یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: در جریان بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها از تمامی اسناد و مدارک مستدل وارده از دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شود.
سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ضرورت استفاده از همه ظرفیت ها برای بررسی دقیق صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی گفت: این اقدام در راستای پیگیری سوابق کاندیداها است تا از حضور افراد فاسد در شوراها جلوگیری شود.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برای بررسی صلاحیت کاندیداها از تمامی مراجعی که مدارک مستند و مستدل از سوابق افراد دارند، استفاده می شود، عنوان کرد: وظیفه هیأت نظارت بر انتخابات شوراها بررسی صلاحیت کاندیداها است و همه مراجعی که مستندا درباره این موضوع سند و مدرکی دارند، ارائه می کنند.
وی که عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها نیز هست، افزود: در این مسیر علاوه بر نظر مراجع چهارگانه از اطلاعات سپاه و شورای نگهبان نیز استعلام می شود و در کنار آنها به دلیل اهمیت جایگاه شوراها، با سایر دستگاه ها نیز مکاتبه می کنیم تا اگر اسناد و مدارکی درباره کاندیداها موجود است، ارائه شود.
کاظمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این اقدامات باعث جلوگیری از بروز فساد مکرر در شوراها بعد از آغاز به کار آنها می شود یا خیر، عنوان کرد: دو موضوع در عملکرد شوراها تأثیر دارد که نخست بررسی دقیق صلاحیت ها و جلوگیری از ورود افراد ناسالم  و ناصالح به شوراهای شهرهاست و موضوع دوم نظارت بر عملکرد شوراها است که درباره آن خلاء قانونی داریم و باید با اصلاح قانون این نظارت را در دستور کار قرار دهیم.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون شوراها در حال حاضر در حال بررسی طرحی جهت تقویت نظارت بر عملکرد شوراها است.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا