یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: 10 آموزشگاه دوره اول متوسطه و 8 آموزشگاه دوره دوم متوسطه در لرستان براي دانش‌آموزان استعدادهاي درخشان در نظر گرفته شده است.
گودرز كريمي‌فر مدير كل آموزش و پرورش لرستانبه گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش لرستان، گودرز كريمي‌فر اظهار داشت: 1462 دانش‌آموز پسر و 1422 دختر در پایه اول عمومی و رشته‌های علوم تجربی و علوم ریاضی فیزیک در اين مدارس مشغول تحصیل هستند.
وي در خصوص اهداف تاسیس و راه‌اندازی این مدارس گفت‌: فراهم‌ کردن و گسترش همه‌ي امکانات لازم براى شناخت و پرورش استعدادهاى دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلى در سطح کشور و پژوهش و تحقیق علمى در زمینه‌هاى مربوط به دانش‌آموزان سرآمد از جمله اهدافی است که این مدارس دنبال می‌شود.
کریمی‌فر در ادامه با اشاره به درخشش دانش‌آموزان لرستانی در کنکور سراسری 93 گفت‌: در میان رتبه‌های برتر کنکور امسال رتبه‌های 4، 6، 16 و 59  از درخشش و نمود بیش‌تری برخوردار بود و همین رتبه‌ها هم توانست لرستان را در جایگاه سوم کشور در میان رتبه‌های تک‌رقمی قرار دهد.
مدير كل آموزش و پرورش لرستان تصريح كرد: کسب جایگاه سوم لرستان در رتبه‌های تک‌رقمی کنکور افتخاری بود که به همت و تلاش دانش‌آموزان مدارس سمپاد محقق شد.
كريمي‌فر از اهتمام جدی آموزش و پرورش به شناسایی هدایت و پرورش استعدادهای درخشان خبر داد و گفت‌: لرستان استعدادهای بسیار خوبی در زمینه مسائل علمی فرهنگی و هنری و ورزشی دارد و باید به دنبال کشف این استعدادها بود‌.
همچنين رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش لرستان هم با اشاره به اين كه 322 دانش‌آموز پایه پیش‌دانشگاهی در مدارس استعدادهای درخشان مشغول تحصيل هستند گفت‌: در محمدحسين اردشيرکنکور سراسری سال 93 تعداد 4 رتبه تک‌رقمی‌، 31 رتبه بین 100 تا هزار وجود داشت‌.
محمد‌حسین اردشیر خاطر‌نشان کرد‌: در همین راستا 126 دانش‌آموز پسر و 104 دانش آموز دختر توانستند تا در کنکور 93 قبول شده و به دانشگاه‌های معتبر و علمی راه پیدا کنند‌.
وی در خصوص میانگین نمرات پایه سوم متوسطه دوم این مدارس گفت‌: در قسمت دختران میانگین نمرات سال سوم  19 و در قسمت پسران نمره 18 است‌.
اردشير به کسب 6 مقام کشوری در رشته‌های قرآنی و 1 مقام کشوری در رشته اذان اشاره کرد و گفت‌: قبولی‌های کنکور این مدارس معمولاً در بهترین دانشگاه‌های کشور پذیرفته می‌شوند و شاید به جرات بتوان ادعا کرد‌ که بیش‌ترین تعداد نخبگان دانشگاهی مربوط به این مدارس هستند‌.
 رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش لرستان در خصوص اجرای طرح شهاب توضيح داد: طرح شهاب با همکاری بنیاد ملی نخبگان و با هدف فرهنگ‌سازی و اجرایی کردن رویه "استعدادیابی" و "استعدادپروری" در مرحله آزمایشی در کلاس‌های پایه چهارم آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد به مرحله اجرا درآمده است که در صورت موفقیت، طي سال‌های آینده به کل استان تعمیم داده خواهد شد‌.
اردشير ادامه داد‌: مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان، هر ساله المپیادهای علمی دانش‌آموزی را در 7 رشته فیزیک، زیست شناسی، کامپیوتر، شیمی، ریاضی، نجوم و اختر فیزیک و ادبی به صورت یک‌پارچه در سراسر کشور برگزار می‌کند که 56 دانش‌آموز لرستانی هم توانستند به مرحله کشوری این المپیادها راه پیدا کنند.
وي در پایان تقویت "بعد پرورشی" در فعالیت‌های مدارس استعدادهای درخشان با هدف تعمیق باورهای اعتقادی دانش‌آموزان را  از طریق اجرای طرح‌های متنوع پرورشی در مدارس استعدادهای درخشان را اولویت مهم تربیتی این مدارس خواند و گفت‌: تلاش می‌شود تا دانش‌آموزان این مدارس در دو بعد آموزش و پرورش به صورت هماهنگ رشد یابند.
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا