نماینده مردم بروجرد و اشترینان گفت: آیا سزاوار است در شهرستان بروجرد از فرمانداری ویژه تنها تابلویی نصب باشد و از توسعه اختیارات خبری نباشد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " عباس گودرزی" در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تشریح مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: شهرستان بروجرد شهری که در برهه‌ای از تاریخ آمار علما و مجتهدین آن را بیش از 70 مجتهد مسلم و جامع‌الشرایط هم‌عصر در کتب تاریخی نگاشته‌اند؛ شهر علما، شهدا، مفاخر و مشاهیر، دارالمؤمنین و دارالسرور و به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهر بروجرد شهر استعدادهای درخشان است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: اما بروجرد و اشترینان با این‌همه تمدن کهن و هویت دینی، انقلابی و ظرفیت سرشار و نقش‌آفرینی‌های بی‌بدیل اکنون با جمعیتی بالغ‌بر 400 هزار نفر مورد بی‌مهری قرار گرفته و حال و روز خوشی ندارد.
عباس گودرزی منتخب مردم بروجرد نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، افزود: بروجرد در حوزه بهداشت و درمان، دارای دو بیمارستان با قدمت بسیار است که تاکنون بیمارستان جدیدی در آن دیار به بهره‌برداری نرسیده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بیماران در راهرو و گاه در محوطه بیمارستان بستری می‌شوند و وضعیت بغرنج است؛ بیمارستان آیت‌الله بروجردی که همواره با وعده بدون عمل مسئولان برای افتتاح گرفتار است اکنون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل ساختمان و وزیر بهداشت و درمان در خصوص تجهیز و تأمین نیروی انسانی آن وعده افتتاح در سال جاری را داده‌اند؛ عمل به آن قول و وعده‌ها مطالبه جدی مردم بروجرد است تا بارقه امید در میان مردم آن دیار مجدداً زنده گردد.
وی ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان بروجرد را مطالبه جدی مردم دانست و گفت: این موضوع خواسته به حقی است که انتظار می‌رود رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی در این خصوص مساعدت ویژه داشته باشند.
گودرزی یادآور شد: از وزیر نیرو پیرو پیگیری‌ها و مکاتبات پیشین تقاضا دارم با توجه به کاهش کیفیت آب شرب بروجرد و کمبود آب کشاورزی موردنیاز بروجرد و اشترینان مجوز تخصیص سالانه 40 میلیون مترمکعب از گلرود را صادر نماید.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شهرستان بروجرد از اعتبارات ملی کم‌بهره و از اعتبارات استانی کم نصیب است، گفت: همچنین عدم رعایت بومی گزینی با وجود نیروی‌های متعدد بیکار تحصیل‌کرده در بروجرد و اشترینان مردم را رنج می‌دهد از دولت تقاضا داریم به این موضوع رسیدگی کند.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس میراث فرهنگی کشور، ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های متعدد تاریخی و گردشگری در شهرستان بروجرد متأسفانه سهم ما از اعتبارات ملی و استانی ناچیز است تقاضا داریم رسیدگی شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: آیا شایسته است در شهرستان بروجرد که بیش از 70 سال سابقه سینما دارد امروز از 4 سینما تنها یک سینما آن‌هم با تجهیزات فرسوده وجود داشته باشد از وزیر ارشاد تقاضا داریم به این موضوع رسیدگی نماید.
وی در تذکری به رئیس‌جمهور گفت: آیا سزاوار است در شهرستان بروجرد از فرمانداری ویژه تنها تابلویی نصب باشد و از توسعه اختیارات خبری نباشد.
گودرزی یادآور شد: آیا شایسته است از منطقه ویژه اقتصادی بروجرد تنها به تابلو و نام و عنوان اکتفا شود و در عمل اتفاقی نیفتد از رئیس منطقه آزاد به‌صورت جدی تقاضا داریم به این موضوع رسیدگی کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: آیا زیبنده است از سیمای بروجرد تنها تابلو و یک اتاقک نصیب مردم شود و خبری از شبکه مستقل نباشد؟ از صداوسیما انتظار داریم در خصوص راه‌اندازی شبکه مستقل اقدام کند.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آیا عدالت است که از فرودگاه بروجرد تنها فقط یک نام و از راه‌آهن تنها شعار در میان باشد، گفت: از وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم در این باره اقدام عاجل به عمل آورند.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کارخانه‌های بروجرد یا تعطیل یا نیمه تعطیل هستند؛ کاشی جم و زاگرس خودرو تعطیل و نساجی و سامان کاشی در حال تعطیلی هستند از رئیس‌جمهور تقاضای رسیدگی ویژه به این موضوع داریم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه فقر و رکود در اشترینان موج می‌زند، گفت: در شهرستان بروجرد حدود 40 درصد در انتخابات مجلس شرکت کردند نه اینکه با انقلاب قهر کرده باشند که مردم شهرستان بروجرد عاشق انقلاب، مطیع رهبر و دلداده امام هستند اما مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرارگرفته‌اند؛ رئیس‌جمهور! وزیران! مسئولان ارشد نظام! به داد شهرستان بروجرد برسید؛ البته مواردی هم وجود دارد که ترجیحاً از طریق مسئولان پیگیری خواهم کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آفت مبارزه با فساد جناحی کردن آن است، تصریح کرد: باید مفسدان اقتصادی بدون ملاحظه و رودربایستی مجازات شوند تا اعتماد مردم آسیب نبیند.
گودرزی گفت: رهبر شریف و شجاع انقلاب بیش از ربع قرن است دشمن را بیرون دروازه‌ها نگه داشته و خواب نظام سلطه و در رأس آن آمریکا را برای تسلط بر منابع این کشور و منافع این ملت پریشان نموده است.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکا در نقطه‌نقطه جهان جنایت می‌کند و دست او به خون انسان‌های بی‌گناه آلوده است و از طرفی دیگر دم از حقوق بشر می‌زند؛ کدام حقوق بشر؟ آمریکا ناقض اصلی حقوق بشر در عالم است؛ آمریکا قابل‌اعتماد نیست و اهل فریب و نقض عهد است کما اینکه در اجرای برجام نقض عهد کرد و به تعهدات خود عمل نکرد.
وی ادامه داد: بالاترین مبارزه با آمریکا در خدمت‌رسانی به مردم است زیرا یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های نظام اعتماد مردم است. آنان که با برداشت‌های نجومی از بیت‌المال و زندگی اشرافی و تجمل‌گرایی روزگار می‌گذرانند و بعضا مدعی انقلابی گری هم هستند بدانند که خائن به اعتماد ملت هستند؛ آفت مبارزه با فساد این است که فساد را نیز جناحی کنیم.
گودرزی با بیان اینکه آفت مبارزه با فساد جناحی کردن آن است، تصریح کرد: باید با مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد شود و بدون ملاحظه و رودربایستی مجازات شوند تا اعتماد مردم آسیب نبیند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: مفسد هر که می‌خواهد باشد چه چپ و چه راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب، ریش‌دار و بدون ریش، عمامه به سر و کت‌وشلواری باید با فساد و مفسد برخورد انقلابی شود؛ در هر جناحی که باشد.
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس با بیان اینکه از جمله معضلات امروز کشور چند شغل‌ها و اشتغال به کار بازنشستگان در دستگاه‌ها، نهادها و مجموعه‌های دولتی است، گفت: درحالی‌که خیل زیادی از جوانان تحصیل‌کرده وجود دارد که با درهای بسته مواجه می‌شوند می‌گویند؛ فلانی تجربه دارد حیف است برکنار شود؛ اگر فلانی‌ها دلسوز انقلاب و مردم بودند در زمان خدمت نیروی جوان در کنار خود بکار می‌گرفتند تا برای انقلاب و کشور کارسازی و نیرو تربیت نمایند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از سوی دولت تأکید کرد و گفت: دولت باید در این باره رودربایستی را کنار گذاشته و مصلحت مردم و آینده کشور را بر رضایت افراد و جریانات ترجیح دهد.
وی با انتقاد از تبعیض و بی‌عدالتی در توزیع فرصت‌های شغلی، افزود: چرا باید از یک خانواده چندین نفر با پارتی و رابطه مشغول به کار شوند درحالی‌که برخی از خانواده‌ها که حتی یک نان‌آور هم ندارند فقط به جرم نداشتن پارتی از اشتغال محروم باشند؟ اینجا این سؤال مطرح می‌شود؛ متولی اشغال در کشور چه نهادی است و جوانان بیکار باید به چه نهادی مراجعه کنند؟ رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛ گستردن عدالت بالاترین رقم‌های تقوا است؛ این موضوع از نماز و روزه روزه‌دار در تابستان بالاتر است.