یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم نکوداشت نامداران و پيشکسوتان فرهنگ و هنر لرستان ذيل سفر هفت بحر هنر، پنج شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ با حضور سيد مجيد پور احمدی مشاور وزير فرهنگ و مدير عامل صندوق اعتباری هنر و جمعی از هنرمندان نامدار و پيشکسوت استان لرستان در تالار شهيد آوينی خرم‌آباد برگزار شد.




به گزارش یافته، آئين نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان، ذيل سفر کاروان "هفت بحر هنر" روز پنج‌شنبه با حضور  هنرمندان پیشکسوت علی نصیریان و داریوش مودبیان و همچنین مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، مسئولان محلی و اصحاب فرهنگ و هنر در تالار شهید آوینی خرم‌آباد برگزار شد.
در این مراسم با اهدا هدایی از قاسم رضیعی قاری بین‌المللی قرآن کریم، حسین مهرداد، نویسنده و پژوهشگر، بهرام سرلک، موسیقی‌دان، علیمردان عسکری‌عالم، نویسنده و پژوهشگر، عزیز بازوند، شاعر و بومی‌سرا، درویش‌رضا منظمی، نوازنده و آهنگساز، سیدعلی‌اشرف شریعتمداری، شاعر و نویسنده، جواد بختیاری، استاد برجسته خوشنویسی، عزت‌الله چنگایی، روزنامه‌نگار و شاعر، عزت‌الله رحمتی چاغروند، نویسنده و پژوهشگر، لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر، رحیم رفیعی‌منش،  نوازنده و آهنگساز، محمود نیک‌نژاد، نقاش و مدرس هنرهای تجسمی، رضا حسنوند، شاعر و بومی‌سرا، سیدمحمد سیف‌زاده، پژوهشگر و فیلم‌ساز، محمدحسین آزادبخت، پژوهشگر، مجسمه‌ساز و طراح موزه، همتعلی رضایی، نوازنده و پیشکسوت موسقی محلی، فرج‌اله علیپور، نوازنده و آهنگساز، محمد میرزاوندی، خواننده، محمدرحیم باجلاوند، نوازنده و آهنگساز، اسدالله (فرشید) صمدی‌پور، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، حجت‌الاسلام مصطفی تیموری، نویسنده و پژوهشگر، فرشاد سیفی، نوازنده و آهنگساز تقدیر شد.
 
مفاخر اخص مشاهیر هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه مفاخر سرمايه‌های اجتماعی و ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و موجبات مباهات فرهنگ ما هستند، افزود: مفاخر اخص مشاهیر هستند.
اعظم روانشاد روز پنج‌شنبه در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر لرستان گفت: فرهيختگان و مفاخر سرمايه‌های اجتماعی و ملی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و موجبات مباهات فرهنگ ما هستند.
وی مفاخر را اخص مشاهیر دانست و افزود: مفاخر لرستان پشتوانه‌های فکری و فرهنگی استان هستند.
 دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان بر ضرورت توجه و معرفی شخصیت‌ها و مفاخر به نسل جوان تاکید کرد و گفت: امروز یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت‌های نهادها و موسسات فرهنگی آشنا کردن نسل جوان با آثار و اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ و تاثیر گذار است و بدون تردید تلاش و مجاهدت در این عرصه هویت ملی را تقویت می‌کند.
روانشاد ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند صندوق اعتباری هنر و حمایت‌های متنوع این صندوق گفت: طی دو ماه اخیر این برنامه سومین طرح از  برنامه‌‌های صندوق اعتباری هنر است که در استان اجرا شد‌ که برکات این اقدام ارزشمند قطعا در میان هنرمندان نمود خواهد داشت و اثرات معنوی خود را در جامعه به جای خواهد گذاشت.
وی به برگزاری اجرای طرح بهبود  در استان و اردیبهشت هنر در شهرستان ازنا و هفت بحر هنر اشاره کرد و افزود: امید است که در ادامه شاهد اجرای سایر طرح‌های ارزشمند صندوق اعتباری هنر در راستای نهادینه کردن عدالت فرهنگی و هنری در استان لرستان باشیم.
 
عضویت ۳۵۰۰ لرستانی در صندوق اعتباری هنر/ درصد قابل توجهی از اعضای این صندوق، اهل لرستان هستند
مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: درصد قابل توجهی از اعضای این صندوق، لرستانی هستند.
سید مجید پوراحمدی در آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان که در سالن اجتماعات شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در ایام شور و نشاط و عید دهه ولایت خدمت مردم عزیز استان لرستان هستیم.
وی با بیان اینکه در ایام سرور و شادی دهه ولایت با طرح "هفت بحر هنر" در شهر هنرخیز و فرهنگ دوست خرم‌آباد هستیم تا بتوانیم یک عمر فعالیت هنری و فرهنگی این عزیزان را پاس بداریم، گفت: این خطه دارای هنرمندان و ناموران ملی و فراملی است که عمر خود را در این سرزمین گذاشته و صرف فرهنگ و هنر کرده‌اند.
پوراحمدی با بیان اینکه لرستان گنجینه بزرگی از مفاخر هنر و فرهنگ است که تاثیر زیادی در فرهنگ و هنر کشور داشته‌اند، افزود: درصد قابل توجهی از اعضای صندوق هنر لرستانی هستند که بخش مهمی از آنان در رشته موسیقی فعالیت می‌کنند.
مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از عضویت بیش از ۱۰۲ هزار هنرمند در این صندوق خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۵۰۰ نفر لرستانی هستند که حدود ۲۰۰۰ نفر آنان تحت پوشش بیمه قرار دارند.
وی با یادآوری اینکه در طول عمر دولت مردمی فرهنگ و هنر مورد توجه ویژه قرار گرفت، ادامه داد: برنامه‌های زیادی برای حمایت این قشر تدوین شده و معیشت‌شان مورد توجه قرار گرفت کمااینکه بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار کمک معیشتی در ایام کرونا به بیش از ۸۰ هزار نفر اعضا اعطا شد.
پوراحمدی با بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیارد تومان کمک مستقیم و غیرمستقیم برای استان لرستان درنظر و هزینه شده است، گفت: نگاه راهبردی ما در تهران، توزیع عدالت فرهنگی در تمام مناطق کشور است و برای همین طرح‌های تحولی همچون "هفت بحر هنر" را تدوین کردیم.
مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان گفت: وی از مدیران کل فعال ارشاد استان‌ها بوده و مدیری هنرمند و فعال فرهنگی است.
وی بیان کرد: هم‌اکنون نیز آمادگی داریم همایش"فردا"را در این استان برگزار کنیم که کار شناسایی استعدادها را برعهده دارد تا ضمن تجلیل از آنان، برای شکوفایی استعداد و هنرشان مورد حمایت قرار گیرند.
پوراحمدی ادامه داد: در لرستان ۶ هنرمند دارای درجه یک هنری داریم که به لحاظ ضریب نسبت به جمعیت قابل توجه و اقناع است.
مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم پاسدار و حامی این عزیزان باشیم و مفتخریم که در عمر این دولت کار تقدیر از آنان را انجام می‌دهیم.
 
مناطق عشیره نشین ریشه‌های ملت هستند
علی نصیریان در آئین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان که در سالن اجتماعات شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: خیلی خوشحال و خرسندم که فرصتی پیش آمد تا به دیدار مردم لرستان و هنرمندان این منطقه بیایم چراکه اینجا و بسیاری دیگر از سرزمین‌های ایران سرشار از فرهنگ، هنر، رسوم و آواها و نواهاست که با گوشت و پوست و خون همه ما آمیخته شده و در آن نفوذ کرده است.
وی بیان کرد: هنرمندان افرادی هستند که عمرشان را برای فرهنگ و هنر می‌گذارند و دنبال مسائل حاشیه‌ای نیستند و ذاتا برای خلاقیت زاده شده‌اند.
نصیریان با بیان اینکه هنر، خلاقیت و آفرینش است، افزود: آفرینش مخصوص خداست و آفریدن چیزی که هر کس نمی‌تواند و همه را به اعجاب واداشته؛ کار هنرمندان است.
این پیشکسوت هنر سینما، بازیگری را هنری عنوان کرد که برای آن باید مطالعه و بازدید میدانی داشت و افزود: بازیگر باید نقش را تجسم و ترسیم کند و با تمرکز زیاد کاری کند که مخاطب او را باور کند و کاری باورپذیر را ارائه دهد.
وی با اشاره به اینکه مناطق عشیره نشین ریشه‌های ملت هستند و نباید آنان را فراموش کرد، افزود: اقدام صندوق اعتباری هنر برای تقدیر از هنرمندان ارزشمند و شایسته است و جای تقدیر دارد.
نصیریان ادامه داد: با عوامل این صندوق در سفرهای زیادی همراه بودم و در مناطقی که انسان‌های شریفی دارد حضور یافته‌ام و امروز نیز خرسندم که در خدمت شما هستم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا