یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سازمانی هواشناس لرستان با صدور اطلاعیه‌ای از تقویت مقدار و شدت بارش‌ها در استان خبر داد.
به گزارش یافته، در این اطلاعیه که ظهر پنجشنبه 29 آبان منتشرشده، آمده است: "بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از اواخر امشب تا فردا بعدازظهر شاهد فعالیت امواج اولیه سامانه بارشی نسبتاً قوی بر روی آسمان استان خواهیم بود که برای اغلب نقاط علاوه بر افزایش پوشش ابر وقوع بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
از بامداد شنبه لغایت صبح روز یکشنبه هم‌زمان با فعالیت هسته اصلی این سامانه و تقویت شاخص‌های ناپایداری بر مقدار و شدت بارش‌ها در منطقه افزوده می‌شود به‌گونه‌ای که برای همه نقاط استان بارش باران گاهی رعدوبرق و گاهی افزایش سرعت وزش باد تا بازه نسبتاً شدید و شدید لحظه‌ای را به دنبال دارد.
همچنین در نقاط مستعد ریزش تگرگ و در ارتفاعات، نواحی سردسیر و گردنه‌ها بارش برف دور از انتظار نیست.
با توجه به مقدار بارش‌ها و پیرو هشدار قبلی برای نقاط مختلف استان مخاطراتی از قبیل آب‌گرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی سطح جاده‌ها در نظر گرفته می‌شود.
لذا جهت کاهش خسارات احتمالی به‌کارگیری تمهیدات لازم توصیه می‌شود. شایان‌ ذکر است این سامانه بارشی بعدازظهر یکشنبه از جو استان خارج خواهد شد."



⭕️ اخطاریه اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان

🔹 با عنایت به اخطاریه شماره ۲۴ تاریخ ۲۸ آبان‌ماه سازمان هواشناسی استان مبنی بر پیش‌بینی ورود سامانه بارشی از روز جمعه به استان لرستان مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

🔹با عنایت به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر پیش‌بینی ورود سامانه بارشی از روز جمعه مورخ ۹۹/۸/۳۰ لغایت روز یکشنبه مورخ ۹۹/۹/۲ به استان و ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق، افزایش سرعت باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای، در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف، احتمال رخداد صاعقه و تگرگ در نواحی مستعد و مه‌آلود شدن هوا لذا با عنایت به آب‌گرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی جاده‌ها احتمال آسیب به تأسیسات سبک شهری و روستایی و احتمال آسیب محصولات زراعی و باغی شایسته است فرمانداران محترم دستور فرمایید ضمن اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی با همکاری نیروهای امدادی راهداری‌ها پلیس‌راه و راهور و در صورت لزوم عوامل مردمی تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ گردد. گفتنی است رعایت نکات ایمنی به هنگام تردد از مناطق پرخطر و کوهستانی، ممانعت از اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها و در صورت نیاز تخلیه ساکنین تحت تأثیر و اسکان اضطراری در مکان‌های امن مورد انتظار می‌باشد. شایان ذکر است بیشینه فعالیت سامانه بارشی از بامداد شنبه لغایت یکشنبه صبح می‌باشد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا