یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دو نویسنده‌ی خرم‌آبادی در جمع برترین داستان‌نویس‌های خلاق سال معرفی شدند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، جشنواره‌ی داستان کوتاه حیرت (داستان خلاقانه‌ی سال) که به همت مدرسه‌ی داستان‌نویسی حیرت در شیراز برگزار می‌شود امسال دومین دوره‌ی خود را پشت سر گذاشت.
این جشنواره که در راستای معرفی خلاق‌ترین داستان کوتاه نویسان کشور، برگزار می‌شود از هرگونه اصالت دادن به نگاه خلاقانه در هنر و ساختارشکنی و فراتر رفتن یا برون‌رفت از سنت‌های تثبیت شده‌ی داستان‌نویسی استقبال می‌کند.
در این دوره 794 اثر توسط 483 داستان‌نویس به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شد که از میان آن‌ها 180 داستان به مرحله‌ی دوم و از میان این آثار 50 اثر برتر به مرحله‌ی نیمه‌نهایی راه یافتند.
داستان‌های «بازدم» نوشته‌ی مریم هومان، «شنجرف شیوه‌ی سیدخلیل» نوشته‌ی شهریار قنبری، «مغز خیس پر از موهای صاف» نوشته‌ی سپیده رشنو، «تشابه صورت‌ها» نوشته‌ی پری شاهیوندی و «سایکو» نوشته‌ی امین شیرپور از خرم‌آباد در میان 50 داستان برتر این جشنواره قرار گرفتند.
در اختتامیه این جشنواره که هفدهم شهریورماه با حضور هنرمندانی چون ابوتراب خسروی، فرشته توانگر، طیبه گوهری و چند تن از برگزیدگان نهایی جشنواره در شیراز برگزار شد داستان‌های برتر در دو قسمت باشگاه برگزیدگان و انتخاب داوران معرفی شدند.
داستان "تشابه صورت‌ها" نوشته‌ی پری شاهیوندی در جمع ده داستان برتر از نگاه داوران و داستان "سایکو" نوشته‌ی امین شیرپور در رتبه‌ی دوم باشگاه برگزیدگان این جشنواره قرار گرفتند تا مانند سال گذشته داستان‌نویس‌های خرم‌آبادی سهمی در جوایز این جشنواره داشته باشند. این دو داستان به همراه بیست داستان برتر دیگر این جشنواره در شماره‌‌ی دوم سالنامه‌ی "داستان خلاقانه‌ی سال(حیرت)" که شهریورماه سال جاری منتشر شد به چاپ رسیده‌اند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا