یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

زمین‌لرزه‎ای به بزرگی 4.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دورود را لرزاند.
به گزارش یافته، شبکه لرزه‌نگاری وابسته به مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران،‌ زمان دقیق وقوع این زلزله را ساعت 11 و 14 دقیقه و 34 ثانیه امروز 9بهمن ماه 99 اعلام کرد.
مرکز این زمین‎لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله‎نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی 33.42  و 49.02 و در عمق 10 کیلومتري از سطح زمين بوده است.
به گزارش موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران كانون اصلي اين زمين‌لرزه در نه كيلومتري دورود و 29 كيلومتري چالان‌چولان  و 25 کیلومتری سپید دشت گزارش شده است.
از اين زمين‌لرزه تا کنون خسارتي گزارش نشده است.

🚫شایان ذکر است این دومین زلزله دورود طی روز جاری بود و در ساعت 10 و 54 دقیقه نیز یک زلزله به قدرت 4.1 ریشتر این شهر را لرزانده بود.


آماده باش کامل
صارم رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع زلزله در شهرستان دورود اظهار داشت: تیم‌های عملیاتی هلال احمر در آماده باش کامل هستند.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه دو زلزله داشته‌ایم تیم‌های عملیاتی دورود، ازنا، الیگودرز و بروجرد به طور کامل آماده هستند، تصریح کرد: هنوز گزار ش خاصی از خسارات اعلام نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با تاکید بر اینکه تیم‌های ارزیاب در منطقه هستند، افزود: ارتباط تصویری با فرماندار دورود نیز داریم تا وضعیت را بررسی کنیم.

تشکیل جلسه اضطراری مدیریت بحران
مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به وقوع دو زلزله در دورود، گفت: به همه شهرستان‌ها آماده باش داده‌ایم.
مهدی پازوکی هم در خصوص وقوع دو زلزله در شهرستان دورود اظهار داشت: دومین زلزله در حوالی ایستگاه قارون به سمت خرم آباد، با ۴.۴ ریشتر شدت رخ داده است.
وی با بیان اینکه همه شهرستان‌ها را آماده باش داده‌ایم، تصریح کرد: جلسه اضطراری مدیریت بحران نیز ساعت ۱۲ در دورود برگزار می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران لرستان خاطرنشان کرد: فعلاً خسارتی از این زلزله‌ها اعلام نشده است.

تکمیلی ساعت 13: تخریب یک باب منزل قدیمی بر اثر زلزله امروز
🔹مدیر جمعیت هلال‌احمر استان لرستان وضعیت شهرستان دورود را حالت هشدار اعلام کرد.
صارم رضایی با اعلام این که تمامی گروه‌های عملیاتی استان به‌صورت آماده‌باش کامل هستند، افزود: شهرستان‌های بروجرد، ازنا، الیگودرز در آماده‌باش کامل هستند و چنانچه لازم باشد پس از ارزیابی اولیه به شهرستان دورود اعزام خواهند شد.
رضایی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون گزارشی در خصوص تعداد زخمی شدگان احتمالی توسط تیم‌های ارزیاب دریافت نشده است.
گزارش‌های رسیده از دورود تنها و ترک‌خوردگی یک باب منزل در روستای سوران می باشد.


بروجرد لرزید - یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا