یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جشنواره "آواها و نواها" فرصتی برای افزایش نشاط اجتماعی و معنوی در جامعه، تمدید مهلت ثبت‎نام دومین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی لرستان، برگزاری همایش دختران تمدن ساز در بروجرد  و اجرای گروه موسیقی«سیمرغ» در تهران از مهمترین اخبار حوزه فرهنگ و هنر لرستان طی روز گذشته بود.



جشنواره "آواها و نواها"
به گزارش یافته، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان جشنواره "آواها و نواها" را فرصتی برای افزایش نشاط اجتماعی و معنوی در جامعه عنوان کرد.
اعظم روانشاد در جشنواره ملی آواها و نواها با اشاره به اینکه ایام بسیار مبارک پربرکتی است و به واسطه انوار الهی حضرت فاطمه معصومه (س) و ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) معطر به شمیم عطر رضوی شده است، اظهار کرد: امشب در خدمت شما عزیزان با جشنواره ملی ‌آواها و نواهای رضوی هستیم که از سری جشنواره‌های ملی دهه کرامت در کشور و از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی با بیان اینکه این جشنواره از سلسله جشنواره‌های فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که با همکاری بنیاد ملی رضوی همه ساله توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: هدف از این برنامه‌ها جریان‌آفرینی و ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه بوده و اعیاد اسلامی فرصت بسیار ارزشمندی برای افزایش نشاط اجتماعی و معنوی در جامعه است.
به گفته روانشاد دهه کرامت بواسطه میلاد دو اختر گیتی و دو نعمت سرزمین مقدس ایران بهترین فرصت برای ابراز ارادت نسبت به الگوهایی همانند حضرت فاطمه معصومه(س) است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: امروز دشمن همه توان خود را بکار گرفته تا نهاد خانواده را تضعیف کند و این گونه برنامه‌ و بزرگداشت‌ها بویژه اهل بیت(ع) باعث تقویت بنیان خانواده‌ها می‌شود.
وی حضور و مشارکت مردم به ویژه جوانان در برنامه‌های فرهنگی و هنری را از اهداف مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد و افزود: سعی ما این است، تا جایی که ضوابط و شرایط اجازه بدهد برنامه‌های فرهنگی و هنری را به واسطه حضور مردم عزیز در جمع محلات، مساجد و اماکن تفریحی و گردشگری برگزار کنیم.
روانشاد اهتمام به تولید آثار رضوی را از موضوعات مهم و مورد توجه هنرمندان برشمرد و ادامه داد: از همین رو این اداره کل از آثار فاخر و جریان‌ساز و رویش‌های جدید حمایت خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه امشب در جشنواره گروه‌های خوب موسیقی از مرکز استان و شهرستان‌ها حضور دارند، اضافه کرد: در پایان از تمامی برگزارکنندگان و مشارکت شهرداری، شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، اداره کل میراث فرهنگی، رسانه‌ها، صدا و سیما و همچنین آقای نیازی، معاون معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
تمدید مهلت ثبت‎نام دومین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی لرستان
با هماهنگی انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مهلت ثبت نام برای شرکت در دومین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان تمدید شد.
گفتنی است همه هنرمندانی که دارای یکی از شرایط ماده ۱۶ اساسنامه انجمن هستند، با تکمیل فرم ویژه‎ای که در کانال انجمن هنرهای نمایشی استان و شهرستان‎ها و نیز در اختیار مسؤلین دفاتر نمایندگی انجمن‎های همه شهرهای استان قرار داده شده است، می‎توانند در هر یک از بخش‎های عضو هیئت مدیره انجمن، بازرس و یا عضو مجمع در انتخابات شرکت و رای دهند.
قابل ذکر است همه اعضا هسته مرکزی گروه‎های ثبت شده نیز باید فرم مربوطه را تکمیل کنند. همچنین در گروه‎های ثبت شده هر نفر از اعضای هسته مرکزی گروه می‎تواند با گواهی وکالت از عضو هسته مرکزی ‌که غایب است، تنها بعنوان نماینده همان عضو غایب، حق رای دوم را داشته باشد.
مهلت تکمیل و ارائه فرم‎ها به دفاتر نمایندگی شهرهای استان تا پایان وقت اداری روز یکشنبه، ۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ تمدید شد و پس از آن هیچ درخواستی پذیرفته نخواهد شد.
یادآور می‎شود که عدم تکمیل فرم یاد شده برای هنرمندان مشمول، انصراف از شرکت در انتخابات تلقی می‎شود.
 
 
همایش دختران تمدن ساز در بروجرد برگزار شد
همایش دختران تمدن ساز عصر روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد و موسسه فرهنگی تربیتی فانوس این شهرستان در سالن دکتر عبدالحسین زرین کوب برگزار شد.
این همایش پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم مشارکت و فعالیت زنان در صحنه‌های اجتماعی در عین حضور آنها در تحکیم بنای خانواده برگزار شد.
استندآپ کمدی، شعرخوانی و سخنرانی در خصوص تربیت نسل جوان از برنامه‌های این همایش بود.
 
استقبال از گروه موسیقی«سیمرغ» در ارسباران تهران
گروه موسیقی «سیمرغ» به سرپرستی و آهنگسازی جهانگیر لطفی پنجشنبه شب با اجرای کنسرت شاهنامه خوانی که چکیده‎ای از داستان سیاووش بود در تالار ارسباران تهران به روی صحنه رفت.
برنامه با استقبال گرم هنردوستان پایتخت و حضور مهمانان ویژه‎ای از جمله سفیر و کارکنان سفارت تاجیکستان، استاد ذوالقدر و جمعی از هنرمندان، ریاست و اعضای انجمن دوستی ایران و چین، جامعه مهندسین، خلبانان، لرستانی‎ها و الیگودرزی‎های مقیم پایتخت و... روبرو شد.
 این کنسرت با خوانندگی دانش چراغی‌فر و شاهنامه خوانی و نقالی کیخسرو دهقانی با همراهی همنوازان محمود نوری دف و دهل، میلاد فلاحی کمانچه فراز یاراحمدیان و امیر برومند تنبور، علی لطفی عود، علی طونی تنبک و کوزه و ضرب زورخانه و رضا گنجی سرنا اجرا شد.
تهیه کننده و مدیر اجرایی برنامه آرزو خداکرمی بود و کار روابط عمومی و مجری را منوچهر بسحاق برعهده داشت. هچنین دیگر عوامل از جمله امور سالن و صحنه میثم نجفی، تصویربردار مهرداد سرلک، عکاس علی مری و تدارکات نیما نوری بودند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا