یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کاروان ورزشي کارگری ایران با کسب ۲۲ مدال طلا، ۵ نقره و ۶ برنز اولین حضور خود در مسابقات جهانی ورزش کارگری ۲۰۱۵ ایتالیا را با موفقیت به پایان رساند.
چهارمین دوره مسابقات جهانی ورزش های کارگری از ۱۸ خرداد به میزبانی شهر لینیانوی ایتالیا آغاز شد و تا دوشنبه ۲۴ خرداد‌ماه به طول انجاميد.
کاروان اعزامی ورزش کارگری ایران با ۴۷ ورزشکار مرد و ۱۶ ورزشکار زن در رشته‌های والیبال‌ ساحلی‌ آقایان،‌ والیبال‌ سالنی‌ بانوان،‌ فوتبال‌، دوومیدانی آقایان و بانوان، کشتی فرنگی و ساحلی و جودو به این مسابقات اعزام شد.
تیم دومیدانی کشورمان که به سرمربی گری قهرمان نام آور دلفانی به این مسابقات اعزام شده بود از پرافتخارترین رشته های کاروان ایران بود و با کسب 5 طلا، ۲ نقره و 2 برنز توانست بر سکوی نخست این دوره از رقابت‌ها بایستد.
در این میان، سجاد زارعی دونده لرستانی در مواد ۲۰۰ و ۴۰۰ متر آزاد مردان شرکت داشت که در ۲۰۰ متر تا جمع نفرات دور نهایی پیش رفت اما در ۴۰۰ متر موفق به کسب نشان طلای این مسابقات گردید.
همچنين دکتر روح‌الله محمدی سرمربی تیم دوومیدانی کشورمان به عنوان دومین لرستانی حاضر در این مسابقات علاوه بر سرمربی‌گری تیم به عنوان یکی از دوندگان در این رقابت‌ها شرکت کرد. وی نیز توانست در دوی ۳ هزار متر با مانع مردان به طلای این رقابت‌ها دست پیدا کند.
• ماجرای جالب مدال خوش‌رنگ
محمدی طی مسابقه 3 هزار متر با مانع با حریف اصلي‌اش که یک مکزیکی بود  رقابت نزديكي داشت. دونده مكزيكي به علت زمین خوردن در هنگام عبور از مانع آب مصدوم شد. روح‌الله محمدی با این که به عنوان نفر اول مسابقه و در حال عبور از خط پایان بود، برگشت و دست حریف مکزیکی خود را گرفت و وی را تا پایان خط همراهی نمود.
وی در راستای شعار مسابقات جهانی کارگران - ورزش برای صلح و دوستی و سلامتی- دست حریف مکزیکی را گرفت تا همگام با هم از خط پایان عبور کنند اما حریف مکزیکی با ناجوانمردی از این صداقت و حسن نوع‌دوستی محمدی سوء استفاده کرد و در لحظه آخر دست محمدی را رها و خود را به خط پایانی پرتاب کرد!
در همین راستا، کنفدراسیون جهانی ورزش کارگری که شاهد ماجرا بودند در راستای قدردانی از محمدی، ضمن ابراز خرسندی از این كار جوانمردانه عضو کاروان ایران، در حضور ریاست فدراسیون جهانی و ریاست فایر‌پلی اروپا و فدراسیون‌های ۱۸ کشور شرکت کننده روح‌الله محمدی به عنوان نفر اول و کسب مدال طلا معرفی گردید و در مراسم اختتامیه نیز از وي دعوت به عمل آمد.
• انتخاب روح‌الله محمدی به عنوان ورزشکار جوانمرد و اخلاق مسابقات جهانی ورزش کارگری
از جوانمردي ورزشكار لرستاني تا ناجوانمردي مرد مكزيكي/ حكايت عجيب از مسابقات اخير در ايتاليانهضت بازی جوانمردانه اروپا، این ورزشکار با اخلاق ایرانی را به عضویت رسمی خود در آورد. اکنون محمدي تنها نمانیده رسمی این نهضت در ایران است.
شیوه انتخاب ورزشکار فایر پلی بر اساس ۱۷ شاخص متفاوت از جمله رفتار ورزشی مناسب، احترام به ورزشکاران، احترام به پرچم کشور‌های دیگر، امتیازات تیمی و انفرادی و …. تعيين مي‌شود.
نهضت بازی جوانمردانه اروپا (Europian fair play movment) از سال ۱۹۹۴ با عضویت بیش از ۴۰ کشور اروپایی در سویس کار خودر ار شروع نمود. هدف کلی این نهضت شناخت ورزشکاران و مربیان از ویژگی‌های شخصیتی خود شان است و اهداف جزءی این فایر پلی در واقع ورزش را به عنوان یک وسیله برای رسیدن و شناخت خصوصیات اخلاقی خوب ورزشکاران و مربیان در کلیه رشته‌های ورزشی در سطح جهان می‌داند.
شایان ذکر است محمدی مدال طلای خود را به دکتر فیروزآبادی تقدیم کرد. ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها مسوول بلندپایه کشور بود که تا پایان این رقابت‌ها در کنار ورزشکاران ایران باقی ماند و آنان را تشویق کرد.
روح‌الله محمدی متولد ۱۳۵۸ روستای علی‌میرزائی (خاوه جنوبی) از توابع شهرستان دلفان لرستان است که پیش از این عضو تیم ملی دوومیدانی ایران بوده و دارای عناوین قهرمانی آسیا، 3 طلای مسابقات جایزه بزرگ اسیایی چین‌تایپه، 3 طلای مسابقات ایران و روسیه و 2 عنوان چهارم بازی‌های آسیایی ماکائو و بازی‌های آسیای با‌نکوک تايلند است.
منبع: نسيم دلفان
 

دیدگاه‌ها  

#1 پلدختر 1394-03-27 17:43
تبریک به اقای محمدی که جوانمردی ایران را به رخ جهانیان کشید ، مئسولین لرستان از اقای محمدی که غیرت و مردانگی لر را ثابت کرد در استقبال این عزیز سنک تمام بگذارند.
نقل قول کردن
#2 حسین 1394-03-27 22:54
مردونگیتو نشون دادی.لرا خیلی مردن این ثابت شدس
نقل قول کردن
#3 شهروند 1394-03-28 10:32
جوانمردی ومردانگی در رگ و خون لر می باشد.
نقل قول کردن
#4 شهروند 1394-03-28 11:21
یعنی چی خودشو پرت کرده
حالا دومش کردن
باید از مسابقات کنارش میزاشتن ،‌نانجیب
نقل قول کردن
#5 مهدی خلیلی 1394-03-28 20:27
افتخار میکنیم به جوانمردی و غیرت لر
نقل قول کردن
#6 یونس قبادی از کوهدشت 1394-03-28 20:57
سلام بر نماینده واقعی لرستان . کار جوانمردانه از قوم لر همیشه سر زده است و اینبار شما دلاورانه این جوانمردی را به جهانیان نشان دادی . بنازم به چنین از خودگذشتگی . دلاور خسته نباشی . خدا قوت .
نقل قول کردن
#7 رضا غلامي 1394-03-29 14:51
افتخار ميکنيم که ار تبار لرستان هستيم روح الله شير مادرت حلالت
نقل قول کردن
#8 از روستاي يادگار 1394-03-30 11:09
جناب محمدي عزيزاز تبار دلفان و خاوه جنوبي اين كار ارزنده شماره تحسين مي كنيم و بهت افتخار مي كنيم
نقل قول کردن
#9 برزو الیاس زاده 1394-03-30 13:09
مسئولین و رسانه‌های بومی اعم از تلویزیون و نشریات و سایت ها با استفاده از سوژه و موضوع روح‌الله محمدی فرصت خوبی برای مانور دادن و احیاء وجهه‌ی لر و لرستانی دارند.
نقل قول کردن
#10 خرم آبادي 1394-03-30 16:20
من هم با نظر آقاي الياس زاده موافق هستم متأسفانه رسانه ها بويژه رسانه هاي محلي در اين زمينه خيلي كم كار هستند.
نقل قول کردن
#11 نماینده راه و شهرسازی 1394-03-31 11:41
خسته نباشی قهرمان خدا قوت . پرچم لرستان بالاست
نقل قول کردن
#12 امین 1394-03-31 13:13
خدا پشت پناهش این درسته به قول دوستان از این جور انسانها و این جور مسائل میشه جهت بهتر کردن دید دیگر استان ها استفاده کرد که متاسفانه خیلی بد ما رو شناختن البته ناگفته نماند که خودمون ه کم آتو دستشون نمی دیم ولی در هر صورت موفق باشی روح الله عزیز
نقل قول کردن
#13 مهدی حسنپور 1394-10-24 21:02
سلام ودرورد بر مرد غیور لرستان از دیار دلفان،این کار ارزشمند وارزنده شما خیلی بیشتر از این مدالها می ارزد،افرین بر غیرتت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا