاکمیت بر اساس قوانین اسلامی رقم بزنند.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی، اسلام، مردم و انتخابات همراه با هم هستند افزود: در طول این ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی زورگویان عالم و گرگ صفتانی که شاهد بودیم در جنگ ۱۱ روزه از رژیم اشغالگر قدس حمایت کردند همواره اسلام، مردم و انتخابات را مورد هجوم خود قرار داده‌اند و به دنبال این هستند که مشارکت حداکثری صورت نگیرد.
حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: این در حالی است که در کشورهای خودشان که ثروت‌های مردم فقیر دنیا را با زور تصاحب کرده‌اند کشورهایشان دارای اکثریتی فقیر هستند و به دنبال این هستند که نظام اسلامی ما را ناکارآمد جلوه بدهند.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان با امکانات تبلیغاتی و ماهواره‌ای و فضای مجازی به دنبال این هستند که مردم را مأیوس کنند گفت: مردم ما در ۲۲ بهمن، راهپیمایی روز قدس، راهپیمایی ۹ دی و اعلام بیزاری از فتنه گران با نظام اسلامی بیعت می‌کنند، بیعت مردم با جناح، فرد و یا گروه خاصی نیست، مردم ما در انتخابات به نظام اسلامی رأی می‌دهند و با اهداف و آرمان‌های انقلابی و اسلامی و همچنین با فضیلت‌ها و ارزش‌ها بیعت می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: ممکن است مردم از مسئولانی ناراحت و ناراضی باشند اما با انقلابی که محصول تلاش و مجاهدت خودشان است قهر نیستند و با شور و شعور پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و بهترین رئیس جمهور و بهترین‌ها را در شورای اسلامی شهر انتخاب خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به وظایف شورای نگهبان گفت: بر اساس اسناد بالا دستی و قانون شرایطی برای داوطلبین ریاست جمهوری معین شده است گفت: بر اساس اصل 115 قانون  اساسی رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی، ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر، مدبر، دارای حسن سابقه و امانت، تقوا، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی و مذهب رسمی کشور باشد، جمعی از بیش از ۶۰۰ نفری که ثبت نام کردند اصلاً از رجال سیاسی و مذهبی نبودند، سوابق مدیریتی و تدبیر کلان را نداشتند، بنابراین پرونده اینها از همان ابتدا ناقص بود و صلاحیت آنها احراز نشد.
وی ادامه داد: در مورد برخی دیگر صلاحیت آنها احراز نشد و مقام معظم رهبری به زیبایی توضیح دادند و البته به خود داوطلبان هم گفته شد، داوطلبینی که احراز صلاحیت نشدند از طیف‌ها و جناح‌های مختلفی بودند و مربوط به یک جناح خاص نبودند.
نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: حتی برخی از افرادی که صلاحیت آنها احراز نشد منصوبینی در شورای نگهبان داشتند اما انتصاب نتوانست در رأی نهایی شورای نگهبان تأثیر داشته باشد و این امر ناشی از استقلال نظر و دقت نظر شورای نگهبان است که جای تقدیر و تشکر دارد.
حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز برای ما خیلی مهم است گفت: در گذشته توسط شوراهای اسلامی در استان و مرکز استان کارهایی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه‌ای که مردم اعلام رضایت کنند فاصله داریم.
وی با تاکید بر اینکه شهرهای استان لرستان از جمله شهر خرم آباد نیازمند شورای شهری است که به اندازه چندین دوره کار عمرانی و فرهنگی انجام دهد افزود: کسانی باشند که ایجاد تحول کنند، تحولی که در سخنان مقام معظم رهبری با تشکل‌های دانشجویان مورد تاکید قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: در امور عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، بهداشتی و… وظایف مهمی برای شوراهای اسلامی شهر معین شده است، نظارت بر درآمدها و هزینه‌ها از وظایف مهم شورا و اعضای آن است، مرکز استان و شهرهای استان نیازمند تحول در این زمینه است، مردم از منتخبین شورای اسلامی شهر انتظار دارند که کاستی‌ها گذشته جبران شود، وضعیت شهرها به لحاظ حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی اصلاح شود، پس مردم باید کسانی را انتخاب کنند که بتوانند این تحول را ایجاد کنند، با نگاه قومی، قبیله‌ای، عدم توجه به شایسته سالاری وضعیت بهتر نخواهد شد، انتخاب افراد مؤمن، پاکدست، خوش سابقه، دارای حسن شهرت، دانا، توانا، متخصص، با تجربه و دارای تدبیر و کفایت لازم می‌تواند این تحول را در استان رقم بزند.
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: رای دادن از روی هیجان به امید نفع حزبی، جناحی و شخصی بدون توجه به معیارها برای مردم شهر ما آسیب زاست.




 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا