یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به مناسبت گرامی‌داشت روز ملی صادرات، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد از صادرکنندگان نمونه‌ی استان لرستان تجلیل کرد.

به گزارش يافته به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی؛ در این مراسم که در سالن همایش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان برگزار گردید، از 28 صادرکننده‌ی فعال و نمونه‌ی استان تجلیل به عمل آمد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این مراسم با اشاره به شرایط سختی که در سال‌های اخیر صنعتگران و بازرگانان با آن مواجه بوده‌اند، گفت: در سال 91 میزان صادرات در کشور کاهش داشته، این در حالی است که بنا بر آماری که سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اعلام نموده‌اند، در لرستان شاهد رشد نسبی صادرات در این سال بوده‌ایم که جای خوشحالی دارد.

دكتر "حسین سلاح‌ورزی" وضعیت صادرات را به دماسنجی تشبیه نمود که وضعیت سلامتی اقتصاد جامعه را نشان می‌دهد و افزود: می‌توان این‌طور تصور نمود که علاوه بر این، صادرات در سطح جهان یک مسابقه‌ی رالی است که بسیاری از کشورها با بهترین اتومبیل‌ها و البته امکانات در آن شرکت می‌کنند و در کشور خودمان آن‌قدر در مسیر تعیین شده مانع و دست‌انداز تدارک می‌بینیم که اصلاً امکان حرکت وجود ندارد.

وی به نارضایتی صادرکنندگان از شرایط موجود هم اشاره و تصریح کرد: در حالی که بر اساس قانون، صادرکنندگان از معافیت مالیاتی برخوردار می‌باشند، این معافیت اعمال نمی‌شود و این تنها یکی از آن موانعی است که در این زمینه وجود دارد.

سلاح‌ورزی اظهار داشت: مشکلات فراوان است اما از آن‌جا که نمی‌خواهیم به سیاه‌نمایی متهم شویم از ذکر همه‌ی موارد خودداری می‌کنیم تا بیش‌تر از این در این روز کام صادرکنندگان عزیز تلخ نشود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد افزود: خوشبختانه حداقل در حوزه‌ی قول‌هایی که رییس‌جمهور در زمینه‌ی اجرایی نمودن قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار دادند، در زمینه‌ی تصویب مصوبات اتفاقات خوشایندی رخ داده که امیدواریم در اجرا هم همین رویه دنبال شود.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا