یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس فتا لرستان نسبت به کلاهبرداری از دانش‌آموزان و دانشجویان با بهانه فروش سؤالات امتحانات نهایی هشدار داد و گفت: در ایام برگزاری آزمون‌های نهایی، دانش‌آموزان و دانشجویان باید مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلب باشند.
به گزارش یافته، سرگرد حسین سپه وند در تشریح این خبر به خبرنگاران گفت: این افراد با سوءاستفاده از موقعیت حساس و نگرانی دانش‌آموزان و در پوشش تبلیغاتی نظیر فروش سؤالات امتحان اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کنند.
وی افزود: متأسفانه دانشجویان و دانش‌آموزانی دیده می‌شوند که درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند.
این مقام انتظامی گفت: تبلیغات این افراد سودجو معمولاً در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های اجتماعی انجام می‌شود و در نهایت نیز قربانیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند و یا این که سؤالاتی جعلی را به فروش رسانده و سبب می‌شوند که دانش‌آموزان و دانشجویان نتایج مطلوبی در امتحانات اخذ نکرده و علاوه بر این که مبلغ زیادی را پرداخت کرده‌اند، در امتحانات نیز نمره قبولی کسب نکنند.
سپه وند با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت: هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سؤالات آزمون‌ها و غیره در فضای مجازی جرم است و با متخلفان برابر با قانون برخورد خواهد شد.
سپه وند در انتها خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین فروش سؤالات آزمون در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در امتحانات نهایی شرکت کنند تا مورد سو استفاده افراد شیاد قرار نگیرند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا