یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم الیگودرز در مجلس از وزارت بهداشت خواستار توجه ویژه و بیشتر به رفع مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان کمتر توسعه یافته شد.
وزارت نیرو در تخصیص آب به استان لرستان کوتاهی کرده استبه گزارش یافته، محمد خدابخشی در تشریح وضعیت حوزه انتخابیه خود در مقابله با ویروس کرونا، گفت: اگرچه درصد بهبود یافتگان به تعداد مبتلایان در شهرستان 77.78 درصد بوده که از مقادیر متناظر برای ایران و جهان که به ترتیب 67 و 24.9 است بهتر بوده اما درصد مبتلایان تشخیص داده شده به تعداد تست‌های انجام شده برابر است با 27.55 بوده که از مقدار متوسط کشوری یعنی ۲۶ درصد و متوسط جهانی آن 15 درصد بیشتر است و این بیانگر کمبود امکانات مبارزه با کرونا در شهرستان است.
 نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی درصد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا را در این شهرستان 22.22 دانست و افزود: آمار فوتی‌ها چند برابر متوسط کشوری یعنی 6.2 و متوسط جهانی 6.5 است.
 وی ادامه داد: تعداد تست‌های کرونا در یک‌صد هزار نفر در شهرستان الیگودرز 155.33 بوده در حالی که متوسط کشوری 369.5 و متوسط جهانی 453.2 است که ضرورت دارد تعداد تست‌ها افزایش یابد تا تعداد فوتی‌ها در یک‌صد هزار نفر که در الیگودرز 9.51 و متوسط کشوری 5.8 و متوسط جهانی 1.75 است را بتوان کاهش داد.
 سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم، یادآور شد: تعداد مبتلایان در یک‌صد هزار نفر در الیگودرز 42.8، متوسط کشوری 92.9 و متوسط جهانی 26.9 است که نشان دهنده آن است که اقدامات انجام شده در الیگودرز در پیشگیری از کرونا بهتر از متوسط کشوری بوده است.
 خدابخشی گفت: در این راستا باید از تلاش‌های مجموعه نیروهای جهادی بسیج و سپاه، کادر پرستاری و درمانی و کمیته مبارزه با کرونا شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
 این نماینده مردم در مجلس دهم از وزارت بهداشت خواستار توجه ویژه و بیشتر به شهرستان کمتر توسعه‌یافته الیگودرز شد و افزود: انتظار می‌رود رفع مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان در کانون توجه قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ علاوه بر جمعیت شهری و روستایی الیگودرز 35 درصد از عشایر استان مربوط به این شهرستان هستند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا