فیلم سینمایی «دلاوران زاگرس» به نویسندگی "فرهاد پاک‌نیا" بعد از گذشت 10 ماه توانست پروانه ساخت خود را از معاونت سینمایی و فرهاد پاك‌نياسمعی ـ بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران دریافت کند.
به گزارش ایکنا، این فیلم بر اساس عملیات غرور‌آفرین حاج عمران در سه استان تهران، لرستان، آذربایجان غربی با هدف ترویج فرهنگ و ایثار شهادت با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا‌، ایثارگران لشگر 57 حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان به تهیه‌کنندگی فرهاد پاک‌نیا و کارگردانی ناصر ناصرپور که بیش از 4 سال تحقیق و پژوهش و نگارش فیلم‌نامه به پایان رسید در حال پیش تولید مي‌باشد.
نویسنده و تهیه‌کننده این فیلم در رابطه با فیلم سینمایی دلاوران زاگرس گفت: ضبط فیلم در اواخر تیرماه امسال بعد از ماه مبارک رمضان شروع شد و نقش‌های اصلی فیلم با بازی چند‌ین نفر از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون کشور و هنرمندان استان‌های لرستان،تهران و آذربایجان غربی ایفا می‌گردد.
بنا‌بر این گزارش، فرهاد پاک‌نیا تهیه‌کننده این فیلم در سوابق کاری خود در حوزه دفاع مقدس بیش از 15 سال است فعالیت دارد فیلم‌ها و مستندات زیادی تهیه و تولید کرده  است، از جمله سال 88 تله‌فیلم بلند داستانی «میعادگاه» که با مشارکت صدا و سیمای مرکز لرستان و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان تهیه، تولید و از ‌صدا  وسیما لرستان و صدا و سیمای 28 استان کشور پخش گردیده است.
عملیات حاج عمران یکی از عملیات‌های بسیار مهم و حساس بود و از نظر راهبردی یکی از مهم‌ترین فرازهای دفاعی ملت مسلمان ایران خصوصا دلاورمردان لرستانی می‌باشد. از جمله یگان‌های عمل‌کننده در این مأموریت، تیپ57 حضرت ابوالفضل(ع) از استان لرستان بود.