یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی تنها راه‌کار علمی و عملی برای برون‌رفت لرستان از رکود اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، مهندس "هوشنگ بازوند" با اشاره به وضعیت اشتغال در استان لرستان اظهار داشت: این یک واقعیت است که استان لرستان در زمینه بیکاری رنج می‌برد و برای رفع این معضل باید به دنبال راه‌کارهای مناسب باشیم.

وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای رفع معضل بیکاری در استان لرستان عنوان کرد: این اقدام در دستور کار مدیریت اجرایی استان قرار گرفته چرا که جذب سرمایه‌گذار در استان موجب تولید ثروت و ایجاد اشتغال در استان می‌شود.

استاندار لرستان با بیان این که چندین سال است که لرستان رتبه نخست بیکاری در کشور را دارد افزود: با توجه به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی که در استان وجود دارد دارا بودن رتبه نخست بیکاری لرستان برازنده این استان نیست.

بازوند با بیان این که برای توسعه لرستان 15 شاخص مد نظر قرار دارد عنوان کرد: متاسفانه لرستان در این 15 شاخص وضعیت مطلوبی ندارد و نتیجه این امر نیز نرخ بسیار بالای بیکاری در این استان است.

وی بیان داشت: این که استان لرستان در 6 تا 8 سال گذشته رتبه اول بیکاری را دارد نشان می‌دهد که این نرخ بالا اقتصاد استان را زمین‌گیر کرده است.

استاندار لرستان یکی دیگر از دلایل زمین‌گیر شدن اقتصاد لرستان را وجود پروژه‌های نیمه‌کاره در استان عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون عمر اجرای پروژه‌های استانی لرستان 12 سال با پیشرفت فیزیکی 30 تا 35 درصد است.

بازوند همچنین طول عمر ساخت پروژه‌های ملی در لرستان را 11 سال عنوان کرد.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا