یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از صادرات ۱۵ میلیون دلاری تولیدات تعاونی‌های این استان در سال گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، علی آشتاب در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به راه‌اندازی ۱۴۱ تعاونی در لرستان طی سال گذشته اظهار داشت: در مجموع دو هزار و ۲۳۳ نفر جذب تعاونی‌های استان شدند.
وی با بیان اینکه برای تعاونی‌های استان طی سال گذشته ۶۱ هزار نفر ساعت آموزش برگزار شده است گفت: در مجموع در مدت زمان یاد شده ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به تعاونی‌های لرستان پرداخت شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره ب توجه ویژه به تعاونی‌های روستایی در استان و ایجاد ۲۰۶ فرصت شغلی در این زمینه عنوان کرد: همچنین توجه به صادرات محصولات و تولیدات تعاونی‌های استان از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته بوده است.
آشتاب با اشاره به میزان صادرات تعاونی‌های لرستان طی سال گذشته گفت: این میزان در مدت‌زمان یاد شده ۱۵ میلیون دلار بوده است.
وی با اشاره به تعیین تکلیف ۲۱ تعاونی راکد لرستان طی سال گذشته گفت: با تعیین تکلیف این تعاونی‌ها ۱۴۵ فرصت شغلی در استان ایجاد شد.
 
 
توسعه و توجه به تشکل‌های کارگری، رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید است
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجماعی لرستان در جمع هیئت‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان گفت: تقویت و توسعه تشکلات کارگری به‌ویژه کانون شوراهای اسلامی کار استان به‌عنوان یک نهاد مدنی یکی از اصول و رویکرد دولت تدبیر و امید است.
علی آشتاب صبح امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون شورای هماهنگی اسلامی کار استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار داشت: تشکیل شوراهای اسلامی کار در واحدهای کارگری می‌تواند موجب ارتقاء فرهنگ کار و به خصوص رونق تولید و اشتغال گردد.
وی در خصوص ارتباط همدلانه با تشکلات کارگری در چارچوب رعایت اصل سه‌جانبه گرایی افزود: در راستای توسعه استان همدلی و همکاری بسیار خوبی بین مسئولان استان وجود دارد و همچنین رابطه بسیار خوبی مابین تشکلات کارگری و اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی لرستان از گذشته تاکنون وجود داشته است که این وفاق و همدلی و توجه به اصل سه‌جانبه گرایی تاکنون توانسته است نقش مؤثری در حل بسیاری از مشکلات حوزه کارگری استان ایفا نماید.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان مهم‌ترین رویکرد اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را حمایت از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و گسترش آن‌ها به‌منظور هماهنگی بیشتر نیروی کار و بنیادهای اقتصادی می‌داند.
آشتاب با اشاره به پایلوت بودن استان لرستان به عنوان اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: با استفاده از این ظرفیت و رویکرد ویژه دولت تدبیر و امید به استان توانستیم اکثر مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی و کارگری را برطرف کنیم.
وی تعامل شرکاء اجتماعی دولت یعنی تشکلات کارگری و کارفرمایی را موجب امنیت شغلی، رونق تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار دانست و افزود: اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به دور از هرگونه گرایش سیاسی و جناجی در خدمت تشکلات کارگری و کارفرمایی می‌باشد و خواستار همکاری بیشتر انجمن‌های صنفی به عنوان شرکاء اجتماعی دولت شد.
در ابتدای این دیدار اعضای هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان نقطه نظرات و مسائل خود را مطرح کردند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا