یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نخستین نمایشگاه مطبوعات دولت یازدهم، میزبان خبرگزاری‌ها و تشکل‌های مطبوعاتی کشور است.
به گزارش خبرنگار یافته، بیستمین نمایشگاه مطبوعات بعد از یک سال وقفه و با حضور بیش از 440 رسانه، با عنوان "آزادی مسوولانه" تا پایان هفته جاری در مصلی تهران میزبان بازدیدکنندگان است.
تشکل‌های مطبوعاتی با 4 عنوان، موسسات رسانه‌ای و مطبوعاتی با 24 عنوان، روزنامه‌ها با 38 عنوان، خبرگزاری‌ها با 20 عنوان، موسسات آموزشی و تخصصی با 116 عنوان، نشریات استانی با 67 عنوان و نشریات ورزشی با 13 عنوان در بخش‌های مختلف مصلی حضور دارند.
در بخش نشریات استانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با 52 عنوان نشریه در غرفه 45، میزبان بازدیدکنندگان است، ضمن این که غیبت پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های لرستان در این نمایشگاه محسوس است.
هفته‌نامه "بهار سلامت" از لرستان نیز در دو غرفه در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارد. غرفه 2 در راهروی 2 و غرفه 63‌ در راهروی 25 به این نشریه اختصاص یافته است.
نشریات غیر فارسی‌زبان دارای مجوز و رسانه‌های خارجی دارای دفتر در تهران نیز در نمایشگاه بیستم حضور دارند.
نمایشگاه امسال به 4 دسته اصلی تقسیم شده است: 1- مطبوعات 2- خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی 3- موسسات مطبوعاتی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی و روابط عمومی دستگاه‌ها 4- صنایع، خدمات و تجهیزات مرتبط با مطبوعات.
قابل ذکر است بخش «صنایع، خدمات و تجهیزات مرتبط مطبوعاتی»  شامل خدماتی از  جمله چاپ، کاغذ، توزیع، فناوری شبکه و اطلاعات، موسسات بازرگانی و دست اندرکار در زمینه آگهی های رسانه ای و ... می‌باشد.
تجلیل از پیشکسوتان عرصه رسانه از برنامه‌هایی است که طی آن به تجلیل از اساتید و شخصیت‌های مطرح صنعت رسانه پرداخته می‌شود.
یکی از مکان‌های مورد توجه بازدیدکنندگان و به خصوص بچه‌ها، غرفه نشریات کودک و نوجوان است. در این غرفه 10 نشریه مرتبط با کودک و نوجوان حضور دارد که تولیدات خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.
اختصاص بخش ویژه‌ای به رسانه های دین و اندیشه برای نخستین بار در نمایشگاه بیستم، یکی از سیاست‌های ویژه حمایتی معاونت مطبوعاتی از این گروه از رسانه‌ها است.
برگزاری نشست‌های تخصصی با عناوین آموزش و پژوهش در حرفه روزنامه‌نگاری، الزامات ضروری در قانون مطبوعات، تکنولوژی نوین رسانه‌ای و نسل‌های بعدی رسانه، جایگاه نظام صنفی در رسانه‌های ایران، بررسی مشکلات نشریات محلی و جایگاه مطبوعات در اقتصاد مقاومتی نیز همه روزه در حال برگزاری است.
کارگاه‌های آموزشی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها شامل: کاربرد گرافیک خبری و اطلاع‌رسان در مطبوعات، چگونه یک گزارش داغ مطبوعاتی بنویسیم!، آشنایی با فتوژورنالیسم ایران و جهان، روزنامه‌نگاری سایبر از سخت خبر تا رسانه‌های اجتماعی، مدیریت پورتال‌ها و وب سایت‌های اطلاع‌رسان، کارکرد بنگاه‌های رسانه‌ای در نشریات محلی  هر روز با حضور اساتید مطرح این حوزه برگزار می‌شود.
فرهنگستان زبان و ادب فارسی کمیته‌ای برای شاخص سازی در بخش "درست نویسی" تعیین کرده است که طبق اعلام این کمیته، رعایت درست نویسی در دو حوزه ویرایش فنی که شامل نشانه گذاری، دستور خط، املاء و ... است و همچنین حوزه ویرایش زبانی که دارای شاخص‌هایی چون کاربرد برابرهای فارسی مصوب فرهنگستان، کاربرد درست زبان فارسی معیار، رعایت کوتاهی جمله‌ها و رسایی، سادگی و انسجام جمله ها مورد داوری قرار گرفته و در نهایت رسانه‌ای که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند طی مراسمی اعلام و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.
قابل ذکر است بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تا 23 آبان ماه 93 از ساعت 9 صبح تا 20 هر روز در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) و با بخش‌های متنوع دیگر پذیرای اصحاب رسانه و علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ رسانه‌ای کشور است.

حضور بیش از 50 نشریه از لرستان در بیستمین نمایشگاه مطبوعات کشور
حضور بیش از 50 نشریه از لرستان در بیستمین نمایشگاه مطبوعات کشور
حضور بیش از 50 نشریه از لرستان در بیستمین نمایشگاه مطبوعات کشور
حضور بیش از 50 نشریه از لرستان در بیستمین نمایشگاه مطبوعات کشور
حضور بیش از 50 نشریه از لرستان در بیستمین نمایشگاه مطبوعات کشور

خبر و عکس: عبدالرضا قاسمي / تهران
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا