یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آیین تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار یافته، صبح پنجشنبه 14 آذرماه 98، آیین تودیع و معارفه نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین "غلامحسین محمدی گلپایگانی"‌ ریس دفتر مقام معظم رهبری،"حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری" رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، استاندار لرستان و معاونین و مدیران استانداری، نمایندگان مردم لرستان در مجلس خبرگان و برخی نمایندگان مردم شهرهای استان در مجلس، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، اعضای شورای تأمین، روحانیون، شهرداران و فرمانداران برخی شهرهای استان، اعضا شورای اسلامی شهر، مدیران دستگاه‌های نظامی و انتظامی در سالن جهاد کشاورزی استان برگزار شد.
در این مراسم ‌به حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد معرفی شد و از خدمات آیت‌الله ‌میرعمادی قدردانی شد.
پیش از این آیت الله ‌میرعمادی در ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد منصوب شده بود و حال با گذشت ١١ سال و ٧ ماه با درخواست خود و موافقت مقام معظم رهبری با مردم لرستان خداحافظی کرد.
 
گزارش کوتاه مراسم
*مراسم در ساعت 9 و 22 دقیقه با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
*این مراسم به شکل زنده از شبکه افلاک پخش گردید.
 
*در ادامه مراسم که سعید هدایتی اجرای آن را به عهده داشت؛ استاندار لرستان سخنرانی کرد.
 

*سید موسی خادمی در سخنانش با اشاره به نقش نمایندگان خطیر مقام معظم رهبری در استان‌ها اشاره گفت: بررسی احکام رهبر معظم انقلاب برای نمایندگان خود در استان‌ها بیانگر این است که وظایف سنگین و خطیری بر عهده دارند.
وی بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با نماینده جدید ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد و گفت: از همه ظرفیت‌های نهاد نمایندگی ولی‌فقیه برای توسعه استان استفاده خواهیم کرد.
استاندار لرستان همچنین حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و نیز رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در لرستان فرصت مغتنمی بر شمرد و اظهار امیدواری کرد از این فرصت حداکثر استفاده به عمل آید و به آقای شاهرخی خیرمقدم گفت
وی در پایان از خدمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی تشکر کرد و اظهار داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی در طول ۱۲سال گذشته در استان علاوه بر فعالیت‌های ذاتی روحانیون در حوزه‌های همکاری با دولت و موارد مربوط به اجراییات همکاری داشته‌اند.

 
*حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام‌جمعه بروجرد به نمایندگی از ائمه جمعه شهرهای استان ضمن اشاره به خدمات آیت‌الله میرعمادی، به حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی خیرمقدم گفت.
 
*‌پخش کلیپی از زندگی نامه، سوابق، تألیفات و ... حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی و همچنین پخش کلیپی از شرح خدمات و اقدامات میرعمادی در دوران حدودا" 12 ساله خدمت در لرستان از دیگر برنامه‌های استان بود.
 
* بخش بعدی برنامه سخنرانی ‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی امام‌جمعه قبلی خرم‌آباد بود.
وی با اشاره به حضور 12 ساله خود در لرستان به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در لرستان گفت: منظومه فکری مقام معظم رهبری در نماز جمعه بر 5 اصل اساسیِ اقامه نماز، حفظ وحدت، توجه ویژه به نسل جوان، خدمت صادقانه و مردم‌داری استوار است.
وی به برخی اقدامات خود اشاره کرد و گفت: اقامه 588 نماز جمعه و برگزاری 750 جلسه تفسیر قرآن در کنار راه‌اندازی چند مدرسه دینی در لرستان همه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و منظومه فکری مقام عظمای ولایت در نماز جمعه از برخی کارهای انجام شده بود.
میرعمادی خود را لرستانی خواند و از همراهی خوب و مداوم اقشار مختلف مردم قدردانی کرد.
 
*سخنرانی "حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری" رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برنامه بعدی مراسم بود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشوردراین آیین با قدردانی از خدمات حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی امام جمعه سابق خرم آباد از امام جمعه خرم آباد ونماینده جدید ولی فقیه در لرستان به عنوان یکی از فضلای ارزشمند استان نام بردند و خواستارهمکاری همه با ایشان شدند.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری همچنین گفت: نماینده ولی فقیه در استانها دروحدت بخشی، کمک به توسعه و نیز پشتیانی ازحرکت عمومی همه خاد مان نظام دراستانها نقش اساسی دارند.

* سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محمدی گلپایگانی‌ ریس دفتر مقام معظم رهبری بخش بعدی مراسم بود.
ایشان با ابلاغ سلام گرم مقام عظمای ولایت به مردم ولایت مدار لرستان در مورد توطئه و فتنه دشمنان جهان اسلام گفت: همه فتنه‌ها زیر سر آمریکا، انگلیس و آمریکاست.
وی در ادامه به شخصیت‌های طراز اول لرستان در حوزه مذهبی و سیاسی اشاره کرد و گفت: آیت اله بروجردی که سال‌ها مرجع عالی‌مقام جهان اسلام بود و نیز آیت‌الله کمالوند از شخصیت‌های تأثیرگذار در حوادث قبل از پیروزی انقلاب در همراهی با امام و دیگر انقلابیون نقش اساسی ایفا کردند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری از خدمات آیت‌الله میرعمادی قدردانی کرد و از امام‌جمعه جدید خرم‌آباد خواست ضمن توجه و پیگیری جدی مشکلات مردم لرستان سنگ صبور مردم این استان ولایتمدار باشد.

 
*در این مراسم ‌حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی نماینده جدید ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد هم به ایراد سخنانی کرد.
حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: لازم میدانم از زحمات حجت‌الاسلام میرعمادی تشکر کنم و از خداوند اجر عظیم را برای ایشان خواهانم.
وی افزود: جا دارد یادی کنیم از دو امام‌جمعه‌ی فقید استان{آیت‌الله میانجی و آیت‌الله شاهرخی}
شاهرخی با اشاره به این که هر تحولی در استان رخ بدهد مرتبط با شورای اداری است؛ ادامه داد: همان‌طور که استاندار فرمودند مشکلاتی از درون و بیرون ممکن است باشد که با مشورت و خرد جمعی این مشکلات شناسایی قابل اصلاح هستند.
وی به دیدار به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در هرحال مقام معظم رهبری مطالباتی دارند که باید برای این مطالبات اقدام عملی صورت گیرد، این یک تکلیف شرعی و قانونی است و برای این کار برنامه‌هایی تدوین شده است.
شاهرخی ادامه داد: حال که به نمایندگی ولایت‌فقیه در استان منصوب شدم و به سرزمینم وارد می‌شوم لازم میدانم از حسن اعتماد معظم له تقدیر کنم.
نماینده ولی و فقیه با اشاره به این که نماز جمعه در تراز انقلاب اسلامی با تعاون و همکاری حاصل می‌شود، ادامه داد این خدمتگزار که تربیت‌شده حوزه و دانشگاه است در کنار دیگر ائمه جمعه و روحانیت پرتلاش و همه اقشار و تبعات خصوصاً جوانان قرار می‌گیرم که با یاری خدا نماز جمعه را با شکوه و عظمت بیشتری برگزار کنیم و آنگاه با اتحاد و خرد جمعی آینده بهتری را برای لرستان رقم بزنیم.
شاهرخی افزود: همه باهم یکدل و یک‌زبان به دور از جناح‌بازی‌های متداول زیر پرچم نماز جمعه به‌سوی رشد و توسعه‌ی اخلاقی و فرهنگی و اقتصادی حرکت می‌کنیم.
 
*در پایان آیین معارفه حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی نماینده جدید ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار و از خدمات ‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی قدردانی شد.
 
*دکتر سید احمدرضا شاهرخی (متولد ۱۳۴۵ ش، خرم‌آباد)، تحصیلات حوزوی خود را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات: ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی و جعفر سبحانی پیگیری کرد.
 وی تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع دکتری فلسفه و کلام دانشگاه قم به اتمام رساند. او علاوه بر تدریس دروس دانشگاهی تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشتهٔ تحریر درآورده است.
 «تلخیص کامل نموداری بدایة الحکمه»، «تهیه و تدوین آزمون‌های چهارجوابی کلیات فلسفه»، «بررسی دلایل عقلی قدم نفوس» و «ارتباط نفس مجرد و بدن در فلسفه اسلامی» برخی از این آثار است.
 
*شایان ذکر است برنامه استقبال مردمی از حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید احمدرضا شاهرخی، نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد روز جمعه 15 آذر 98 و از ساعت ۱۰:٣۰ (صبح) از خیابان شورا (مجاور مصلی) انجام خواهد شد و و متعاقباً اولین نماز جمعه به امامت ایشان اقامه خواهد شد.




خبر: آقایی چگنی


دیدگاه‌ها  

#1 دانش 1398-09-14 14:40
بهترین خبری ک روزا شنیدم همین بود
نقل قول کردن
#2 خسرو چالشیان 1399-07-23 21:49
جناب شاهرخی انسان شریف و مردم داری هستن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا