یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا پایان امسال یکهزار هکتار گلخانه در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش یافته، محمدمهدی برومندی در حاشیه بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفا افزود: در حال حاضر حدود ۲۱ هزار گلخانه در کشور وجود دارد که تا سال ۱۴۰۴ این میزان باید به ۴۸ هزار هکتار افزایش یابد.
وی با بیان این که باید به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم‏، تاکید کرد: یکی از استان‌های هدف که ظرفیت بالایی برای احداث گلخانه دارد لرستان است که برای تحقق آن از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده خواهد شد، توسعه باغات نیز از دیگر اولویت‌های ما در استان است.
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت بالای استان لرستان در تولیدات محصولات کشاورزی، گفت: نقش پررنگ این استان در امنیت غذایی کشور و تولیدات مازاد بر مصرف که می‌تواند زمینه صادرات و ارزآوری را به دنبال داشته باشد بسیار حایز اهمیت است.
وی افزود: لرستان با وجود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی همچنین صنعت دامپروری و تولید سالانه بیش از ۲/۹ میلیون تن محصولات کشاورزی در رتبه بندی کشور دو و نیم درصد از کل محصولات کشور را تولید می‌کند.
برومندی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت موجود و بر اساس آمایش سرزمین همچنین مجموعه مطالعات جهاد کشاورزی برنامه مدونی برای توسعه بخش استان داریم.
وی توسعه باغات و گلخانه را از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ هکتار گلخانه در استان وجود دارد، اما تا سال ۱۴۰۴ باید این رقم افزایش پیدا کند.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت مجموعه کشت و صنعت گردشگری فجر صفا لرستان نیز عنوان کرد: تاکنون یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه انجام شده که ۶۰ درصد آن خارجی است.
به گفته وی، این مجموعه تاکنون بیش از یکهزار شغل ایجاد کرده و ارزآوری خوبی به واسطه صادرات محصولات داشته است.
برومندی بیان کرد: حدود ۲۵ هکتار گلخانه از ۵۰ هکتار گلخانه این مجموعه به بهره‌برداری رسیده است، وزارتخانه کمک فنی و اعتباری به این مجموعه را در دستور کار خود دارد.



نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا