یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار مرکز استان گفت: در برخی مناطق شهرستان خرم‌آباد حجم زیادی از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده که علت آن قصور برخی مدیران در انجام وظیفه محوله است.
به گزارش یافته، جعفر طولابی در جلسه کمیته مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان خرم‌آباد که ظهر چهارشنبه 10 دی‌ماه در فرمانداری برگزار شد، گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری، آثار زیان‌بار زیست‌محیطی، اقتصادی، بهداشت، تغذیه و آسیب‌های اجتماعی دارد و پدیده‌های امنیتی ایجاد می‌کند.
 وی توجه به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را مهم تلقی کرد و افزود: قانون در این خصوص صراحت دارد و مسئولیت مدنی و کیفری اجرا نشدن وظایف قانونی دستگاه‌ها بر عهده مدیران است.
 طولابی با اشاره به این که مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه پاسخگو باشند، گفت: در برخی مناطق شهرستان خرم‌آباد حجم زیادی از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام‌شده که علت آن قصور مدیران در انجام‌وظیفه محوله است.
 طولابی اقدامات پیشگیرانه نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز را مهم دانست و اظهار داشت: باید کمیته‌ای برای اجرای روند بهتر این موضوع تشکیل شود.
وی افزود: همچنین باید با دستگاه‌های خاطی برخورد شود و از این پس ادارات و سازمان‌ها باید پاسخگوی عملکردشان در این خصوص باشند.
 فرماندار خرم‌آباد به ساخت‌وسازهای غیرمجاز منطقه فلک الدین خرم‌آباد در نوروز 99 اشاره کرد و گفت: باید گروه‌های گشت انفرادی و مشترک با هدف نظارت بیشتر تشکیل شود.
 طولابی ادامه داد: نباید اجازه داد حجم تخلفات زیاد شود، لذا باید علاوه بر تشکیل گشت‌های مشترک، حریم و بستر رودخانه، تاسیسات، راه‌ها، پل‌ها و ابنیه مشخص شود تا ساخت و سازی در این مناطق صورت نگیرد.
 وی واگذاری انشعاب آب، برق و گاز به ساخت و سازهای غیرمجاز امکان‌پذیر را تخلف دانست و گفت: اظهار داشت: چنانچه دستگاهی نسبت به واگذاری انشعاب اقدام کند باید با آن برخورد کرد.
 وی صدور پروانه ساخت و ساز در روستاهای واقع در حریم یا خارج از محدوده شهرها که دارای طرح هادی هستند را وظیفه دهیاری و بخشداری دانست و افزود: بخشداران باید بر اساس قانون عمل و از ساخت‌وساز جلوگیری کنند.
 فرماندار خرم‌آباد در پایان به رعایت قوانین حریم پروازی در اطراف فرودگاه تأکید داشت و افزود: باید ارتفاع سازی‌ها را که موجب خدشه و ایجاد خطر در پروازها شده است را تخریب کرد.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا