یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: جاده قدیم پل‌دختر برای خودروهای سواری و محور خرم‌آباد به کوهدشت و سه راهی بابازید برای خودروهای سنگین جایگزین شده است.
به گزارش یافته؛ پازوکی گفت: هم اکنون راه دسترسی خودروهای سواری از خرم‌آباد به اندیمشک، جاده قدیم پل‌دختر تعیین شده و برای خودروهای سنگین از مسیر کوهدشت به سه‌راهی بابازید و پل‌دختر به خوزستان تردد امکان‌پذیر است.
وی افزود: به دلیل ایمن نبودن جاده قدیم خرم‌آباد به پل‌دختر از تردد خودروهای سنگین در این محور جلوگیری می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: همه شهرهای استان از نظر تهدید سیلاب ایمن هستند.
 
 محور بروجرد-اراک مسدود شد
مرکز مدیریت راه‌های استان لرستان اعلام کرد: محور بروجرد-اراک در گردنه زالیان به دلیل بارش برف و کولاک تا اطلاع ثانوی مسدود است
 
 تمامی مدارس شهرستان ازنا ۲۵ دی تعطیل است
 روابط عمومی فرمانداری ازنا اعلام کرد: تمامی مدارس این شهرستان در روز شنبه ۲۵ دی  به دلیل بارش برف تعطیل است.
 
 مدارس ابتدایی شهرستان الیگودرز تعطیل شد
روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهرستان الیگودرز اعلام کرد: به دلیل بارش برف و برودت هوا ، مدارس ابتدایی این شهرستان در روز شنبه ۲۵ دی تعطیل است.

برف راه دسترسی تمامی روستاهای الیگودرز را قطع کرد؛ کولاک شدید در محورهای اصلی
مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الیگودرز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه برف راه دسترسی تمامی روستاهای الیگودرز را قطع کرده است گفت: هم اکنون در محورهای اصلی شاهد کولاک و باد شدید هستیم.


آزادراه خرم‌آباد _پل زال تا اطلاع ثانوی مسدود است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار داشت: درپی بارش های شدید روز گذشته و ریزش کوه در آزادراه خرم‌آباد _پل زال این محور تا اطلاع ثانوی مسدود است.
به گزارش یافته، عباس شرفی گفت: بارش‌های شدید باران در روز جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ که در محدوده پاعلم پلدختر به ۱۳۵ میلی‌متر رسید و منجر به آبگرفتگی، ریزش کوه و تخریب کیلومتر ۹۰ آزادراه خرم‌آباد_ پل زال شد.
وی با بیان اینکه این محور تا اطلاع ثانوی مسدود شده است، افزود: با توجه به شدت تخریب، برای بهسازی و برقراری تردد حداقل یک هفته زمان لازم است که در این مدت محورهای جایگزین برای خودروهای سبک محور خرم‌آباد_پلدختر و برای خودروهای سنگین محور خرم‌آباد_ کوهدشت_پلدختر_ اندیمشک خواهد بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار داشت: عوامل آزادراه و راهداری از عصر روز گذشته در تلاش برای بازگشایی آزادراه خرم‌آباد _پل زال هستند تا هرچه سریعتر تردد را در آن برقرار کنند و به محض، اطلاع رسانی خواهد شد.



۲۳۰ روستای شهرستان الیگودرز در محاصره برف
 ماشاالله نعمتی فرماندار الیگودرز در گفتگو با نیوز الیگودرز گفت:  بارش سنگین برف که از شب گذشته آغاز شد راه ارتباطی ۲۳۰ روستا را با مرکز شهرستان مسدود کرد.
وی گفت: ارتفاع برف در سطح شهر به بیش از ۳۰ سانتیمتر  می‌رسد و در ارتفاعات و بخش‌های ززو ماهرو و ذلقی نیز بیش از ۷۰ سانتیمتر گزارش شده است .
رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان الیگودرز گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل و اعضای ستاد در آماده‌باش کامل می‌باشند و هم اکنون نیز ۵ اکیپ از عوامل راهداری مشغول بازگشایی محورها هستند و خوشبختانه مشکل خاصی را در شهرستان نداشته‌‌ایم.

وی با اشاره به اینکه‌ راه‌های ارتباطی مسدود شده شامل بخشهای ززو‌ماهرو، ذلقی و بخشی از دو بخش بربرود شرقی و غربی می‌باشد ، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و  تلاش عوامل راهداری در کمترین زمان، بخش عمده‌ای از محورهای مسدود شده بازگشایی شود .


مفقود شدن کارمند آزادراه خرم زال در جریان بارش‌ها
مدیر کل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان از مفقود شدن کارمند آزادراه خرم زال در جریان بارش‌ها در این محور خبر داد.
به گزارش یافنه، صارم رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: از ساعات اولیه صبح امروز شنبه مورخ ٢۶ دی‌ماه پنج تیم امدادی از شهرستان‌های پل‌دختر و خرم‌آباد عملیات جستجو و نجات احتمالی جان کارمند مفقودشده آزادراه خرم زال را شروع کرده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان تأکید کرد: با توجه با بارش سنگین برف و باران در بیشتر نقاط استان به‌اتفاق تیم‌های امدادی که از ساعات اولیه شب تا ساعت ۵ بامداد گشت شبانه داشتیم و در تمامی این ساعات تیم‌های امدادی خدمات مختلفی به هم‌وطنان عزیزمان ارائه دادند.تکمیلی ساعت 16 شنبه 25 دی

 

مسیر برگشت آزادراه از پل زال به خرم‌آباد بازگشایی شد

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: با تلاش عوامل آزادراه و همکاری نیرو‌های راهداری در ۲۴ ساعت اخیر، لاین برگشت آزادراه از پل زال به خرم‌آباد بازگشایی و تردد در آن برقرار شد.

به گزارش عصر شنبه یافته، عباس شرفی گفت: با توجه به تخریب آزادراه در کیلومتر ۹۰ محور خرم‌آباد _پل زال در لاین رفت و برگشت، از عصر روز گذشته عوامل آزادراه و نیرو‌های راهداری مشغول بازسازی محور شدند که خوشبختانه در حال حاضر لاین برگشت آزادراه از پل زال به خرم‌آباد بازگشایی و تردد در آن برقرار شده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای بازگشایی بقیه مسیر ادامه دارد، تصریح کرد: لاین رفت از خرم‌آباد به پل زال همچنان مسدود است و با توجه به‌شدت تخریب، بازسازی آن زمان‌بر است از این رو تردد در مسیر خرم‌آباد به اندیمشک همچنان از محور‌های جایگزین جاده قدیم خرم‌آباد پل‌دختر برای خودرو‌های سبک و محور خرم‌آباد کوهدشت- پلدختر- ‌اندیمشک برای تردد خودرو‌های سنگین خواهد بود.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا