رئیس دادگستری استان لرستان گفت: ضرورت دارد با مطالعه و بررسی تمام پرونده‌ها نسبت به تعیین تکلیف و به صفر رساندن تمامی پرونده‌های دارای حداقل 6 ماه سن با رعایت ضوابط و مقررات شرعی و قانونی اقدام شود.
به گزارش یافته، محمد رزم در بازدید از شعب دادگاه انقلاب اسلامی خرم‌آباد ضمن تقدیر از زحمات و اقدامات قضات و کارکنان اداری شعب این دادگاه و اشاره به اهمیت کار و صلاحیت‌های دادگاه انقلاب اسلامی، ابراز داشت: با توجه به نوع جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب اسلامی از جمله قاچاق مواد مخدر، اسلحه و مهمات، جرائم مربوط به اعضا و هواداران گروهک‌های ضدانقلاب و ... لازم است رسیدگی‌ها با دقت ویژه انجام و با توجه به نوع بزه و متناسب با جرم ارتکابی مجازات مناسب برای بزهکاران تعیین گردد.
وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های ریاست معظم قوه قضاییه باید نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های متهمین زندانی دار اقدام شود.
رزم تأکید کرد: با عنایت به تأمین تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و فراهم بودن زمینه دادرسی الکترونیک به‌ویژه در ایام شیوع بیماری کرونا، حتی‌المقدور در رسیدگی به پرونده‌های متهمین بازداشتی از طریق سیستم ویدئو کنفرانس اقدام گردد.
رییس شورای قضایی استان گفت: یکی از سیاست‌های ریاست قوه قضاییه تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن شعب و محاکم است و اگر چه پرونده‌های موجودی شعب دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان خرم‌آباد در حد بسیار پایینی است اما ضرورت دارد با مطالعه و بررسی تمام پرونده‌ها نسبت به تعیین تکلیف و به صفر رساندن تمامی پرونده‌های دارای حداقل 6 ماه سن با رعایت ضوابط و مقررات شرعی و قانونی اقدام شود.
وی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده‌هایی که قانوناً باید با تعدد قاضی رسیدگی شود، تاکید کرد: نسبت به تکمیل قاضی مورد نیاز برای رسیدگی به پرونده‌های مربوطه در شعب مذکور و ارائه پیشنهاد به کمیسیون نقل و انتقال قضات اقدام گردد.