یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل همایش "جنگ نرم و پدافند غیر عامل در حوزه سلامت" گفت: کار در عرصه فرهنگی کار بسیار سخت و دشواری است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین "مهدی مرادیان" در گفت‌وگو با خبرنگار یافته اظهار داشت: کار در عرصه فرهنگی کار بسیار سخت و دشواری است؛ بسیار هم زمان‌بر، همه‌ی فرهنگ‌های مختلف در جهان در رشد و تعالی فرهنگ خود تلاش و کوشش می‌نمایند.
وی افزود: ما هم در عرصه‌ی دین و انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم که فرهنگ دینی خود را تقویت کنیم.
مدیر کل همایش "جنگ نرم و پدافند غیر عامل در حوزه سلامت" ادامه داد: بسیاری از ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی در صدد این هستند که فرهنگ اسلامی و انقلابی ما به جهان نشر داده نشود و لذا جنگ عظیمی بر علیه فرهنگ اسلامی ما به راه انداختند. در این عرصه‌ی جنگ و مبارزه ما هم باید به میدان بیاییم.
وی افزود: آمدن به میدان لازمه‌اش این است که نسبت به نحوه‌ی هجوم دشمن ما آگاهی داشته باشیم و زمینه‌ی مقابله با آن را فراهم کنیم. ما باید حواسمان باشد که دشمن به چه شکلی قصد حمله دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادیان ادامه داد: تهدیدهایی که از سوی دشمنان در عرصه فرهنگی ما را مورد هجمه خودش قرار می‌دهد باید شناخته شود؛ پیش از آنکه دشمن حمله کند ما باید زمینه دفع حمله دشمن را فراهم کنیم، به این می‌گویند پدافند غیرعامل؛ یعنی بشناسیم آسیب‌ها را، بشناسیم تهدیدها را در عرصه فرهنگی و بیاییم با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی قدرت مقابله را بیشتر کنیم.
وی ادامه داد: حتی نگاه بلندتری هم می‌توان در این عرصه داشت و آن نگاه مقام معظم رهبری هست: ما باید سعی کنیم هجوم فرهنگی به دشمن را داشته باشیم، ما به دشمن حمله فرهنگی کنیم، ما انقلابمان را و اسلاممان را نقاط مختلف دنیا نشر می‌دهیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادیان افزود: این خیلی نگاه بلندی است. این عنوانی که ما برای همایش گذاشته‌ایم " جنگ نرم و پدافند غیرعامل" با همین رویکرد می‌باشد، رویکرد تهاجم به فرهنگ باطل دشمن و انتشار فرهنگ دینی خودمان. لذا ضرورت این همایش به این است که ما بیاییم تهدیدهای دشمن را بشناسیم.
مدیر کل همایش "جنگ نرم و پدافند غیر عامل در حوزه سلامت" افزود: در عرصه جنگ فرهنگی دشمنان ما بیاییم مقابله‌ای قوی برای هجمه دشمن در نظر بگیریم و در این مقابله سعی کنیم پیروز از میدان بیرون بیاییم. همیشه نباید منتظر این ماند که دشمن حمله کند و ما به فکر دفع این حمله باشیم، نخیر؛ از قبل باید زمینه‌ها و زیرساخت‌ها آماده شود.
وی تاکید کرد: در بحث پدافند غیر عامل در عرصه‌های نظامی ما رشد چشمگیری داشته‌ایم؛ اما در عرصه فرهنگی در پدافند غیرعامل ما کار آن‌چنان انجام نداده‌ایم؛ امیدواریم که پژوهشگران ما، اساتید ما و علمای ما به عرصه فرهنگ با نگاه پدافند غیرعامل نظر داشته باشند و ورود پیدا کنند در این عرصه تا بتوانیم زیرساخت‌های مستحکمی در برابر هجمه دشمن ایجاد کنیم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا