یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نخستین همایش تجلیل از حاميان میراث فرهنگی شهرستان‌های خرم آباد و دوره چگنی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، به مناسبت هفته بسیج‌، نخستین همایش تجلیل از حافظان میراث فرهنگی شهرستان‌های خرم‌آباد و دوره چگنی در تالار شب طلایی شهرستان خرم‌آباد واقع در كيلومتر 5 جاده الشتر برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم، محمد‌رضا اماني معاون صنایع دستی اداره کل ميراث فرهنگي لرستان در اين مراسم گفت: تقدیر از سربازان گمنام میراث فرهنگی و کسانی که در خدمت به مردم و در جهت حفظ فرهنگ غنی لرستان همیشه ما را یاری می‌کنند و همگام با حافظان میراث فرهنگی هستند را وظیفه خود می‌دانیم.
سپس معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: میراث فرهنگی لرستان با پشتوانه فرهنگی غنی که استان دارد باید یک ظرفیت برای توسعه استان باشد که از آن به درستی استفاده می شود.
علي کورانی‌فر بيان داشت: ما باید فرهنگی که پدران ما داشته‌اند و توانمندی‌هایی که از فرهنگ و تمدن ایشان به جا مانده است را حفظ نموده و تقویت کنیم.
وي افزود: همچنین باید تلاش کنیم که حفاظت از میراث فرهنگی مطالبه اصلی مردم و هدف نهایی جامعه باشد.
در بخش بعدي مراسم، فرماندار شهرستان خرم‌آباد اظهار داشت: کشوری می‌تواند از هویت خود دفاع کند که به مانند درختان کهن‌سال  این سرزمین ریشه در اعماق خاک داشته باشد و اگر ایران هویت و نام پر‌آوازه خود را در طول تاریخ نگه داشته است به واسطه داشتن ریشه در اعماق تاریخ است.
حبيب‌الله خجسته‌پور افزود: داشتن ریشه به تنهایی کفایت نمی‌کند، باید باشند افرادی ریشه‌دار که از ریشه مملکت و ریشه وطن دفاع کنند.
وي با اشاره به نقش مهم حافظان میراث فرهنگی در حفظ فرهنگ افزود: عزیزانی که به صورت خودجوش از فرهنگ مملکت دفاع می‌کنید جا دارد به شما دست‌مریزاد بگوییم که به سبب دفاع از ریشه‌های درخت کهن‌سال ایران عزیزمان بهترین افتخار نصیب شما شده است.
فرماندار خرم‌آباد با اشاره به این که کشورهایی هستند که به دنبال ساخت تاریخ برای خود هستند افزود: ما که تاریخ چند هزار ساله داریم، علاوه بر این که باید به معرفی  و تبلیغ این تاریخ بپردازیم، باید از آن دفاع کنیم چرا که هویت خود ماست.
خجسته‌پور از فرهنگ و تمدن به عنوان هویت اجتماعی انسان‌ها یاد کرد و گفت: به عنوان انسان از هویت اجتماعی خود دفاع خواهیم کرد.
وی گفت: اگر اجازه دهیم یک سکه از کشور خارج شود و به دست کسانی بیافتد که می خواهند برای خود هویت‌سازی کنند، در واقع به اندازه همان سکه از هویت اجتماعی و فرهنگی ما کسر خواهد شد.
فرماندار خرم‌آباد همچنین به ارتباط میان حفظ فرهنگ و تاریخ با توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: علاوه بر بحث هویت، بحث توسعه گردشگری نیز در دل حفاظت از میراث فرهنگی نهفته است و این وظیفه‌ای بسیار سنگین و دشوار است.
در پایان مراسم از 200 نفر از پاسداران میراث فرهنگی شهرستان‌های خرم‌آباد و دوره چگنی تقدیر به عمل آمد.
دبیر اجرایی این همایش و مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل در رابطه با برگزاری این همایش گفت: انجمن‌های حافظان میراث فرهنگی پیشگامان حفاظت از آثار فرهنگی‌تاریخی در سطح کشور هستند و همواره به صورت افتخاری و بسیجی‌وار در این عرصه خدمت کرده‌اند، لذا تصمصم بر آن شديم که به صورت دوره‌ای و در چند مرحله از آن‌ها تجلیل شود.
عطا حسن‌پور افزود: با توجه به این که تعداد این عزیزان در سطح استان بیش از هزار نفر است و امکان تجمع تمامی آنان در يك جا مسیر نبود، لذا برای نخستین بار پاسداران میراث فرهنگی شهرستان‌های خرم‌آباد و چگنی برای تجلیل انتخاب شدند و در مراسم‌هاي آتی از انجمن‌ها و پاسداران فرهنگی سایر شهرستان‌های استان نيز تقدیر خواهد شد.

 از حاميان میراث فرهنگی خرم‌آباد و چگنی تجليل شد

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا