یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پس از ادغام سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی در سال 1389 امید بيش‌تري به حل و فصل‌، رصد و پی‌گیری مجدانه مباحث جوانان مي‌رفت، چرا که حساس‌ترین قشر جامعه‌ یعنی جوانان 18 تا 29 را در بر مي‌گرفت.
سني كه در آن اكثر قهرمانان المپيكي موفق به كسب افتخار مي‌شوند و ميزان آمادگي بدني در طول عمر در اين دوره سني قرار دارد.
اما از همان ابتدا معاونت جوانان در اداره کل ورزش و جوانان لرستان در معادلات سیاسی استان گیر افتاد و هر از چند گاهی زمزمه‌هایی مبنی بر واگذاری این صندلی به افرادی غیر‌متخصص و خارج از سیستم تربيت بدني و سازمان ملي جوانان به گوش می‌رسيد و مدیران ورزش و جوانان لرستان نيز از تعیین و تکلیف آن سر باز می‌زدند.
این معاونت که با ادغام سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی به مدیر کل وقت سازمان ملی جوانان وفا نکرد، خیلی زود دچار تغییر گردید و یکی از کارمندان سازمان تربیت بدنی سابق در رأس دو مجموعه مشترك قرار گرفت.
امید بر آن بود که پس از ادغام این معاونت در وزارت ورزش، حوزه جوانان سر و ساماني بگیرد، هر چند که تلاش‌های سرپرست مبنی بر سر و سامان دادن به جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در استان و شهرستان‌ها و صدور مجوز سازمان‌های مردم‌نهادی که از سال 1386 دیگر فعال نبودند باعث امیدواری در دل جوانان و موسسات مردم‌نهاد شد و موفقیت‌هایی نيز در پی داشت، اما هر از چند گاهی زمزمه‌های معرفی یک نفر به عنوان معاون فرهنگی و امور جوانان به وزارت ورزش و جوانان به گوش می‌رسید.
دیری نپائید که نه تنها هیچ یک از افراد معرفی شده بر مسند این معاونت ننشتند بلکه معاونت فرهنگی و امور جوانان در لرستان بر خلاف سایر استان‌ها، عملاً به دو معاونت فرهنگی و معاونت جوانان تقسیم گردید که هر دوی آن‌ها اكنون نيز بلا تکلیف بوده و با سرپرست اداره می‌شوند‌.
این موضوع که معاونت امور جوانان لرستان پس از 4 سال با سرپرست اداره می‌شود يك بعد قضیه است و ابعاد دیگر آن هم که معاونت تفکیک شده‌ي فرهنگی نیز در چارت سازمانی اداره کل ورزش و جوانان لرستان وجود ندارد بعد دیگری است و این سوال در ذهن متبادر مي‌شود که آیا مدیران ورزشی استان بی‌اطلاع از این موضوع هستند یا نه؟! یا شايد به دنبال معادلات و رایزنی‌های سیاسی هستند ...
این که آیا دو کارمند وقتی چند سال به عنوان سرپرست در یک پست فعاليت مي كنند، استناد قانونی دارد یا خیر؟ یا چه كسي در وزارت ورزش و جوانان مسوول پایمال شدن حقوق کارکنان اداره کل ورزش و جوانان لرستان و جوانان غیور لرستانی است با توجه به اين كه بیش از یک سوم جمعیت استان را جوانان در بر مي‌گيرند.
  این تنها بخشی از سؤالات و انتقادات وارده به دستگاه ورزش و جوانان استان است که اميدواريم روزی اراده‌ای قوی به دور از معادلات سیاسی به ورزش و جوانان اين ديار محروم خدمت كند.
منبع: روزنامه خبر ورزشی (ضمیمه لرستان)

دیدگاه‌ها  

#1 xx 1394-04-06 11:12
يك سوال ساده:؟چرا براي پست معاونت و مدير كلي ورزش لرستان نيروهاي غير ورزشي و فاقد تخصص در ورزش از ساير ارگانها به اين اداره كل تحميل ميكنند؟
- اداره كل فاقد نيروي تحصيل كرده و متخصص است؟
- پرسنل اداره كل هيچگونه اعتراضي به اين روند ندارند؟
- چرا فقط سياسي كاري . جناح بازي .قدرت برخي نمايندگان در اين اداره حكمفرماست؟
-شما نظر بدين؟
نقل قول کردن
#2 ورزش دوست 1394-04-06 12:00
این توطئه است........
مشکلات لرستان را درست دریابید برادر...
نباید کینه بورزیم
نقل قول کردن
#3 عالیخان 1394-04-06 12:04
متاسفانه ورزش و ورزشکاران استان تاوان انتخابهاي اشتباه را پس می دهند ...
نقل قول کردن
#4 آصداقت 1394-04-06 12:18
ببخشید, کدومشون غیر ورزشی هستن؟
نقل قول کردن
#5 بی طرف 1394-04-06 22:28
بعضی افراد چون دنبال منافع شخصی خود هستن شروع به تخریب می کنن مدیرکل ومعاونین ایشان دارای تخصص ویژه ای در این کار هستن
نقل قول کردن
#6 حسنوند 1394-04-07 07:31
سلام
سلام آقای بی طرف
میشه شما لطف کنید تخصص ، تجربه و یا سابقه این عزیزان را بفرمایئد .
چه سابقه ورزشی دارند
چه سابقه مدیریتی دارند
چه سابقه تخصصی دارند
چه سابقه ویژه ای دارند
و ....
نقل قول کردن
#7 xx 1394-04-07 11:51
هم شما و هم بقيه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا