یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حبيب‌الله خجسته‌پور فرماندار خرم‌آبادفرماندار خرم‌آباد بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعات خبرنگاران لرستان تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه شورای اطلاع‌رسانی لرستان، رسانه را مولد خبر، اطلاعات و تحلیل دانست و گفت: مطبوعات و خبرگزاری‌های استان نیازمند پشتیبانی مالی هستند تا بتوانند به حیات خبری خود ادامه دهند.
وی نداشتن برندهای اقتصادی و واحدهای تولیدی فعال در لرستان را سبب روی آوردن نشریات به دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد و بیان داشت: این مسأله برای ما ضعف محسوب می‌شود.
فرماندار خرم‌آباد، تشکیل بانک اطلاعات متولیان اصلی رسانه‌ها را ضروری دانست و گفت: نبود بانک اطلاعاتی موثق، مدیران روابط‌ عمومی‌ها را برای دعوت خبرنگاران به جلسات با مشکل مواجه کرده است.
  
خبرنگاران ساماندهی می‌شوند/ پی‌گیر بیمه خبرنگاران هستیم
مدیرخانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان از تشکیل کمیته‌ی ساماندهی خبرنگاران استان خبر داد.
دكتر کیانوش رستمی هم در جلسه شورای اطلاع‌رسانی لرستان با اعلام این خبر افزود: 70 نشریه و خبرگزاری در استان وجود دارد که تنها تعدادی از آن‌ها به طور مستمر فعالیت خبری دارند.
وی با تأکید بر این که ساماندهی خبرنگاران؛ همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی لرستان با خانه‌ی مطبوعات و خبرگزاران استان را می‌طلبد، افزود: این خانه قصد دارد با صدور کارت شناسایی برای خبرنگاران، مانع حضور و فعالیت افراد متفرقه در جلسات و نشست‌های خبری استان شود.
مدیر خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان بر جریان‌ساز بودن خبرنگاران تأکید کرد و آشنایی با اصول حرفه‌ای خبر و داشتن سواد رسانه‌ای را برای آن‌ها ضروری دانست.
رستمی در ادامه از برگزاری کلاس‌های آموزشی خبرنگاری در اردی‌بهشت‌ماه امسال خبر داد و گفت: این برنامه با هدف تقویت بنیه‌ی علمی اهالی مطبوعات و خبرگزاری‌های استان برگزار می‌شود.
وی با بیان این که تورهای مطبوعاتی برای خبرنگاران لرستان نیز در دست اقدام است افزود: خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان پی‌گیر بیمه‌ی خبرنگاران است.
 
رسانه‌های لرستان مظلوم هستند/ نرخ مصوب اداره کل ارشاد را رعایت کنید
رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان گفت: رسانه‌های استان مظلوم هستند.
عزت‌الله چنگایی نیز در این در جلسه از افزایش کمی نشریات و خبرگزاری‌های لرستان طی سال‌های گذشته انتقاد کرد و افزود: متأسفانه این امر به جامعه‌ی خبری استان لطمه زده است.
وی با تأکید بر این که رشد کمّی باید همراه با رشد کیفی باشد،‌ ادامه داد: اعضای جدید خانه‌ی مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان با ساماندهی خبرنگاران بر کیفی شدن نشریات نیز تأکید دارند.
رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان،‌ رسانه‌های استان را مظلوم خواند و گفت: مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آمده است که همه‌ی ما در آن دخیل هستیم.
چنگایی یادآور شد: اعتقاد به کار رسانه‌ای در لرستان پایین است و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان رسانه گریز هستند و برای دادن رپرتاژ (گزارش آگهی) با رسانه‌ها گزینشی برخورد می‌کنند به طوری که این امر عده‌ای را به جلو برده و برخی را نیز به عقب رانده است که باید برچیده شود.
وی، از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی لرستان خواست نرخ مصوب آگهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را رعایت کنند.
 



نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا