یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به خاطر دارم تا همين يك دهه قبل در همين خرم‌آباد، هر ساله جام‌هاي مختلفي برگزار و سعي مي‌شد در هر يك از اين جام‌ها، نام يكي از رفتگان فوتبال شهر بر روي مسابقات نهاده شود بلكه ياد و خاطره‌ي آن فوتباليست فقيد، زنده نگه داشته شده و ديگران علاوه بر قرائت فاتحه به اين بهانه، براي نسل جوان هم الگوسازي مناسبي كرده باشند تا نوجوانان و جوانان امروزي بدانند هر كس گرد كارهاي نيك رفت، جاودانه خواهد شد.
اما متاسفانه مدت‌هاست كه اين رسم از شهر و ديار ما برچيده شده و فقط در مواردي معدود، آن هم به همت دوستان صميمي  ورزشكاراني كه دار فاني را وداع گفته‌اند، معدود مسابقات يادبودي برگزار مي‌شود كه آخرين آن هم به مناسبت گرامي‌داشت مرحوم "محسن سلاح‌ورزي" فوتباليست بااخلاق خرم‌آبادي برگزار گرديد.
به راستي چرا اين كار پسنديده، مدت‌هاست انجام نمي‌شود؟ مگر كساني مثل مرحوم ناصر ميرزايي، شهيد حسين هزاوه و ... به گردن ما و جوانان ديار ما حق كمي داشته‌اند كه اين‌قدر زود آنان را فراموش كرده‌ايم؟!
بايد بدانيم اگر از اين طريق سعي نشود يادي و خاطره‌اي از بزرگ‌مردان نيك‌نام ورزش لرستان زنده گردد، هيچ كس در آينده از ما نيز يادي نخواهد كرد.
پس اميدواريم اگر در قالب مسابقات ورزشي، نامي از پيكشسوتان و رفتگان فوتبال لرستان برده نمي‌شود، حداقل با نام‌گذاري برخي اماكن ورزشي، زحمات آنان را پاس‌داري كرده و يادشان را زنده نگه داريم كه در اين بين، نه آن‌ها، بلكه خود ما محتاج‌تريم.
قديمي‌ها گفته‌اند «پهلوان زنده را عشق است» و چه درست گفته‌اند! اين روزها اگر هم مسابقات در لرستان برگزار شود، بيش از آن كه به فكر تجليل از خدمات امثال مرحوم حاج محمد كريمي باشند، بعضاً به فكر تبليغ براي پهلوان‌‌پنبه‌هاي جديد هستند ...
بي‌مناسبت نديدم يادي كنيم از مرحوم "احمد چراغي" فوتباليت با اخلاق خرم‌آبادي كه اردي‌بهشت 1385 بر اثر سانحه دلخراش تصادف به سن 25 سالگي دار فاني را وداع گفت.
وی که دچار پارگی مینیسک زانو شده بود پس از مراجعه به پزشک معالج در تهران برای انجام عمل جراحی، هنگام بازگشت در جاده‌ي بروجرد به خرم‌آباد دچار این حادثه‌‌اي دلخراش شد و جانش را از دست داد.
مرحوم چراغي سال‌ها با تيم‌هاي هلال احمر و پرسپوليس خرم‌آباد در ليگ استان، ليگ دسته سوم كشور و جام حذفي بازي كرد و گل‌هاي بسياري نيز به ثمر رساند اما اخلاق حسنه و نيكوي او، بيش از گل‌هايي كه به ثمر رسانيد در ياد و خاطره‌ي فوتبال‌دوستان خرم‌آبادي باقي مانده است.
شادروان چراغی سال 84 به عنوان مرد سال فوتبال لرستان انتخاب شد در شرايطي كه سال 83 نیز جزو 3 کاندیدای احراز این مقام قرار داشت.
و‌ی سابقه‌ي دعوت به اردوی تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران را هم در كارنامه داشت و سال 84 به همراه تیم دانشگاه آزاد منطقه 5 به مقام نایب‌قهرمانی کشور دست یافت.
اميدواريم مسوولان ورزش و فوتبال لرستان به مناسبت زنده نگه داشتن ياد و خاطره‌ي چراغي و امثال چراغي كه براي فوتبال اين ديار زحمت‌ها كشيده‌اند، مسابقات يادبودي ترتيب دهند.
رضا جايدري/ خرم‌آباد
 يادبودهايي كه برگزار نمي‌شوند/ يادي از فوتباليست بااخلاق خرم‌آبادي
مرحوم احمد چراغي پس از بازي پرسپوليس خرم‌آباد و ساينا سنندج در جام حذفي فوتبال كشور 14 آذر 1384
عكس از: مهدي باباعباسي
 

دیدگاه‌ها  

#1 سيامك كوهگردزاده 1394-04-07 07:45
باتشكر از اقاي جايدري كه ياد احمد عزيز رابراي ما دوباره زنده كرد
نقل قول کردن
#2 همکلاسی 1394-04-07 12:11
هیچوقت یادم نمیره وقتی زنگ تفریح میشد با احمد، وقت زنگ تفریح رو فقط به بحث فوتبال میگذروندیم از او ن پرسپولیسیهای دو آتشه بود
خدا رحمتش کنه واقعا جوان با آخلاقی بود
نقل قول کردن
#3 فرزین ئکشوری 1394-04-07 17:16
روحش شاد. احمد هرگز فراموش شدنی نیست.
نقل قول کردن
#4 احسان احمدی 1394-04-08 07:23
یادی هم داشته باشیم از نیما بهاروند احمدی ، بازیکن بسیار خوب سالهای نه چندان دور فوتبال لرستان که چندین بار هم به اردوی تیمهای ملی نوجوانان و جوانان دعوت شد . روحش قرین رحمت
نقل قول کردن
#5 پویا عالیخانی 1394-04-09 16:17
خانه خالیست از طنین صدایت،از لبخند زیبایت و از نگاه پر مهرت.گاهی چنان دلتنگت میشومکه اشک هم از این فراق شرمگین میشود،بیادتم رفیقه شبهای تنهایی...
نقل قول کردن
#6 محمد دالوند 1394-05-19 09:31
از آقاي رضا جايدري به خاطر توجه به فوتباليستهايي كه حالا در ميان ما نيستند تشكر ميكنم. احمد فوتباليست تكرار نشدني ايران بود يادش همه در قلب ماست احمد هرگز فراموش نميشود.
نقل قول کردن
#7 کاظم 1401-06-26 04:12
یادش بخیر فوتبالیست خوبی بود اخلاق خوبی داشت هوش وبازیخوانیش عالی بود توی تمرینات جوانان استان باهاش همبازی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا